Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 1 Czerwca 2020
 
 
 
Agora przez pół rok oszczędzi 185 mln zł, rynek reklamowy zmaleje o 20-25 proc.
 
W drugim i trzecim br. grupa kapitałowa Agora zamierza osiągnąć ok. 185 mln zł oszczędności, głównie na kosztach kin Helios i wynagrodzeniach. Firma spodziewa się, że wydatki reklamowe zmaleją w br. o 20-25 proc., a jeszcze większe spadki nastąpią w reklamie kinowej, zewnętrznej i radiowej. więcej
 
 
Kuba Strzyczkowski słusznie stawia na otwartość w Trójce, powrót Marka Niedźwieckiego może być kluczowy (opinie)
 
Zdruzgotany wizerunek Trójki to jednocześnie gwarancja, że gorzej już nie będzie, a obecne działania wokół anteny mogą jej tylko pomóc - uważa Adam Łaszyn, prezes agencji Alert Media Communications. - Dziwi natomiast w tej sytuacji postawa prezes Agnieszki Kamińskiej, która powinna dawno podać się do dymisji - ocenia medioznawca prof. Piotr Drzewiecki. więcej
 
 
Leo Burnett Warszawa ze spadkiem przychodów o 22 proc.
 
W ub.r. agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21,7 proc. do 21,85 mln zł oraz zysku operacyjnego z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland. więcej
 
 
,,Polityka" zarobiła dużo więcej niż ,,Kobiety mafii 2", firmy Patryka Vegi z 5 mln zł zysku
 
W ub.r. spółka Love Vega, odpowiadająca za film Patryka Vegi „Polityka”, miała 8,4 mln zł przychodów i 3,46 mln zł zysku netto, natomiast Vega Investments, która zajmowała się dystrybucją „Kobiet mafii 2” i kręceniem „Bad boya”, zanotowała 5,01 mln zł wpływów i 1,54 mln zł zysku netto. Wyniki tej drugiej mocno zmalały z roku na rok - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
W branży public relations w większości bez redukcji etatów i wynagrodzeń w czasie pandemii
 
Koronawirusowy kryzys nie odbił się znacząco na rynku usług public relations. W największych agencjach z niewielkimi wyjątkami nie doszło do redukcji zatrudniania i wynagrodzeń - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Jacek Kurski po rezygnacji Marzeny Paczuskiej zostanie powołany jeszcze raz, bo zarząd TVP musi być trzyosobowy więcej
 
Prezes Polskiego Radia ma pozostać na stanowisku, wspiera ją szef Rady Mediów Narodowych więcej
 
Agora ze spadkiem wpływów i 47 mln zł straty, 20 proc. mniej z biletów w Heliosie więcej
 
Wpływy MSL Group wzrosły o 23 proc., a zysk zmalał. ,,Nikt nie stracił pracy ze względu na epidemię" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor Wydań / Serwisant Radio ZET
Senior Media Strategy Manager Wirtualna Polska Media
Media Operations Coordinator ViacomCBS Networks International
Language Operations Coordinator ViacomCBS Networks International
Creative El Padre
Wydawca Serwisu Zdrowie TVN (zdrowie.tvn.pl) TVN
Specjalista ds. Zakupów Programowych Kino Polska TV SA
Specjalista ds. Sprzedaży swiatlekarza.pl & pacjenci.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat zwolnił Mateusza Borka listownie. Żegna się z nadawcą po 20 latach pracy

Dziennikarz sportowy Mateusz Borek poinformował, że pod koniec kwietnia dostał wypowiedzenie swojej umowy z Polsatem. Tym samym oficjalnie potwierdził, że pożegnał się z nadawcą po 20 latach pracy. więcej

ATM Grupa zmienia Ad Force One w Production Services Poland. Powstanie również nowa spółka Black Photon

ATM Grupa poszerzy profil działalności spółki Ad Force One o serwisy produkcyjne dla podmiotów zagranicznych, a także polskich producentów. Zmieni się także jej nazwa - z Ad Force One na Production Services Poland. Powstanie również nowa spółka Black Photon - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Zwolnienia w telewizji NTL. Michał Winnicki: Nie dostaliśmy pomocy z tarczy antykryzysowej

Michał Winnicki, właściciel Niezależnej Telewizji Lokalnej, zwolnił kilku pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. Twierdzi jednak, że nie chce zamykać stacji, chociaż spółce odmówiono pomocy z tarczy antykryzysowej. - Sytuacja w trakcie epidemii koronawirusa jest trudna dla wszystkich mediów prywatnych, a w szczególności tych lokalnych - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki. więcej

Ewa Millies-Lacroix na urlopie, jej obowiązki przejęła Kalina Zalewska

Zastępca redaktora naczelnego pisma „Teatr”, Kalina Zalewska została pełniącą obowiązki dyrektor Agencji Kreacji Teatru Telewizji. Poprzednia szefowa Ewa Millies-Lacroix do początku lipca będzie korzystała z zaległego urlopu, jej zawodowe losy będą znane po tym czasie. więcej

Rosyjski serial ,,Cena wolności" zastąpi ,,Zniewoloną" w TVP1. Emisja latem pięć razy w tygodniu w prime-time

W poniedziałek, 8 czerwca Jedynka rozpocznie emisję nowego rosyjskiego serialu „Cena wolności”, który będzie można oglądać od poniedziałku do środy oraz w piątki i soboty o 20.35. Rok temu w tym paśmie TVP1 nadawała serial „Zniewolona”. więcej

Jacek Kurski po rezygnacji Marzeny Paczuskiej zostanie powołany jeszcze raz, bo zarząd TVP musi być trzyosobowy

Rada Mediów Narodowych ma uchylić decyzję sprzed tygodnia o powołaniu Jacka Kurskiego do zarządu Telewizji Polskiej i powołać go jeszcze raz. Powód? Według statutu zarząd TVP może mieć maksymalnie trzy osoby, więc miejsce dla Kurskiego pojawiło się dopiero po rezygnacji Marzeny Paczuskiej. więcej

MTV Dance zmienia się w Club MTV

Od czerwca ViacomCBS zmieni nazwę kanału MTV Dance na Club MTV. więcej

Powstanie drugi sezon serialu ,,Szadź", trwają prace scenariuszowe

Telewizja TVN planuje realizację drugiego sezonu serialu „Szadź”, który jest produkcją własną player.pl. Obcnie trwają prace scenariuszowe do nowych odcinków, na chwilę obecną nie wiadomo kiedy ruszą do nich zdjęcia. więcej

Polsat News od czerwca wraca do "nowej normalności". Newsroom kończy z podziałem na grupy

Redakcja Polsat News od początku czerwca ma powrócić częściowo z pracy zdalnej. Kończy także z podziałem na grupy A i B, a niektórzy z pracowników mają udać się na zaległy urlop - wynika z naszych informacji. - Zachowane zostają zasady bezpieczeństwa i różnego rodzaju ograniczenia - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Polsatu. więcej

Wznowiono zdjęcia do ,,Komisarza Alexa"

W zeszłym tygodniu zostały wznowione zdjęcia do pozostałych sześciu odcinków czternastej serii „Komisarza Alexa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Telewizja z dużym spadkiem wpływów reklamowych. ,,Na chwilę obecną ciężko prognozować, jak będzie wyglądać jesień"

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji od momentu wybuchu pandemii COVID-19 względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 16 proc. Spośród poszczególnych sektorów najwięcej straciły motoryzacja i transport oraz finanse. Kilka sektorów zanotowało wzrosty, w tym m.in. rozrywka i kultura oraz produkty zdrowotne i leki. więcej

HBO Max szykuje "Homeschool Musical". W programie wystąpią amerykańscy uczniowie

Nowo uruchomiona platforma VOD firmy WarnerMedia, HBO Max, przygotowała specjalny muzyczny program dla nastolatków, inspirowany izolacją związaną z pandemią koronawirusa. Produkcją zajmie się aktorka Laura Benanti, która zorganizowała na YouTube akcję #SunShineSongs. więcej

Była dyrektor Netfliksa Tara Duncan przeszła do Freeform Disneya

Amerykański kanał telewizyjny Freeform ma nową prezes. Została nią Tara Duncan, była dyrektor kreatywna Netliksa. Swoją karierę zaczynała w firmie George'a Clooneya. więcej

TVN24 najchętniej oglądaną stacją wśród kadry zarządzającej, History w czołówce

Nowym liderem oglądalności telewizji wśród kadry zarządzającej w  okresie od 9 marca do 24 maja br. zostało TVN24, które wyprzedziło TVN. Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogły stacje History, Polsat News i TVP Info, a najwięcej stracił Polsat 2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Wizerunek Katarzyny Dowbor w reklamie środka na pasożyty. Dziennikarka przestrzega: To oszustwo

Dziennikarka Polsatu Katarzyna Dowbor zaalarmowała na Instagramie, że jej wizerunek został bez jej zgody wykorzystany w reklamie środka na pasożyty. - Zawiadomiłam policję. Kiedy ustali ona sprawców oszustwa, wystąpię do sądu o bezprawne wykorzystanie mojego wizerunku i naruszenie dóbr osobistych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prowadząca program "Nasz nowy dom". więcej

Marzena Paczuska rezygnuje z funkcji członka zarządu Telewizji Polskiej

Marzena Paczuska złożyła w piątek rezygnację z funkcji członka zarządu Telewizji Polskiej. W zarządzie spółki była od marca ub.r., w marcu br. została zawieszona. więcej

W Minneapolis zatrzymano dziennikarza CNN w czasie relacji na żywo z zamieszek (wideo)

Policja w Minneapolis zatrzymała na ok. godzinę reportera CNN Omara Jimeneza i dwóch pracowników technicznych, którzy relacjonowali zamieszki. Zatrzymanie pokazano na żywo w stacji. CNN stwierdziło, że to jawne naruszenie Pierwszej Poprawki do Konstytucji USA. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Kuba Strzyczkowski słusznie stawia na otwartość w Trójce, powrót Marka Niedźwieckiego może być kluczowy (opinie)

Zdruzgotany wizerunek Trójki to jednocześnie gwarancja, że gorzej już nie będzie, a obecne działania wokół anteny mogą jej tylko pomóc - uważa Adam Łaszyn, prezes agencji Alert Media Communications. - Dziwi natomiast w tej sytuacji postawa prezes Agnieszki Kamińskiej, która powinna dawno podać się do dymisji - ocenia medioznawca prof. Piotr Drzewiecki. więcej

 
Agora spokojna o finansowanie zakupu Eurozetu, spodziewa się decyzji UOKiK-u pod koniec roku

Członek zarządu Agory Grzegorz Kania stwierdził, że firma była w marcu bliska pozyskania od konsorcjum banków kredytu m.in. na zakup większościowego pakietu udziałów Eurozetu. - Banki wyraziły chęć jak najszybszego powrotu do tych negocjacji - dodał. Firma spodziewa się, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzję dotyczącą tej transakcji wyda na przełomie bieżącego i przyszłego roku. więcej

 
Marek Niedźwiecki chce przeprosin od Kowalczewskiego, Kamińskiej i TVP. Inaczej złoży pozwy

Przeprosiny dyrektora radiowej Trójki pod adresem Marka Niedźwieckiego nie załatwiają sprawy jego powrotu do radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jak informuje nas pełnomocnik dziennikarza, mecenas Maciej Ślusarek, jeśli przeprosin nie będzie ze strony prezes Agnieszki Kamińskiej, w najbliższym czasie kancelaria złoży pozwy sądowe przeciw Polskiemu Radiu i Telewizji Polskiej. więcej

 
Trwają prace przy uruchomieniu radia ,,Nowy Świat", zaczynają się testy streamingu

Zespół startującego w czerwcu internetowego radia „Nowy Świat” od miesiąca adaptuje na swoją siedzibę budynek po przedszkolu na Wilanowie. Jest też już gotowe studio emisyjne, baza muzyczna i serwerownia; lada moment rozpocznie się też testowanie streamingu. W sieci zamieszczono zdjęcia z urządzania nowej siedziby radiowców. więcej

 
Hanna Zielińska odchodzi z TOK FM. "Radio to słuchacze, reszta to twarda gra"

Hanna Zielińska, dziennikarka TOK FM, oznajmiła, że odchodzi z radia i wyjeżdża do Norwegii. - Zmieniam z rodziną planszę. Na bezpieczniejszą ekonomicznie, ekologicznie i politycznie. Decyzja zapadła we wrześniu, w marcu zdaliśmy egzamin językowy, a od poniedziałku wchodzimy w norweskie reguły gry - napisała dziennikarka. więcej

 
Magdalena Komar-Jakubowska odpowiada za markę Meloradio

Nową brand manager stacji radiowej Meloradio (Eurozet) została Magdalena Komar-Jakubowska. więcej

 
Prezes Polskiego Radia ma pozostać na stanowisku, wspiera ją szef Rady Mediów Narodowych

Ostatnie wydarzenia wokół Trójki Polskiego Radia oraz Listy Przebojów miały być oceniane jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle. Po odejściu dyrektora Tomasza Kowalczewskiego sprawa ma być jednak zamknięta, a prezes rozgłośni Agnieszka Kamińska ma pozostać w spółce - twierdzą nasi rozmówcy. więcej

 
Ernest Zozuń: w Trójce były wywiady na zamówienie, wicedyrektor kazał uwzględnić Kaczyńskiego w przeglądzie prasy

Dziennikarz Trójki Ernest Zozuń stwierdził, że wyemitowany we wrześniu ub.r. w wywiadzie z prezesem NIK reporter nie miał wpływu na pytania, a niedawno wicedyrektor stacji Mirosław Rogalski kazał prowadzącemu pasmo poranne, by przeglądzie prasy uwzględnił wywiad z Jarosławem Kaczyńskim w „Gazecie Polskiej”. - Naciski były - potwierdził były dziennikarz stacji Dariusz Rosiak. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Duży spadek RMF Classic

Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Kielce i VOX FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Nowy szef Trójki przeprosił Niedźwieckiego. ,,Mann zajęty kampanią Trzaskowskiego, Semka zostaje w 'Klubie Trójki'"

- Wiem, że mnie odstrzelą. Zostanę uznany za pożytecznego idiotę albo naiwniaka - ocenia nowy dyrektor radiowej Trójki, Kuba Strzyczkowski. Zapowiada, że Piotr Semka nadal będzie prowadził niektóre wydania „Klubu Trójki”, a w piątek na antenie stacji przeprosił Marka Niedźwieckiego, Bartosza Gila i Halinę Wachowicz. Według ministra kultury Piotra Glińskiego Niedźwiecki postrzegany bywa jako symbol pomysłu PRL-owskich władz na Trójkę. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Leo Burnett Warszawa ze spadkiem przychodów o 22 proc.

W ub.r. agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21,7 proc. do 21,85 mln zł oraz zysku operacyjnego z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland. więcej

,,Polityka" zarobiła dużo więcej niż ,,Kobiety mafii 2", firmy Patryka Vegi z 5 mln zł zysku

W ub.r. spółka Love Vega, odpowiadająca za film Patryka Vegi „Polityka”, miała 8,4 mln zł przychodów i 3,46 mln zł zysku netto, natomiast Vega Investments, która zajmowała się dystrybucją „Kobiet mafii 2” i kręceniem „Bad boya”, zanotowała 5,01 mln zł wpływów i 1,54 mln zł zysku netto. Wyniki tej drugiej mocno zmalały z roku na rok - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Pracownicy branży reklamy powoli wracają do biur, nowe zasady sanitarne

Od czerwca pracownicy agencji i domów mediowych stopniowo powracają do pracy w trybie stacjonarnym. Firmy zaostrzają reżim sanitarny, wprowadzając nowe zasady dezynfekcji stanowisk pracy i wspólnych przestrzeni. więcej

DDB Warszawa: co przyniesie poepidemiczna przyszłość? (raport)

Agencja reklamowa DDB Warszawa prezentuje drugi raport o marketingu w czasach epidemii koronawirusa. Opracowanie zawiera 100 predykcji, czyli hipotez na temat tego, co przyniesie przyszłość dla świata komunikacji marketingowej. Partnerem medialnym raportu jest portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Zmalały wpływy Mediacapu like-for-like, 0,7 mln zł straty EBITDA. ,,Niższy poziom zamówień w marcu"

Według szacunkowych danych holding marketingowo-badawczy Mediacap w zeszłym kwartale zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 41 proc. do 27 mln zł, natomiast bez uwzględnienia wpływu zeszłorocznych przejęć (czyli w ujęciu like-for-like) nastąpił spadek o 3 proc. Firma zawarła umowę sprzedaży większościowego pakietu akcji spółki Plastream. więcej

Dentsu Aegis Network spodziewa się 15-20 proc. spadku przychodów w drugim kwartale br.

Sieć Dentsu Aegis Network, do której należą takie agencje, jak m.in. Carrat, dentsu x, iProspect spodziewa się, że jej przychody w II kwartale br. będą niższe od ubiegłorocznych o 15-20 proc. Ta prognoza jest mimo to lepsza niż przewidywania dla wyników globalnych całego sektora agencji. więcej

Dzięki reprezentacji osób LGBT+ w mediach i reklamach rośnie tolerancja dla mniejszości seksualnych

Amerykańska organizacja GLAAD, zajmująca się tematyką LGBT+, przygotowała z koncernem P&G raport poświęcony temu, jak heteroseksualne osoby odbierają pojawiających się w mediach i reklamach przedstawicieli mniejszości seksualnych. Wyniki pokazują, że osoby oglądające w mediach i reklamach przedstawicieli społeczności LGBT+ są wobec nich bardziej tolerancyjni i wspierający niż ci, którzy nie mają takich kontaktów. więcej

Haribo klientem NuOrder

Agencja NuOrder wygrała przetarg na kompleksową obsługę w social mediach marki żelków Haribo. więcej

Robert Górski i Mikołaj Cieślak rozmawiają o obiedzie w reklamie Orange (wideo)

Ruszyła nowa kampania reklamowa Orange, promująca ofertę podwojenia ilości gigabajtów na koncie w ramach doładowywania kart online. Przygotowały ją Leo Burnett Warszawa, Initiative, Busy Bee Film, Badi Badi, Lunapark. więcej

Tegoroczny festiwal Golden Drum odwołany

Organizatorzy festiwalu reklamowego Golden Drum zdecydowali, że tegoroczna jego edycja nie odbędzie. Z powodu pandemii koronawirusa postanowiono przełożyć imprezę na przyszły rok. więcej

Telewizja z dużym spadkiem wpływów reklamowych. ,,Na chwilę obecną ciężko prognozować, jak będzie wyglądać jesień"

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji od momentu wybuchu pandemii COVID-19 względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 16 proc. Spośród poszczególnych sektorów najwięcej straciły motoryzacja i transport oraz finanse. Kilka sektorów zanotowało wzrosty, w tym m.in. rozrywka i kultura oraz produkty zdrowotne i leki. więcej

Carat, OMD, Starcom i UM liderami zestawienia Global Media Agency Wave

Domy mediowe Carat (Dentsu Aegis Network), OMD (Omnicom), Starcom (Publicis Media) i UM (IPG Mediabrands) znalazły się w gronie liderów prestiżowego zestawienia „The Forrester Wave: Global Media Agencies, Q2 2020: The 10 Global Media Agencies That Matter Most and How They Stack Up”. więcej

Tęczowa kolekcja i kampania Risk made in Warsaw

Wystartowała kampania marki modowej Risk made in Warsaw pod hasłem "Risk For Love", która towarzyszy kolekcji o tej samej nazwie. Motywem przewodnim kolekcji jest miłość, a symbolem kolekcji – tęcza. Partnerem kolekcji jest stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. więcej

HyperCrew otrzymał milion złotych dofinansowania na narzędzie do marketingu

Fundusz Czysta3.vc zainwestował milion złotych w rozwój narzędzia agencji strategiczno-kreatywnej HyperCrew. Ma ono analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. więcej

TZF Polfa odpowiada za dezynfekcję na stadionach Ekstraklasy

Producent leków TZF Polfa został partnerem profesjonalnej dezynfekcji rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. więcej

Powiślańska Fundacja Społeczna z kampanią o skutkach społecznych koronawirusa

Powiślańska Fundacja Społeczna przygotowała kampanię społeczną w której mówi o pogłębieniu nierówności społecznych z powodu koronawirusa. więcej

Szef Accenture zaskoczony pozytywnym efektem zdalnej pracy. Ernst&Young: Świat po koronawirusie się zmieni

Szef Accenture na Europę Jean-Marc Ollagnier opowiada jak pół miliona pracowników tej światowej firmy konsultingowej i outsourcingowej przeszło na telepracę i jak tę zmianę udało się jej przekuć na swoją korzyść. - Jestem przekonany, że świat po COVID się zmieni. Nie będziemy pracować cały czas tak jak teraz, ale powrotu do sytuacji sprzed marca 2020 r. też nie będzie - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Tynel, partner, chief operating officer w EY Polska. więcej

AMS: plakaty atakujące ministra Łukasza Szumowskiego umieszczono na naszych nośnikach nielegalnie, są demontowane

W nocy z piątku na sobotę na nośnikach reklamy zewnętrznej w Warszawie, m.in. wiatach przystankowych zarządzanych przez spółkę AMS należącą do Agory, pojawiły się plakaty ostro krytykujące ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego. - Akcja ta odbyła się bez zgody AMS, a tym samym jest nielegalna. Podobnie jak we wszystkich tego typu przypadkach nielegalne plakaty są niezwłocznie demontowane - informuje AMS. więcej

W branżę reklamy zewnętrznej uderzy brak wielkich imprez sportowych

W branżę reklamy zewnętrznej w tym roku uderzy głównie brak wielkich imprez sportowych i agitacji kandydatów w wyborach prezydenckich. - Z dzisiejszego punktu widzenia oceniam, że spadek wpływów [reklamy zewnętrznej w 2020 roku] może być na poziomie do 15 procent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. więcej

Patrycja Piróg w bluebird artists

Montażystka Patrycja Piróg dołączyła do impresariatu twórców bluebird artists. więcej

Decathlon oferuje nagrody sportowe do konkursów i programów lojalnościowych

Jak zdobyć lojalność konsumenta, wzmocnić pozytywne doświadczenia związane z marką i wesprzeć sprzedaż? W odpowiedzi na te pytania działy marketingu decydują się na konkursy i programy lojalnościowe. Przy okazji muszą odpowiedzieć na pytanie, po jakie nagrody najlepiej sięgnąć w przypadku akcji marketingowych, żeby przyciągnąć uczestników i zaspokoić ich oczekiwania. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Agora przez pół rok oszczędzi 185 mln zł, rynek reklamowy zmaleje o 20-25 proc.

W drugim i trzecim br. grupa kapitałowa Agora zamierza osiągnąć ok. 185 mln zł oszczędności, głównie na kosztach kin Helios i wynagrodzeniach. Firma spodziewa się, że wydatki reklamowe zmaleją w br. o 20-25 proc., a jeszcze większe spadki nastąpią w reklamie kinowej, zewnętrznej i radiowej. więcej

Bauer szuka nowego wydawcy dla ,,CD-Action", dziennikarze przygotowują kolejne numery

Trwają poszukiwania nowego inwestora dla magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. O takich poszukiwaniach informują także dziennikarze pisma, Bauer oficjalnie tego nie potwierdza. Z naszych ustaleń wynika, że „CD-Action” może mieć nowego wydawcę już w połowie czerwca. więcej

Właściciel Gremi Media po dużym wzroście ceny akcji podejrzewa manipulację jego kursem

Firma KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media (wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), zawiadomiła Komisję Nadzoru Finansowego o podejrzeniu manipulacji jej kursem giełdowym. W pierwszym kwartale br. zanotowała wzrost przychodów o 2,8 proc. do 27,51 mln zł i zysku netto z 3,53 do 5,62 mln zł, większość zapewniło Gremi Media. więcej

News Corp rezygnuje z drukowania 112 gazet w Australii. 36 tytułów do zamknięcia

Kontrolowany przez Ruperta Murdocha koncern medialny News Corp zapowiedział koniec drukowanych wersji 112 jego dzienników wydawanych w Australii. 76 tytułów będzie się ukazywać wyłącznie w wersji internetowej, zaś 36 gazet zostanie całkowicie zlikwidowanych. Wydawca wyjaśnia swoją decyzję załamaniem na rynku reklamy prasowej spowodowanej kryzysem koronawirusa. więcej

Agora ze spadkiem wpływów i 47 mln zł straty, 20 proc. mniej z biletów w Heliosie

W pierwszym kwartale br. przychody grupy kapitałowej Agora zmalały o 6,1 proc. do 289,6 mln zł, strata netto wzrosła z 3,4 do 47,1 mln zł, a zysk EBITDA - z 37,9 do 44,6 mln zł. Wpływy z biletów do kin Helios zmalały o 19,8 proc. więcej

Zmarł pisarz Jerzy Pilch, wieloletni felietonista prasowy

W wieku 67 lat zmarł Jerzy Pilch, jeden z najwybitniejszych współczesnych polskich pisarzy. Jest autorem powieści, opowiadań i sztuk teatralnych, przez ponad 20 lat pisał felietony prasowe. więcej

Wzrosły wpływy Agory w internecie, radiu i ze sprzedaży ,,Gazety Wyborczej", w części oddziałów na stałe praca zdalna

W pierwszym kwartale przychody Agory w internecie zwiększyły się o 26,1 proc., w radiu - o 6,3 proc., a ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” - o 3,7 proc., natomiast z zajmującej się reklamą zewnętrzną grupy AMS zmalały o 11,1 proc. W części biur lokalnych firmy na stałe wprowadzono pracę zdalną. więcej

 
 
 
INTERNET
 
MZN Property ze wzrostem wpływów i zysku, w zarządzie menedżer z Ringier Axel Springer

Wydająca serwisy nieruchomościowe firma MZN Property, której większościowym akcjonariuszem od miesiąca jest Ringier Axel Springer Media AG, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 50,1 proc. do 10,14 mln zł oraz zysku netto z 78 do 316 tys. zł. Do zarządu firmy powołany został Maciej Lenartowicz, poprzednio menedżer Ringier Axel Springer Media AG. więcej

Microsoft zwalnia dziennikarzy platformy News. Zastąpi ich sztuczna inteligencja

Microsoft zapowiedział zwolnienia dziennikarzy pracujących przy prowadzonych przez koncern generatorach newsów Microsoft News oraz MSN. Tylko w Stanach Zjednoczonych wypowiedzenia otrzyma 50 osób. Firma wyjaśnia że redukcje są związane z wcześniejszym projektem zastąpienia dziennikarzy przez rozwiązania sztucznej inteligencji. więcej

Z działu wideo Ringier Axel Springer Polska zwolniono kilkanaście osób

W ramach zwolnień grupowych w Ringier Axel Springer Polska pożegnano się z kilkunastoma pracownikami działu wideo, m.in. zajmującymi się krótkimi treściami do mediów społecznościowych. więcej

Po protestach użytkowników polski lektor tymczasowo przywrócony w Mapach Google

W polskiej wersji Google Maps tymczasowo przywrócono głos polskiego lektora Jarosława Juszkiewicza. Będzie dostępnym, dopóki nie zostanie udoskonalony głos generowany przez sztuczną inteligencję. więcej

Wzrosła odwiedzalność serwisów e-commerce. Mocno w górę Mediamarkt.pl i Mediaexpert.pl, w dół eobuwie i Empik.com

W kwietniu br. dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało 15,6 proc. użytkowników i 35,6 proc. odsłon więcej niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem jest Allegro.pl, największe wzrosty osiągnęły Mediamarkt.pl, Mediaexpert.pl i Euro.com.pl, natomiast znacząco zmalała odwiedzalność Empik.com i eobuwie.com.pl. więcej

Disney+ w Japonii w czerwcu. Na start 500 filmów i 100 seriali

Platforma streamingowa Disney+ zacznie działać 11 czerwca br. w Japonii. Cena subskrypcji wyniesie ok. 6,50 dolarów miesięcznie. Użytkownicy platformy dostaną na start ponad 500 filmów fabularnych i 100 seriali różnych produkcji. więcej

Blogerka parentingowa Myka Stauffer i jej mąż oddali po 2 latach adoptowanego chłopca

Blogerka parentingowa Myka Stauffer i jej mąż poinformowali w sieci, że zdecydowali się oddać innej rodzinie adoptowanego z Chin chłopca, bo nie radzą sobie już z jego wychowaniem. W internecie wylała się na nich fala krytyki. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Lucinda Riley wyprzedza Remigiusza Mroza na liście najpopularniejszych książek w Polsce

Numerem jeden na nowej liście Nielsen BookScan jest szósta odsłona cyklu Siedmiu Sióstr, pod tytułem "Siostra Słońca". Powieść Lucindy Riley zastąpiła na pozycji lidera rankingu „Ekstradycję" Remigiusza Mroza (miejsce czwarte). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
W branży public relations w większości bez redukcji etatów i wynagrodzeń w czasie pandemii

Koronawirusowy kryzys nie odbił się znacząco na rynku usług public relations. W największych agencjach z niewielkimi wyjątkami nie doszło do redukcji zatrudniania i wynagrodzeń - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Arskom i Sport Brokers łączą się w holding, prezesem Marek Buklarewicz

Agencje marketingu sportowego Arskom oraz Sport Brokers połączą się w jeden podmiot Arskom Sport Brokers. Na jego czele stanie Marek Buklarewicz. więcej

O. Michał Legan rzecznikiem prasowym jasnogórskiego sanktuarium

Duszpasterz, rekolekcjonista i vloger ojciec Michał Legan został nowym rzecznikiem prasowym najważniejszego polskiego sanktuarium – Jasnej Góry w Częstochowie. Zastąpił pełniącego tę funkcję przez ostatnie 4 lata o. Sebastiana Mateckiego. więcej

Mikołaj Matuszewski kierownikiem komunikacji marketingowej i PR w Volkswagen Samochody Dostawcze

Z początkiem czerwca br. stanowisko kierownika komunikacji marketingowej i PR w spółce Volkswagen Samochody Dostawcze (Volkswagen Group) objął Mikołaj Matuszewski. więcej

Rośnie poparcie dla Krzysztofa Bosaka. ,,Polacy chcą głosować na kandydatów spoza dotychczasowych układów"

W sondażu prezydenckim PBS Krzysztof Bosak, kandydat Konfederacji zdobył 13 proc. poparcia. To więcej niż Robert Biedroń i Władysław Kosiniak-Kamysz. Zdaniem ekspertów od marketingu politycznego to dowodzi, że Polacy szukają dla siebie alternatywy i chcą polityków spoza obecnych układów. Bosak stał się ostatnio bardzo wyważony i umiarkowany, jest bardzo aktywny, mówi dużo o pomocy dla przedsiębiorców i sprawia wrażenie jakby miał konkretny plan dla gospodarki. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Prezes UKE podsumowuje kadencję. 7,9 mln przeniesionych numerów, 456 decyzji o testach 5G i 3,7 mln złotych dla abonentów
Microsoft zwalnia dziennikarzy platformy News. Zastąpi ich sztuczna inteligencja
Orange Polska inwestuje w zieloną energię. Powstaną dwie nowe farmy wiatrowe
Szef Accenture zaskoczony pozytywnym efektem zdalnej pracy. Ernst&Young: Świat po koronawirusie się zmieni
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj