Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 15 Lipca 2020
 
 
 
Wpływy Edipresse Polska 28 proc. w dół. Wynik netto wzrósł o 10,4 mln zł, ubyło 55 pracowników
 
W ub.r. wydawnictwo Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł, m.in. w związku ze sprzedażą magazynów poradnikowych. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku. więcej
 
 
Koniec tygodnika ,,Fakty i Mity". Powodami problemy z dystrybutorami i spadająca rentowność
 
Tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News) z końcem lipca przestanie się ukazywać, głównym powodem jest jego malejąca rentowność - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Zderzyliśmy się ze ścianą - napisała do dziennikarzy redaktor naczelna pisma i prezes spółki Ewa Kotlińska. - Mamy jeszcze pieniądze, ale nie chcemy doprowadzić do sytuacji, gdy ich zabraknie - mówi nam Anna Dembowska, prokurent spółki. więcej
 
 
Wpływy Telewizji Republika 21 proc. w górę. 52 proc. ze sponsoringu, głównie od firm państwowych i PFN
 
W ub.r. Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową. Wygrana Zjednoczonej Prawicy w wyborach parlamentarnych miała „stabilizujący wpływ na sytuację spółki”. więcej
 
 
Justyna Pochanke odchodzi, Piotr Kraśko będzie prowadził "Fakty". "To jego naturalne środowisko" (opinie)
 
Piotr Kraśko dołączył do zespołu "Faktów" TVN i TVN24, a Justyna Pochanke rozstała się z nadawcą. - W sytuacji degradacji naszego zawodu takie odejścia są szczególnie bolesne. Za pytaniami, które stawiała dziennikarka, była nie tylko reporterska ciekawość, ale też aksjologia. To wielka strata dla stacji i ufam, że Piotr Kraśko będzie starał się nawiązywać do poziomu i klasy, reprezentowanej przez Pochanke - powiedział Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski z "Gazety Wyborczej". więcej
 
 
Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)
 
Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix, który osiągnął największy wzrost wśród czołowych witryn. Natomiast znaczącą zmalał odwiedzalność vod.pl, CDA Premium i HBO GO. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVN i Cyfrowy Polsat złożyły wniosek do KE ws. stworzenia wspólnej platformy VoD więcej
 
Władza chce repolonizacji mediów więcej
 
Niedoszacowany wynik Andrzeja Dudy w sondażach przedwyborczych. ,,Często odmowa odpowiedzi, wyborcy są podejrzliwi" (opinie) więcej
 
Jacek Kurski prawdziwym zwycięzcą wyborów prezydenckich? "Wykonał zadanie" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Sales Manager VOD Media4Fun
Prezenter Meloradio
Serwisant / Wydawca Meloradio
MARKETING MANAGER Time For Friends
Account Manager Whites
Marketing Leader Magmillon
Specjalista ds. e-mail marketingu MOVIads
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Wpływy Telewizji Republika 21 proc. w górę. 52 proc. ze sponsoringu, głównie od firm państwowych i PFN

W ub.r. Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową. Wygrana Zjednoczonej Prawicy w wyborach parlamentarnych miała „stabilizujący wpływ na sytuację spółki”. więcej

Justyna Pochanke odchodzi, Piotr Kraśko będzie prowadził "Fakty". "To jego naturalne środowisko" (opinie)

Piotr Kraśko dołączył do zespołu "Faktów" TVN i TVN24, a Justyna Pochanke rozstała się z nadawcą. - W sytuacji degradacji naszego zawodu takie odejścia są szczególnie bolesne. Za pytaniami, które stawiała dziennikarka, była nie tylko reporterska ciekawość, ale też aksjologia. To wielka strata dla stacji i ufam, że Piotr Kraśko będzie starał się nawiązywać do poziomu i klasy, reprezentowanej przez Pochanke - powiedział Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski z "Gazety Wyborczej". więcej

Ziemiec, Duda, Wenerski i Nowina-Konopka dołączyli do Holeckiej w Komisji Etyki TVP

Zarząd Telewizji Polskiej powołał nowy skład Komisji Etyki TVP. Pozostali w niej Danuta Holecka i Stanisław Królak, a nowymi członkami są Anna Duda, Mariusz Jarosiewicz, Krzysztof Nowina-Konopka, Przemysław Wenerski i Krzysztof Ziemiec. więcej

Rynek kanałów filmowo-serialowych w I półroczu wzrósł o 14 proc., TVP Seriale na czele

Pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w pierwszym półroczu br. zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał AXN Spin, a liderem spadków była stacja AXN - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy miniserial ,,Drwale" od 2 sierpnia w National Geographic (zwiastun)

W niedzielę, 2 sierpnia National Geographic rozpocznie emisję nowego 8-odcinkowego serialu „Drwale”. W fabularyzowanej produkcji grają m.in. David Thewlis i Marcia Gay Harden. więcej

Francuski Canal+ zapłaci wysoką karę za "przymusową sprzedaż"

Grupa Canal+ została ukarana we Francji grzywną w wysokości od 3 do 5 mln euro. Sąd uznał, że nadawca popełnił przestępstwo "przymusowej sprzedaży", na czym ucierpiało 430 tys. abonentów. więcej

Wstrzymane zdjęcia do serialu ,,Przyjaciółki", powodem przypadek koronawirusa. ,,Kwestią priorytetową zdrowie i bezpieczeństwo ekipy"

Telewizja Polsat przerwała zdjęcia do serialu „Przyjaciółki”. Powodem decyzji jest wykrycie przypadka koronawirusa u jednej z głównych aktorek grającej w produkcji. - Uważamy, że kwestią priorytetową jest zdrowie i bezpieczeństwo członków ekip realizujących poszczególne programy - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Grupy Polsat. więcej

Towarzystwo Dziennikarskie: propaganda TVP i Polskiego Radia pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów

Według Towarzystwa Dziennikarskiego sposób relacjonowania przez Telewizję Polską i Polskie Radio kampanii przed wyborami prezydenckimi „pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów”. Organizacja przypomina zapowiedź Rafała Trzaskowskiego dotyczącą likwidacji TVP Info i „Wiadomości”. więcej

Jarosław Kaczyński: sytuacja w polskich mediach powinna ulec zmianie

II tura wyborów prezydenckich to była walka jeden przeciwko wszystkim, przy niezwykle ostrej kampanii, często łamiącej wszelkie zasady, dlatego zwycięstwo Andrzeja Dudy bardzo mnie cieszy; liczę na dalszą dobrą współpracę z prezydentem - podkreśla w wywiadzie dla PAP prezes PiS Jarosław Kaczyński. - Żeby było jasne: niech nikt nie sądzi, że my liczymy na to, że TVN w pewnym momencie stanie się telewizją propisowską, albo że przestanie istnieć. Nie. Wiemy, że on będzie, że będzie wobec nas krytyczny, ale może uda się doprowadzić do tego, żeby były jakieś miary - nie narzucone siłą, nie ograniczeniami prawnymi, tylko pewnymi regułami, które wszyscy akceptują - zapowiada Kaczyński. więcej

CBS zatrudni więcej czarnych twórców i przeznaczy część budżetu na ich projekty

Amerykański nadawca radiowo-telewizyjny CBS przeznaczy 25 proc. swojego budżetu na pisanie scenariuszy przez kolorowych twórców. Sieć ogłosiła również, że 40 proc. zatrudnianych przez nich twórców będzie pochodziła z tego środowiska. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Kuba Strzyczkowski: chciałem przeprosić Niedźwieckiego, ale zarząd Polskiego Radia to zablokował

Dyrektor radiowej Trójki Kuba Strzyczkowski poinformował, że wiceszef stacji Mirosław Rogalski nie chce zrezygnować z tego stanowiska, chociaż zespół nie chce z nim współpracować. Zarząd Polskiego Radia nie zgodził się na publikację na portalu internetowym Trójki przeprosin od Strzyczkowskiego dla Marka Niedźwieckiego. więcej

 
Towarzystwo Dziennikarskie: propaganda TVP i Polskiego Radia pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów

Według Towarzystwa Dziennikarskiego sposób relacjonowania przez Telewizję Polską i Polskie Radio kampanii przed wyborami prezydenckimi „pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów”. Organizacja przypomina zapowiedź Rafała Trzaskowskiego dotyczącą likwidacji TVP Info i „Wiadomości”. więcej

 
RMF FM nowym liderem słuchalności w Warszawie w I półroczu. Rekord TOK FM

Nowym liderem rynku radiowego w Warszawie w pierwszym półroczu br. zostało RMF FM, które wyprzedziło Radio ZET. Na podium znalazło się jeszcze TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Trzy nowe audycje Radia Pogoda mają wspierać polskich twórców

Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) porozumiała się ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS: będzie od lipca promować na antenie polskich wykonawców za pośrednictwem trzech nowych audycji. - To nasz sposób na wsparcie tych twórców w czasie kryzysu - komentuje Agnieszka Kasprzyk, redaktor naczelna rozgłośni. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
AMS ma kontrakt z Warszawą na 3 mln zł netto

Władze miasta stołecznego Warszawy podpisały ze spółką reklamy zewnętrznej AMS SA nową umowę na prowadzenie działań informacyjnych na citylightach znajdujących się na wiatach przystankowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Kontrakt opiewa na 3 mln zł netto. więcej

Media Group i Bringmore Advertising zajmą się kampanią promującą czytelnictwo w Polsce

Konsorcjum agencji Media Group i Bringmore Advertising wygrało przetarg Instytutu Książki dotyczący przygotowania i przeprowadzenia kampanii promującej czytelnictwo wśród najmłodszych. Pokonała w nim m.in. Value Media i Partner of Promotion. więcej

Orlen dostał warunkową zgodę KE na kupno Grupy Lotos, chce przejąć PGNiG

PKN Orlen otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos. Będzie jednak musiał sprzedać część jej sieci stacji paliwowych. Jednocześnie Orlen ogłosił zamiar przejęcia od Skarbu Państwa 71,9 proc. akcji spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. więcej

Johnnie Walker trafi do sprzedaży w papierowej butelce

Producent alkoholi, firma Diageo zapowiedziała, że pracuje nad papierową butelką dla marki whisky Johnnie Walker. Ma trafić na sklepowe półki wiosną 2021 roku. więcej

Innogy Polska wybrała do obsługi reklamowej agencje Saatchi&Saatchi IS i 180heartbeats + Jung v Matt

Dostawca prądu, Innogy Polska, wybrał do obsługi reklamowej Saatchi&Saatchi IS. Z nieoficjalnych informacji wynika, że drugą wybraną agencją jest 180heartbeats + Jung v Matt. więcej

"Zamów i odbierz" w Auchan. Na początek sześć miast

Auchan Retail Polska 14 lipca wprowadził do oferty usługę click&collect ("zamów i odbierz"), dostępną na początek w sześciu hipermarketach sieci - w Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Łodzi i Poznaniu. więcej

Pomimo pandemii wzrosną wydatki na reklamy w podcastach. W USA o 14,7 procent

W 2019 roku wydatki reklamowe w podcastach na rynku w USA wzrosły do kwoty ponad 708 mln dolarów – wynika z raportu IAB. Według prognoz w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa wzrost przychodów reklamowych spowolni, ale pozostanie na poziomie 14,7 procent. więcej

Platige Image stworzyło trailer nowej produkcji Ubisoftu

Studio produkcyjne Platige Image odpowiada zapowiedź wideo gry "Hyper Scape" od Ubisoft Montreal. Nad animacją pracował 130-osobowy zespół pod kierownictwem reżysera Bartka Kika. więcej

Porówneo z kampanią i konkursem ,,A jak wygląda Twoja polisa?"

Ruszyła kolejna ogólnopolska kampania reklamowa porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Porówneo. Wraz nią wystartował konkurs na hasło promocyjne, w którym do wygrania jest aż tysiąc nagród o wartości od 100 zł do 20 tys. zł. więcej

Woda Od Nowa w Żabce w butelce z recyklingu

Do oferty sieci sklepów Żabka  trafiła  woda mineralna marki własnej tej sieci Od Nowa o pojemności 0,5l. Butelka i etykieta są wykonane z materiału pochodzącego w 100 proc. z recyklingu (rPET) więcej

Wirtualna podróż po świecie promuje nową męską kolekcję Louis Vuitton

Virgil Abloh, dyrektor artystyczny męskiej linii odzieży Louis Vuitton przygotował specjalny kilkuminutowy film, który promuje nową kolekcję marki dla mężczyzn na sezon wiosna/lato 2021. więcej

Paulina Pytel, Dominika Kościółek i Anna Kawecka w agencji Kamikaze

Do zespołu agencji strategiczno-kreatywnej Kamikaze dołączyły Paulina Pytel (account executive), Dominika Kościółek (account executive) oraz Anna Kawecka (junior graphic designer). więcej

McDonald's przerabia plastikowe słomki na kostiumy kąpielowe

McDonald's Austria znalazł ciekawe zastosowanie plastikowych słomek używanych przez klientów sieci. Z odpadów powstała kolekcja kostiumów kąpielowych w duchu upcycled. więcej

NHL promuje kampanią powrót do rozgrywek

Organizacja hokejowa National Hockey League w specjalnej kampanii zapowiada powrót rozgrywek. Liga NHL rusza 1 sierpnia po przerwie spowodowanej koronawirusem. więcej

Cut The Mustard dla Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych

Agencje Cut The Mustard odpowiada za branding i przygotowanie materiałów komunikacyjnych dla eDO App - aplikacji mobilnej służącej do zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną. Twórcą aplikacji jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. więcej

MullenLowe MediaHub partnerem Criteo

Dom mediowy MullenLowe MediaHub dołączył do grona partnerów Criteo w ramach programu Criteo Partners. Agencja dzięki platformie Criteo będzie mogła realizować kampanie m.in. w oparciu o działania Machine Learning oraz zaawansowany remarketing dynamiczny. więcej

Samochód Mini Hatch 3 do wygrania w konkursie Blue Media i Visa

Ruszył konkurs z nagrodami, którego organizację nadzoruje Blue Media przy współpracy z Visa. więcej

Krzysztof Kujawski w bluebird artists

Reżyser i operator Krzysztof Kujawski dołącza do grona artystów reprezentowanych przez agencję bluebird artists. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wpływy Edipresse Polska 28 proc. w dół. Wynik netto wzrósł o 10,4 mln zł, ubyło 55 pracowników

W ub.r. wydawnictwo Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł, m.in. w związku ze sprzedażą magazynów poradnikowych. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku. więcej

Koniec tygodnika ,,Fakty i Mity". Powodami problemy z dystrybutorami i spadająca rentowność

Tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News) z końcem lipca przestanie się ukazywać, głównym powodem jest jego malejąca rentowność - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Zderzyliśmy się ze ścianą - napisała do dziennikarzy redaktor naczelna pisma i prezes spółki Ewa Kotlińska. - Mamy jeszcze pieniądze, ale nie chcemy doprowadzić do sytuacji, gdy ich zabraknie - mówi nam Anna Dembowska, prokurent spółki. więcej

Korespondenci zagraniczni w Polsce protestują przeciwko wypowiedzi Andrzeja Dudy

31 korespondentów zagranicznych w Polsce wydało oświadczenie w sprawie słów prezydenta na wiecu w Bolesławcu. - Wyrażamy nasze głębokie zaniepokojenie wynikające z ataku na kolegę, korespondenta dziennika “Die Welt”, Philippa Fritza. Niezłomnie wierzymy w wolność mediów i w otwarty dialog jako podstawę publicznego dyskursu. Wskazanie na pana Fritza przez prezydenta Andrzeja Dudę przed telewizyjnymi kamerami jest równoznaczne z bezpośrednim atakiem na te wartości - napisali dziennikarze. więcej

Fundacja Reporterów wśród 11 projektów z dofinansowaniem na dziennikarstwo śledcze z UE

Fundacja Reporterów jako jedyna z Polski znalazła się wśród projektów, które otrzymają dofinansowanie wysokości ponad 45 tys. euro w ramach unijnego funduszu wspierającego dziennikarstwo śledcze w Europie. - To ważny projekt - po raz pierwszy angażuje dziennikarzy śledczych z Litwy i Polski w pracy nad jednym tematem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Cieśla, współzałożyciel i szef Fundacji Reporterów. więcej

Agora dostała na razie 2,8 mln zł z tarczy antykryzysowej na wynagrodzenia pracowników

Spółka Agora otrzymała pierwszą transzę pieniędzy, o które wnioskowała z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Na konto spółki wpłynęło 2,79 mln zł z wnioskowanych ponad 8 mln zł. więcej

Jarosław Kaczyński: sytuacja w polskich mediach powinna ulec zmianie

II tura wyborów prezydenckich to była walka jeden przeciwko wszystkim, przy niezwykle ostrej kampanii, często łamiącej wszelkie zasady, dlatego zwycięstwo Andrzeja Dudy bardzo mnie cieszy; liczę na dalszą dobrą współpracę z prezydentem - podkreśla w wywiadzie dla PAP prezes PiS Jarosław Kaczyński. - Żeby było jasne: niech nikt nie sądzi, że my liczymy na to, że TVN w pewnym momencie stanie się telewizją propisowską, albo że przestanie istnieć. Nie. Wiemy, że on będzie, że będzie wobec nas krytyczny, ale może uda się doprowadzić do tego, żeby były jakieś miary - nie narzucone siłą, nie ograniczeniami prawnymi, tylko pewnymi regułami, które wszyscy akceptują - zapowiada Kaczyński. więcej

Fotoreporter "Tygodnika Podhalańskiego" zarażony koronawirusem. Apeluje do internautów

Bartłomiej Jurecki, wielokrotni nagradzany fotoreporter "Tygodnika Podhalańskiego", jest chory na Covid-19. Zaapelował do internautów, żeby nosili maseczki. - Maseczki na twarzy to nie obciach ani wstyd, to zabezpieczenie was i waszych bliskich przed tym groźnym wirusem - napisał fotograf. więcej

PAP uruchamia chatbota #FakeHunter do weryfikowania treści o pandemii koronawirusa

W marcu br. Polska Agencja Prasowa ruszyła ze społecznym projektem weryfikowania treści #FakeHunter. Teraz uruchamia dodatkowe narzędzie - chatbota #FakeHunter. Korzystając ze sztucznej inteligencji będzie on pomagał internautom w sprawdzaniu prawdziwości i rzetelności uzyskiwanych informacji. Każdy zainteresowany może teraz w ciągu kilku chwil zweryfikować prawdziwość informacji dotyczących pandemii Covid-19. więcej

Adam Michnik o władzy PiS: Polski tym palantom nie wolno oddać. Agora nie komentuje

Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” (Agora) w programie Tomasza Lisa nazwał polityków rządzącej partii „palanty”. - Polski tym palantom nie wolno oddać - powiedział. Agora nie chce komentować tych słów, dwa lata temu za podobne wyrażenia na Twitterze upomniany został Wojciech Czuchnowski. więcej

Wojciech Żurawski przeszedł z Reutersa do agencji ISBNews

Do zespołu biznesowej agencji informacyjnej ISBNews dołączył Wojciech Żurawski, dotychczas pracujący dla agencji Reuters. Będzie korespondentem agencji na Polskę południowo-wschodnią. więcej

,,Moje Mieszkanie" liderem sprzedaży w kwietniu, wszystkie tytuły z dużymi spadkami

Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w kwietniu br. znalazło się „Moje Mieszkanie”. Wszystkie tytuły odnotowały duże spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „M jak Mieszkanie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix, który osiągnął największy wzrost wśród czołowych witryn. Natomiast znaczącą zmalał odwiedzalność vod.pl, CDA Premium i HBO GO. więcej

Maciej Orłoś chce stworzyć "niezależny program informacyjny". Ruszył ze zbiórką w internecie

Dziennikarz Maciej Orłoś, który od półtora roku prowadzi własny kanał na YouTube uruchomił kolejny format „W telegraficznym skrócie”, w którym omawia newsy z polityki krajowej w żartobliwy sposób. By go realizować, uruchomił zbiórkę w serwisie Patronite.pl, kwota 6 tys. zł ma pozwolić na produkcję dwóch odcinków w tygodniu. więcej

Project Origin będzie oznaczał cyfrowo treści od zaufanych wydawców. Ma pomóc w walce z fake newsami

Organizacja The Trusted News Initiative (TNI) zrzeszająca wydawców i firmy technologiczne w celu walki z dezinformacją zapowiedziała uruchomienie nowego projektu o nazwie Project Origin. Ma on dodawać „cyfrowy znak wodny” do treści pochodzących z zaufanych źródeł, co utrudni przerabianie materiał od wydawców i powiadomi odbiorców o tym że mają do czynienia z prawdziwą informacją. Nowa metoda ma wspomóc walkę ze zjawiskiem fake newsów w sieci. więcej

Pomimo pandemii wzrosną wydatki na reklamy w podcastach. W USA o 14,7 procent

W 2019 roku wydatki reklamowe w podcastach na rynku w USA wzrosły do kwoty ponad 708 mln dolarów – wynika z raportu IAB. Według prognoz w 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa wzrost przychodów reklamowych spowolni, ale pozostanie na poziomie 14,7 procent. więcej

W Tunezji blogerka skazana na sześć miesięcy więzienia za żart na Facebooku nawiązujący do Koranu

Sąd w Tunezji skazał blogerkę Emnę Chargui na sześć miesięcy więzienia i grzywnę w wysokości 2 tys. dinarów (ok. 2,8 tys. zł) za opublikowanie na Facebooku dowcipu na temat koronawirusa napisanego tak, jakby był wersetem Koranu - poinformowała we wtorek agencja Reutera. więcej

Disney+ zapowiada serial "Star Wars: The Bad Batch"

Platforma streamingowa Disney+ zamówiła od Lucasfilm Animation serial animowany "Star Wars: The Bad Batch", który będzie spin-offem "Wojen Klonów". Premiera produkcji jest zaplanowana na 2021 r., kiedy Disney+ ma również zadebiutować w Polsce. więcej

Tinder ostrzega przed homofobią w Polsce

Aplikacja randkowa Tinder wydała dla turystów ostrzeżenie dotyczące Polski. Dotyczy panującej w naszym kraju homofobii. więcej

W unijnym programie Polska Cyfrowa zakontraktowano 9,6 mld zł

Program Polska Cyfrowa jako pierwszy zakontraktował wszystkie środki dostępne w perspektywie finansowej 2014-2020 - poinformowało PAP we wtorek Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. W sumie jest to 9,6 mld zł. więcej

Spotify prezentuje listy najpopularniejszych podcastów

Aplikacja streamingowa Spotify wprowadza regionalne listy przebojów z podcastami. więcej

Grupa Maspex sprzedaje swoje produkty na Allegro

Maspex uruchomił Strefę Partnera na Allegro. Na platformie można już kupić około 250 produktów, m.in. marek Tymbark, Lubella, Krakus, DrWitt czy Ekland. Stopniowo asortyment ma być poszerzany. więcej

Grupa Stonewall rusza z kanałem o edukacji seksualnej dla osób LGBT+

W najbliższą niedzielę (19 lipca) rusza Stonewall TV, kanał YouTube stowarzyszenia Grupa Stonewall. Filmy poświęcone będą edukacji seksualnej z perspektywy oso?b LGBT+. więcej

Co szósty Polak kupuje w internecie

Pandemia sprawiła, że w sieci kupuje co szósty Polak - wynika z badania Santander Consumer Banku. Na wsi zakupy online robi 17 proc. mieszkańców, w średnich miastach, jak np. Kielce czy Radom odsetek ten wynosi 9 proc. - czytamy. więcej

Google przeznaczy 10 mld dolarów na inwestycje w Indiach. Pomoże w cyfrowym rozwoju kraju

Google zapowiedział że w ciągu najbliższych lat zainwestuje w Indiach 10 mld dolarów. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój cyfrowego rynku w tym kraju i zapewnienie dostępu do internetu dla kolejnych 500 mln mieszkańców Indii. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Co szósty Polak kupuje w internecie

Pandemia sprawiła, że w sieci kupuje co szósty Polak - wynika z badania Santander Consumer Banku. Na wsi zakupy online robi 17 proc. mieszkańców, w średnich miastach, jak np. Kielce czy Radom odsetek ten wynosi 9 proc. - czytamy. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Media Group i Bringmore Advertising zajmą się kampanią promującą czytelnictwo w Polsce

Konsorcjum agencji Media Group i Bringmore Advertising wygrało przetarg Instytutu Książki dotyczący przygotowania i przeprowadzenia kampanii promującej czytelnictwo wśród najmłodszych. Pokonała w nim m.in. Value Media i Partner of Promotion. więcej

Big Picture pracuje ze Związkiem Harcerstwa Polskiego

Big Picture, firma doradcza z obszaru PR & public affairs, rozpoczyna strategiczną współpracę ze Związkiem Harcerstwa Polskiego. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Johnnie Walker trafi do sprzedaży w papierowej butelce
Apple zapłaciło Samsungowi 950 mln dolarów. Kara za niższą sprzedaż iPhone'ów
"Zamów i odbierz" w Auchan. Na początek sześć miast
Nowa konsola Microsoftu z technologią Xbox Velocity. Większy poziom głębi i realizmu
PAP uruchamia chatbota #FakeHunter do weryfikowania treści o pandemii koronawirusa
Tinder ostrzega przed homofobią w Polsce
Wielka Brytania wyklucza Huawei z budowy sieci 5G. Dostępność sieci opóźniona o rok
T-Mobile wdraża model zarządzania Agile. Automatyzacja procesów i korzyści dla użytkowników
Platige Image stworzyło trailer nowej produkcji Ubisoftu
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj