Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 25 Maja 2020
 
 
 
TVP chce uruchomić kanały TVP Muzyka, TVP Nauka, TVP Dokument i TVP 4K
 
Telewizja Polska ma w planach - oprócz zapowiadanego już wcześniej kanału TVP Dokument i TVP 4K - stworzenie jeszcze dwóch propozycji dla widzów: TVP Muzyka i TVP Nauka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Beata Michniewicz idzie na urlop, w Trójce mają się pojawić dziennikarze z innych stacji Polskiego Radia
 
Od poniedziałku Beata Michniewicz nie będzie prowadziła „Salonu politycznego Trójki”, bo zaczyna zaplanowany wcześniej urlop. Dyrekcja anteny szuka zastępstwa wśród dziennikarzy Polskiego Radia 24. - Czas przestać udawać, że to jest jeszcze Trójka, jedyne rozwiązanie to zwolnienie dyrektora - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Wiesław Godzic. więcej
 
 
Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty
 
W ub.r. cztery spółki tworzące grupę Weszło zanotowały łącznie wzrost przychodów o 4,1 proc. do 4,1 mln zł, a ich wynik netto zmalał z 35,5 tys. zł zysku do 49,9 tys. zł straty - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Jacek Kurski powołany zarządu TVP
 
Jacek Kurski - w ostatnim czasie doradca szefa TVP, a wcześniej były prezes tej instytucji - wraca do zarządu publicznej telewizji - zdecydowała w piątek Rada Mediów Narodowych. więcej
 
 
Andrzej Duda traci w sondażach przez społecznej skutki epidemii i zamieszanie wokół Szumowskiego (opinie)
 
W ciągu miesiąca poparcie dla Andrzeja Dudy w sondażu prezydenckim spadło o 20 pkt procentowych, do 39 proc. Zdaniem ekspertów od marketingu politycznego można się było tego spodziewać. Dotychczasowe działania obecnego prezydenta były wystarczające dla wyborów, które miały odbyć się 10 maja. Ich przesunięcie działa na niekorzyść Andrzeja Dudy, bo rośnie niezadowolenie Polaków wobec rządzących w związku z tym, jak pandemia odbija się na ich sytuacji finansowej. Dodatkowo na pewno nie pomagają mu też sytuacje kryzysowe, takie jak ta wokół radiowej Trójki czy ta związana z niejasnościami wokół biznesów ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Huawei z 3,6 mld zł przychodów i 112 mln zł zysku w Polsce. Amerykańskie restrykcje osłabiły sprzedaż smartfonów więcej
 
Sylwester Latkowski może mieć kłopoty po filmie "Nic się nie stało". "Wiedząc o brakach zdecydował się na show" więcej
 
Wpływy Kolportera zmalały w ub.r. o 3 proc. Przez epidemię spadek sprzedaży, rozmowy ws. obniżki czynszu w centrach handlowych więcej
 
W marcu sprzedaż tygodników opinii 12 proc. w dół. ,,Gość Niedzielny" stracił 38 proc., wyprzedziła go ,,Polityka" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Traffic Specialist MOVIads
Wydawca Serwisu Zdrowie TVN (zdrowie.tvn.pl) TVN
Prezenter / Prezenterka Radio ESKA
Korektor / Redaktor Moda na Zdrowie
Wydawca Meloradio
Junior WebMaster - WebDeveloper MOVIads
Specjalista ds. Zakupów Programowych Kino Polska TV SA
Specjalista ds. Sprzedaży swiatlekarza.pl & pacjenci.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP chce uruchomić kanały TVP Muzyka, TVP Nauka, TVP Dokument i TVP 4K

Telewizja Polska ma w planach - oprócz zapowiadanego już wcześniej kanału TVP Dokument i TVP 4K - stworzenie jeszcze dwóch propozycji dla widzów: TVP Muzyka i TVP Nauka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Jacek Kurski powołany zarządu TVP

Jacek Kurski - w ostatnim czasie doradca szefa TVP, a wcześniej były prezes tej instytucji - wraca do zarządu publicznej telewizji - zdecydowała w piątek Rada Mediów Narodowych. więcej

TVP planuje mniej wydawać na TVP1 i TVP2, a więcej na TVP Info i regiony. Liczy na 2,1 mld zł rocznie z abonamentu i rekompensat

Telewizja Polska planuje, że jej przychody wzrosną z 2,84 mld zł w br. do 2,95 mld zł w 2024 roku. Zamierza wydawać mniej na TVP1 i TVP2, a więcej na niektóre stacje tematyczne, m.in. TVP Info, oraz na usługi internetowe. Nadawca spodziewa się, że z abonamentu rtv i rekompensat abonamentowych będzie dostawać 2,09 mld zł rocznie - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,44 mln widzów ,,Przyjaciółek 15". Serial nr 1 w Ipla

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,44 mln widzów. W porównaniu do trzynastej serii, nadawanej rok temu, widownia produkcji spadła o 240 tys. osób. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49, a wpływy z reklam wyniosły 20,60 mln zł. Serial wiosną był najchętniej oglądaną pozycją w serwisie Ipla. więcej

Ewa Millies-Lacroix przeszła do Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP

Dotychczasowa dyrektor Agencji Kreacji Teatru Telewizji będzie pracować w Ośrodku Mediów Interaktywnych TVP - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Ministerstwo Cyfryzacji łagodzi wymagania w zakresie odbiorników telewizji hybrydowej

Minister Cyfryzacji opracował nowy projekt rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych. Resort obniża swoje wymagania we wdrażaniu technologii HbbTV. więcej

Kampania prezydencka na antenach TVP. "Andrzej Duda najczęściej z racji sprawowanego urzędu"

Obecny prezydent, ubiegający się także o reelekcję Andrzej Duda w kwietniu br. był obecny w Telewizji Polskiej przez 1 godz. 24 min. 51 sek. Dodatkowo z racji pełnienia funkcji zajął niemal 9 godzin czasu antenowego. - Tak wysoki wynik prezydenta dotyczy jego aktywnos?ci zwia?zanej gło?wnie z sytuacja? pandemii - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. więcej

Mateusz Borek: mam kilka pytań ws. pracy, za jakiś czas może wrócę do telewizji

Dziennikarz sportowy Mateusz Borek, który na początku br. rozstał się z Telewizją Polsat, stwierdził, że dostał już zapytań od innych firm z branży mediów. Przyznał, że o jego odejściu z Polsatu przesądził start youtube’owego Kanału Sportowego i cofnięcie zgody nadawcy na jego aktywności w internecie. - Czas pokaże, czy skończyłem przygodę z mikrofonem w swoim primie czy za jakiś czas któraś z telewizji sięgnie jeszcze po Mateusza Borka - stwierdził. więcej

2,32 mln widzów ,,Zabawy w chowanego" w TVN i 70 tys. w WP

Pokazany w czwartek wieczorem w TVN dokument „Zabawa w chowanego” oglądało średnio 2,32 mln widzów. Produkcję pokazała również Telewizja WP, gdzie oglądało go 70 tys. osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Mecze PKO BP Ekstraklasy będą transmitowane na Wyspach, w Skandynawii i Izraelu

W ostatnich tygodniach sprzedano prawa do transmisji piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Danii, Szwecji, Norwegii i Izraelu. Spółka zarządzająca ligą prowadzi podobne rozmowy z podmiotami z innych krajów europejskich. więcej

,,Nasz nowy dom" emitowany dwa razy w tygodniu stracił 150 tys. widzów. Polsat wiceliderem w 16-49

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym sezonie - emitowany dwa razy w tygodniu - śledziło średnio 1,34 mln osób. W porównaniu do dwunastej edycji, pokazywanej jesienią ub.r., produkcja straciła 150 tys. widzów. Polsat w czasie emisji audycji zajął czwarte miejsce w rynku w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 34,35 mln zł. więcej

"Szkło kontaktowe" z prowadzącymi ze studia po pracy zdalnej

Od piątku, 22 maja br. "Szkło kontaktowe" w TVN24 (TVN Discovery Polska) jest nadawane ze studia. Prowadzący powrócili po około sześciotygodniowej przerwie z pracy zdalnej. więcej

Rusza produkcja serialu ,,Kajko i Kokosz" realizowanego przez Ego FILM

Ruszyła produkcja 26 odcinków serialu animowanego o przygodach Kajko i Kokosza. Za pracę odpowiada studio animacji Ego FILM. więcej

Kibice Ekstraklasy będą mogli obejrzeć mecze na nowej platformie VOD Canal+

Ekstraklasa we współpracy z Canal+ rozpoczyna akcję „Ty Wspierasz, My Dziękujemy”. Dzięki niej wybrane grupy kibiców będą miały dostęp do transmisji z meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy do zakończenia sezonu w lipcu 2020. Będzie to możliwe w ramach nowej usługi wideo na żądanie Canal+, która umożliwia dostęp do treści sportowych przez internet, bez długoterminowej umowy i na niemal dowolnym urządzeniu. więcej

,,Pytanie na śniadanie" rozpoczęło nadawanie z letniego studia (wideo)

Od soboty, 23 maja morning-show TVP2 „Pytanie na śniadanie” nadaje z plenerowego letniego studia. więcej

Rafał Trzaskowski zapowiedział likwidację TVP Info. "Chce zniszczyć dziennikarzy"

W mediach nie milkną echa po zapowiedzi kandydata na prezydenta Koalicji Obywatelskiej Rafała Trzaskowskiego, że będzie chciał doprowadzić do powstania telewizji publicznej „bez TVP Info,‘Wiadomości’ i publicystyki politycznej". Zdania redaktorów naczelnych tygodników są podzielone. Tomasz Sakiewicz z "Gazety Polskiej" uważa, że polityk "chce zniszczyć dziennikarzy". Z kolei Tomasz Lis przekonuje, że trzeba stworzyć "nową telewizję publiczną". więcej

Ekipy ,,M jak miłość" i ,,Na sygnale" wróciły na plan. W najbliższym czasie start zdjęć do ,,Na dobre i na złe" i ,,Barw szczęścia"

Rozpoczęły się zdjęcia do nowych odcinków seriali „M jak miłość” i „Na sygnale”, które widzowie Dwójki zobaczą jesienią. W najbliższym czasie powrót na plan planują ekipy „Na dobre i na złe” i „Barw szczęścia”. więcej

Cyfrowy Polsat nie chce zwalniać z powodu koronawirusa. "Nasz zespół jest dla nas bardzo ważny"

Cyfrowy Polsat zaznacza, że nie ma obecnie żadnych planów dotyczących redukcji załogi. - Nasz zespół jest dla nas bardzo ważny. Mamy szerokie plany rozwoju, potrzebujemy ludzi. Inwestujemy w przyszłość i konsekwentnie budujemy portfolio naszego biznesu tak, aby być rzeczywiście odpornym na wszystkie zdarzenia rynkowe - podkreśla Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy. więcej

Eleven Sports zaczął transmitować mecze Bundesligi z dodanym dźwiękiem dopingu kibiców (wideo)

W sobotę Eleven Sports jeden z meczów niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga, tak jak pozostałe rozgrywany bez publiczności na trybunach, transmitował dodatkowo w wersji z dodanym dźwiękiem dopingu kibiców. Kolejną taką transmisję zaplanowano na niedzielę. więcej

,,Księżniczka Hania i Grymasek 4" w MiniMini+ (wideo)

W poniedziałek, 25 maja MiniMini+ rozpocznie emisję czwartej serii animacji „Księżniczka Hania i Grymasek”. więcej

Magdalena Ogórek dementuje, jakoby zarabiała w TVP 600 tys. zł. ,,Takie stawki wrócą dopiero, gdyby wygrał Trzaskowski"

Wicemarszałek Senatu Bogdan Borusewicz stwierdził, że Magdalena Ogórek zarabia w Telewizji Polskiej 600 tys. zł rocznie. Zdementowali to zarówno dziennikarka, jak i dyrektor TAI Jarosław Olechowski. - Takie stawki wrócą dopiero, gdyby wygrał Trzaskowski - skomentowała Ogórek. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Beata Michniewicz idzie na urlop, w Trójce mają się pojawić dziennikarze z innych stacji Polskiego Radia

Od poniedziałku Beata Michniewicz nie będzie prowadziła „Salonu politycznego Trójki”, bo zaczyna zaplanowany wcześniej urlop. Dyrekcja anteny szuka zastępstwa wśród dziennikarzy Polskiego Radia 24. - Czas przestać udawać, że to jest jeszcze Trójka, jedyne rozwiązanie to zwolnienie dyrektora - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Wiesław Godzic. więcej

 
Helsińska Fundacja Praw Człowieka o sytuacji w Trójce: to jaskrawy przykład coraz silniejszego politycznego podporządkowywania

Obecna sytuacja w Trójce jest konsekwencją zmian legislacyjnych wprowadzonych w 2015 i 2016 roku, mających na celu podporządkowanie mediów publicznych rządzącej większości - ocenia Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Fundacja wyraziła zaniepokojenie w związku z sytuacją w Trójce związaną z Listą Przebojów. więcej

 
Internauci zbierają podpisy za odwołaniem prezes Polskiego Radia

W sieci powstała petycja w sprawie odwołania prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej. Ma to związek z ostatnimi wydarzeniami w radiowej Trójce i zamieszaniem wokół Listy Przebojów. więcej

 
Tomasz Domagała odchodzi z Polskiego Radia 24. ,,Solidarność z Markiem Niedźwieckim"

Krytyk teatralny Tomasz Domagała zrezygnował ze swojej audycji „Domagała się Teatru” i po niemal dwóch latach odszedł z Polskiego Radia 24. Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl, zrobił to w geście solidarności z Markiem Niedźwieckim i dziennikarzami Trójki. więcej

 
Marcin Kydryński będzie pracować w radiu Nowy Świat

Marcin Kydryński, który - w związku z zamieszaniem spowodowanym unieważnieniem Listy Przebojów Trójki - zdecydował się na odejście z Polskiego Radia, dołączy do zespołu Radia "Nowy Świat". więcej

 
Katarzyna Stoparczyk żegna się z Trójką. ,,Nie chcę legitymizować tego, co z naszego ukochanego radia pozostało"

Autorka audycji dziecięcych Katarzyna Stoparczyk po 19 latach pracy żegna się z radiową Trójką. - Znikam z anteny. Tak jak i większość moich Kolegów. Bo nie chcę, nie mogę, legitymizować tego co z naszego ukochanego radia pozostało - uzasadniła. więcej

 
RMF FM liderem w Trójmieście, Trójka wypadła z podium

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Antyradio - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Trójka bez Listy Przebojów. Polskie Radio: to z szacunku dla słuchaczy i Niedźwieckiego

W piątek w radiowej Trójce nie wyemitowano nowego wydania Listy Przebojów. Polskie Radio tłumaczy, że zawiesiło jej emisję „z szacunku dla słuchaczy i wszystkich prowadzących ten kultowy program, a przede wszystkim dla Marka Niedźwieckiego”. więcej

 
TOK FM puszcza dżingiel z Listy Przebojów Trójki. Sianecki do Rogalskiego i Kowalczewskiego: upolowaliście Niedźwiedzia

Na koniec Listy Przebojów TOK FM puszczono dżingiel z Listy Przebojów Trójki i wyrażono solidarność z jej pracownikami. Natomiast Tomasz Sianecki z „Szkle kontaktowym” w TVN24 przypomniał słowa obecnego wicedyrektora Trójki Mirosława Rogalskiego sprzed 19 lat i skomentował: „Mirku, tobie i Tomkowi udało się (upolować Niedźwiedzia)”. więcej

 
Językoznawczyni Katarzyna Kłosińska po 16 latach żegna się z radiową Trójką

Współpracę z radiową Trójką skończyła językoznawczyni prof. Katarzyna Kłosińska, przewodnicząca Rady Języka Polskiego. Przez wiele lat prowadziła w rozgłośni cykl „Co w mowie piszczy”. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Tauron zerwał umowę z ClickAd i nałożył na agencję kary umowne

Spółka Tauron Sprzedaż podpisała umowę z agencją Novem na realizację kampanii reklamowych w internecie, bo zerwała obowiązujący do września br. kontrakt z agencją ClickAd - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ta bowiem miała nie zrealizować dla spółki zadeklarowanych celów kampanii. więcej

Po ,,Nic się nie stało" producent Oranżady Hellena reklamowanej przez Kubę Wojewódzkiego: nie zgadzamy się na oszczerstwa

Sylwester Latkowski w filmie „Nic się nie stało” zasugerował, że jednym z bywalców Zatoki Sztuki w Sopocie, w której miało dochodzić do przestępstw pedofilii, był Kuba Wojewódzki. Niektórzy internauci wzywali do bojkotu reklamowanej przez Wojewódzkiego Oranżady Hellena. Eksperci marketingowi zwracają uwagę, że jakiekolwiek reakcje marketerów na niepotwierdzone informacje czy spekulacje mijają się z celem. W tym przypadku nie ma bowiem żadnych konkretnych dowodów, a jedynie pomówienia. więcej

Jest szansa na odmrożenie branży eventowej już w czerwcu. Trwają konsultacje ws. zasad bezpieczeństwa

Ministerstwo Rozwoju prowadzi konsultacje w sprawie wytycznych dla branż, które czekają na odmrożenie, szczególnie eventowej, która przestała działać jako pierwsza. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wydarzenia do 50 osób będą mogły się odbywać już na początku czerwca. Decyzja o tym zapadnie w tym tygodniu.  więcej

Bohaterowie nowej kampanii Allegro "wszystko mają" (wideo)

Allegro prowadzi nową kampanię pod hasłem "Znajdź to, co najważniejsze teraz". Aby pokazać, że w serwisie jest wszystko - kampania (plan, scenografia, rekwizyty, sprzęt) została zrealizowana przy użyciu produktów zakupionych na Allegro. Zrealizowały ją agencja Ogilvy, MOON Films, Televisor i Juice. więcej

Wypożyczalnia aut Hertz ogłasza bankructwo. Akcje w dół o 82 procent od początku roku

Hertz, jedna z największych na świecie firm oferujących wynajem samochodów wystąpiła z wnioskiem o upadłość. Spółka traci gwałtownie na kryzysie spowodowanym koronawirusem, od początku 2020 roku jej akcje potaniały na giełdzie o 82 procent. więcej

Alior Bank wypowiedział umowy kredytowe Nextbike Polska dot. 40 mln zł

Alior Bank wypowiedział pięć umów kredytowych firmie Nextbike Polska zarządzającej systemami rowerów miejskich. Spółka ma wobec banku ok. 39,9 mln zł zobowiązań kredytowych. więcej

Skittles w szarości na znak solidarności ze społecznością LGBTQ+

Marka cukierków Skittles (Mars Wrigley) ogłosiła, że w czerwcu - "Miesiącu Dumy" dla społeczności LGBTQ+ - wesprze tę społeczność przez rezygnację z tęczy w swoim brandingu. więcej

Ministerstwo Cyfryzacji i NASK wydało ponad 2 mln na promocję w TVP

Na spoty informacyjne i inne działania promocyjne w 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji wydało niemal milion zł w TVP, a Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa około 1,129 mln zł. Takie informacje przekazał minister Marek Zagórski w odpowiedzi na interpelację posła PO Marcina Kierwińskiego. więcej

Gmina Kosakowo z nowym logo

Władze Gminy Kosakowo (pomorskie) wybrały w konkursie nowe logo. Zwycięską prace przygotowało gdyńskie studio graficzne Studio 102. więcej

Lotos sponsorem koszykówki

Grupa Lotos została sponsorem Energa Basket Ligi kobiet i mężczyzn, reprezentacji Polski koszykarek i koszykarzy, a także Suzuki Pucharu Polski i Suzuki Superpucharu Polski. Koncern z Gdańska wesprze również oficjalną galę zakończenia sezonu koszykarskiego. więcej

Volkswagen przeprasza za rasistowską reklamę

Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen po fali krytyki usunął z Instagrama reklamę nowego modelu Golfa. Firma przyznała, że kreacja była obraźliwa i rasistowska. więcej

Orbit sponsorem kobiecej drużyny esportu

Marka gum do żucia Orbit (Mars Wrigley) rozpoczęła współpracę z kobiecą organizację esportową Arcane Wave.  więcej

Decathlon oferuje nagrody sportowe do konkursów i programów lojalnościowych

Jak zdobyć lojalność konsumenta, wzmocnić pozytywne doświadczenia związane z marką i wesprzeć sprzedaż? W odpowiedzi na te pytania działy marketingu decydują się na konkursy i programy lojalnościowe. Przy okazji muszą odpowiedzieć na pytanie, po jakie nagrody najlepiej sięgnąć w przypadku akcji marketingowych, żeby przyciągnąć uczestników i zaspokoić ich oczekiwania. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Sąd oddalił wniosek wydawcy ,,Super Expressu" o upadłość Garmond Press

Sąd Rejonowy dla miasta Kraków-Śródmieście w zeszłym tygodniu oddalił wniosek firmy Time, wydawcy m.in. „Super Expressu”, o ogłoszenie upadłości dystrybuującej prasę spółki Garmond Press - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

W kwietniu sprzedaż prasy i książek zmalała o prawie 30 proc., e-commerce w ciągu miesiąca 28 proc. w górę

Według danych GUS kwietniu br. sprzedaż detaliczna prasy, książek i pozostałych produktów wyspecjalizowanych przy stałych cenach malała rok do roku o 28,2 proc., a z miesiąca na miesiąc - o 6,2 proc. Natomiast wartość sprzedaży internetowej w porównaniu z marcem br. poszła w górę o 27,7 proc. więcej

Znana jest data premiery filmu o ks. Adamie Bonieckim. Zostanie pokazany na Krakowskim Festiwalu Filmowym

Premiera filmu "xABo" o ks. Adamie Bonieckim, byłym redaktorze naczelnym "Tygodnika Powszechnego", odbędzie się 1 czerwca w czasie internetowego 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Można już kupować bilety na seans. więcej

Redakcje zadowolone z pracy zdalnej. Powroty do biur będą bardzo powolne

Zarówno telewizje, jak i redakcje prasowe, internetowe czy też radiowe oceniają, że model pracy zdalnej się sprawdził. Nie znają jeszcze konkretnych terminów powrotu do pracy biurowej, podkreślając zwykle, że chęć pojawienia się w redakcji to zwykle indywidualna decyzja pracownika, one pilnują jedynie zachowania procedur. więcej

Optizen Labs ze spadkiem wpływów o 25 proc. i stratą, w epidemii widzi zagrożenia i szanse

W zeszłym kwartale przychody firmy Optizen Labs, oferującej usługi z zakresu cyfryzacji dla wydawców i firm marketingowych, zmalały o 25,4 proc. do 191 tys. zł, a wynik netto - z 14 tys. zł zysku do 17 tys. zł straty. Spółka dostrzega zarówno zagrożenia, jak i szanse związane z epidemią koronawirusa. więcej

,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w I kwartale

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Fakt" przeprasza Magdalenę Ogórek za tekst, jakoby ,,rozbiła małżeństwo urzędnika z rządu"

W sobotnio-niedzielnym wydaniu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zamieszczono przeprosiny dla Magdaleny Ogórek za nieprawdziwe informacje o niej zamieszczone w styczniu 2015 roku, krótko po tym jak Ogórek została kandydatką SLD w wyborach prezydenckich. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Grupa Weszło w ub.r. miała 4,1 mln zł wpływów i 50 tys. zł straty

W ub.r. cztery spółki tworzące grupę Weszło zanotowały łącznie wzrost przychodów o 4,1 proc. do 4,1 mln zł, a ich wynik netto zmalał z 35,5 tys. zł zysku do 49,9 tys. zł straty - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Na koszulkach od Jessiki Mercedes metki taniej zagranicznej marki. Fani zarzucają brak wiarygodności

Od piątku blogerka modowa Jessica Mercedes Kirschner mierzy się z kryzysem wizerunkowym. Okazało się, że koszulki jej marki Veclaim są od Fruit of The Loom, producenta tanich ubrań. Sprawę opisały klientki, pokazując, że pod metką Veclaim znajdowała się druga, z logo Fruit of The Loom. Internauci nie szczędzą blogerce krytyki - wcześniej zapewniała bowiem, że cały proces produkcyjny Veclaim jest prowadzony w Polsce. - Powinno być wyznanie win, szczere przeprosiny i mocne postanowienie poprawy, a tu mamy dość pokrętne tłumaczenia, że „Veclaim współpracuje z Fruit of The Loom” i że to jakaś kolekcja pilotażowa - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Michał Zaczyński, dziannikarz piszący o branży mody. więcej

W kwietniu sprzedaż prasy i książek zmalała o prawie 30 proc., e-commerce w ciągu miesiąca 28 proc. w górę

Według danych GUS kwietniu br. sprzedaż detaliczna prasy, książek i pozostałych produktów wyspecjalizowanych przy stałych cenach malała rok do roku o 28,2 proc., a z miesiąca na miesiąc - o 6,2 proc. Natomiast wartość sprzedaży internetowej w porównaniu z marcem br. poszła w górę o 27,7 proc. więcej

Facebook ułatwi zdalną pracę w firmach. Pokoje w Workplace i Live Producer do spotkań na żywo

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań kierowanych do firm, które mają usprawnić zdalną pracę w okresie pandemii koronawirusa. Wśród nowości są Pokoje na platformie Workplace, narzędzie Live Producer do prowadzenia wideokonferencji, a także rozwiązania wykorzystujące urządzenie Portal i platformę Oculus. więcej

Mixx Awards Europe: dziesięć nominacji dla kampanii z Polski

W tegorocznej edycji konkursu reklamowego Mixx Awards Europe kampanie z Polski otrzymały łącznie dziesięć nominacji. Po dwie trafiły do OLX z agencją 180heartbeats Jung v. Matt, BP i Mindshare oraz PKO BP z agencją Artegence. więcej

Bohaterowie nowej kampanii Allegro "wszystko mają" (wideo)

Allegro prowadzi nową kampanię pod hasłem "Znajdź to, co najważniejsze teraz". Aby pokazać, że w serwisie jest wszystko - kampania (plan, scenografia, rekwizyty, sprzęt) została zrealizowana przy użyciu produktów zakupionych na Allegro. Zrealizowały ją agencja Ogilvy, MOON Films, Televisor i Juice. więcej

Brand24 wprowadza monitoring newsletterów. ,,Dziwne że wpadliśmy na to dopiero teraz"

Firma Brand24 zajmująca się monitoringiem internetu zapowiedziała, że w najbliższym czasie wprowadzi opcję śledzenia wzmianek pojawiających się w newsletterach publikowanych w sieci. - Dziwię się, że wpadliśmy na to dopiero po prawie 10 latach rozwoju firmy. Wzmianki w newsletterach potrafią mieć gigantyczny wpływ na reputację marki w internecie - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24. więcej

Netflix będzie anulował nieczynne konta klientów. Jest ich kilkaset tysięcy

Netflix zapowiedział, że nie chce, aby klienci "płacili za coś, czego nie używają". Okazało się, że kilkaset tysięcy osób płaci abonament i nie korzysta z platformy wideo na żądanie. Dostaną oni e-maila z pytaniem, czy chcą kontynuować prenumeratę. więcej

Google Maps pokaże miejsca dostępne dla użytkowników na wózkach inwalidzkich

Google rozpoczął wprowadzanie na platformie geolokalizacyjnej Google Maps nową funkcję, która pozwoli odnaleźć obiekty oferujące ułatwienia dla osób korzystających z wózków inwalidzkich i mających problemy z poruszaniem się. Na razie w bazie jest około 15 milionów lokalizacji w kilku wybranych krajach, w przyszłości opcja ma zostać rozszerzona o kolejne rynki na świecie. więcej

Gdańsk ma nowy kanał youtube'owy o atrakcjach turystycznych

Gdańska Organizacja Turystyczna uruchomiła na YouTube kanał Visit Gdańsk TV. Zamierza na nim prezentować najważniejsze informacje turystyczne o mieście, dając w ten sposób w czasie pandemii potencjalnym odwiedzającym skondensowaną informację o Gdańsku i regionie. więcej

,,Ostatni taniec" o Chicago Bulls hitem ESPN i Netflixa. ,,To fascynujący serial"

„Ostatni taniec”, dokumentalny serial poświęcony Michaelowi Jordanowi, drużynie Chicago Bulls i lidze NBA okazał się rekordowy pod względem oglądalności. Najpopularniejszy odcinek jednego dnia przyciągnął do siebie ponad 6,3 mln Amerykanów, a cała seria pobiła rekord stacji ESPN, współproducenta dokumentu. - „Ostatni taniec” to fascynujący serial, który w nietuzinkowy sposób opowiada historię wybitnego sportowca na szerokim tle dotykającym kwestii filozofii sportu i rządzących nim mechanizmów - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Nadal wysokie zainteresowanie czołowymi witrynami, spadki wśród serwisów informacyjnych i publicystycznych

W kolejnych etapach odmrażania gospodarki czołowe witryny internetowe nadal cieszą się wysokim zainteresowaniem, zauważalne są spadki oglądalności wśród serwisów informacyjnych i publicystycznych - wynika z analizy One House, opartej na danych Gemiusa. więcej

Pudelek na czele, mocno w górę Plejada i Kozaczek, w dół Jastrzabpost i Eska Hotplota (TOP serwisów plotkarskich)

Wśród serwisów o tematyce show-biznesowej zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest niezmiennie Pudelek.pl. Duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Plejada.pl i Kozaczek.pl, a sporo straciły Jastrzabpost.pl i dział Hotplota na Eska.pl. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon

Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają obecnie sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon - wynika z nowego badania sieci Inquiry. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Andrzej Duda traci w sondażach przez społecznej skutki epidemii i zamieszanie wokół Szumowskiego (opinie)

W ciągu miesiąca poparcie dla Andrzeja Dudy w sondażu prezydenckim spadło o 20 pkt procentowych, do 39 proc. Zdaniem ekspertów od marketingu politycznego można się było tego spodziewać. Dotychczasowe działania obecnego prezydenta były wystarczające dla wyborów, które miały odbyć się 10 maja. Ich przesunięcie działa na niekorzyść Andrzeja Dudy, bo rośnie niezadowolenie Polaków wobec rządzących w związku z tym, jak pandemia odbija się na ich sytuacji finansowej. Dodatkowo na pewno nie pomagają mu też sytuacje kryzysowe, takie jak ta wokół radiowej Trójki czy ta związana z niejasnościami wokół biznesów ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego. więcej

Jest szansa na odmrożenie branży eventowej już w czerwcu. Trwają konsultacje ws. zasad bezpieczeństwa

Ministerstwo Rozwoju prowadzi konsultacje w sprawie wytycznych dla branż, które czekają na odmrożenie, szczególnie eventowej, która przestała działać jako pierwsza. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wydarzenia do 50 osób będą mogły się odbywać już na początku czerwca. Decyzja o tym zapadnie w tym tygodniu.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Ministerstwo Cyfryzacji łagodzi wymagania w zakresie odbiorników telewizji hybrydowej
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj