Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 7 Sierpnia 2020
 
 
 
Jacek Kurski i Maciej Pawlicki kandydatami na prezesa Telewizji Polskiej
 
Kandydatami na prezesa Telewizji Polskiej są członek zarządu i były szef spółki Jacek Kurski oraz producent i publicysta Maciej Pawlicki. Natomiast do rady nadzorczej PAP kandyduje Agnieszka Glapiak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Rekordowe wyniki radia Nowy Świat: 200 tys. pobrań aplikacji, milion użytkowników w Open FM i WP Pilot
 
Radio Nowy Świat poinformowało, że jego aplikację pobrało już 200 tys. osób. Z kolei w Open FM i WP Pilot stacja ma już łącznie prawie milion unikalnych użytkowników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Stadion PGE Narodowy w ub.r. z rekordowymi wpływami. Wskutek epidemii ,,niewyobrażalna skala ryzyk"
 
W ub.r. państwowa spółka PL.2012+, operator stadionu PGE Narodowy, osiągnęła wzrost przychodów o 9,7 proc. do 60,39 mln zł oraz spadek zysku netto z 4,64 do 2,99 mln zł. W tym roku wpływy firmy zmaleją wskutek odwołania eventów i imprez masowych. więcej
 
 
Audi przeprasza za reklamę z dziewczynką z bananem w dłoni. ,,Ktoś uległ presji i spanikował"
 
Koncern samochodowy Audi po fali krytyki ze strony internautów reklamy promującej model RS4, w której przed maską auta stoi mała dziewczynka i trzyma w ręku banana, przeprosił wszystkich urażonych i zapowiedział, że tej kreacji nie będzie dłużej wykorzystywać. Zdaniem strategów marketingowych, którzy w reklamie nie dopatrują się ani promowania niebezpiecznych zachowań, ani tym bardziej podtekstów seksualnych, marka z jednej strony postąpiła słusznie przepraszając, ale też tym samym niejako przyznała się do wytykanych jej błędów. Zwracają uwagę, że w obecnych czasach konsumenci przejęli pełną władzę nad markami i każdy niejasny komunikat interpretują tak, jak chcą. więcej
 
 
TVN24 liderem wśród kanałów newsowych w lipcu, Superstacja o 63 proc. w dół
 
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek - wynoszący 62,77 proc. - odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 33 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Fakt" z paywallem w internecie. ,,Może zarabiać więcej na mniejszej liczbie użytkowników, internauci płacą za różne treści" więcej
 
"Gazeta Wyborcza" zmienia model biznesowy. "Tkwi na pozycji wojownika zepchniętego do narożnika" więcej
 
Sprzedaż dzienników w czerwcu skurczyła się o 17 proc. ,,Gazeta Wyborcza" najbardziej w dół więcej
 
,,Wiadomości" wyprzedziły ,,Fakty" w lipcu więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Product Manager DOOH Screen Network
Head of Marketing Whites
Starszy Specjalista ds. Badań i Analiz Rynku TV CANAL+
Redaktor w serwisie Plejada.pl Ringier Axel Springer
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
WYDAWCA WPROST.PL PREMIUM/ REDAKTOR Wprost.pl
referent / specjalista ds. obsługi administracyjnej Polska Organizacja Turystyczna
specjalista/ starszy specjalisty ds. obsługi prawnej Polska Organizacja Turystyczna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Jacek Kurski i Maciej Pawlicki kandydatami na prezesa Telewizji Polskiej

Kandydatami na prezesa Telewizji Polskiej są członek zarządu i były szef spółki Jacek Kurski oraz producent i publicysta Maciej Pawlicki. Natomiast do rady nadzorczej PAP kandyduje Agnieszka Glapiak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN24 liderem wśród kanałów newsowych w lipcu, Superstacja o 63 proc. w dół

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce, a jedyny spadek - wynoszący 62,77 proc. - odnotowała Superstacja. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 33 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

RPO zgłosił do KRRiT słowa Ziemkiewicza o Grossie we ,,W tyle wizji" jako antysemickie. "Marnie umotywowana skarga"

Rzecznik Praw Obywatelskich zgłosił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji skargę na antysemicką jego zdaniem wypowiedź Rafała Ziemkiewicza w programie „W tyle wizji”. Dziennikarz skrytykował historyków Jana Tomasza Grossa i Jana Grabowskiego. Skargę rzecznika Ziemkiewicz nazwał na Twitterze „marnie umotywowaną”. więcej

Urszula Czochańska z TVP3 Białystok reporterką TVP Info

Dziennikarka TVP3 Białystok Urszula Czochańska zaczęła współpracę z TVP Info jako reporterka. więcej

Comcast zrezygnował z uruchomienia międzynarodowego kanału informacyjnego

Comcast Corporation odłożył na półkę projekt stworzenia NBC Sky World News, ponieważ z powodu pandemii koronawirusa taki kanał informacyjny okazał się nieopłacalny finansowo. Trwają konsultacje z 50 pracownikami zatrudnionymi w tym projekcie. więcej

,,Ninja Warrior Polska 2" od 1 września w Polsacie (wideo)

Od 1 września Telewizja Polsat rozpocznie emisję drugiej edycji reality-show „Ninja Warrior Polska”, który będzie emitowany we wtorkowym prime-time. Zdjęcia do programu realizowano pod koniec lipca, aktualnie trwają nagrania do trzeciej edycji. więcej

Nowy cykl ,,Cud Wisły" w TVP3 Warszawa i TVP Historia. Prowadzący Tomasz Łysiak

W czwartek, 6 sierpnia TVP3 Warszawa i TVP Historia rozpoczęły emisję nowego serialu dokumentalnego „Cud Wisły”. więcej

PKO BP Ekstraklasa 2020/2021 startuje 21 sierpnia. Transmisje meczów w Canal+ i TVP

W piątek, 21 sierpnia wystartuje nowy sezon PKO BP Ekstraklasy. Prawa do transmisji wszystkich meczów piłkarskich rozgrywek posiada Canal+, pojedyncze spotkania będzie można oglądać w Telewizji Polskiej. więcej

Radosław Majdan stałym ekspertem redakcji sportowej Canal+

Były piłkarz Radosław Majdan podpisał umowę na wyłączność z redakcją sportową Canal+. Będzie stałym ekspertem przy transmisjach PKO Ekstraklasy. więcej

CNN International pokaże cykl ,,Tech for Good", gospodynią Kristie Lu Stout

Na kanale CNN International w weekend startuje nowy cykl „Tech for Good” opisujący technologie, które zmieniają życie ludzi. Prowadzącą jest Kristie Lu Stout. Seria będzie dostępna także na platformie internetowej stacji. więcej

Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton

Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rekordowe wyniki radia Nowy Świat: 200 tys. pobrań aplikacji, milion użytkowników w Open FM i WP Pilot

Radio Nowy Świat poinformowało, że jego aplikację pobrało już 200 tys. osób. Z kolei w Open FM i WP Pilot stacja ma już łącznie prawie milion unikalnych użytkowników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Polska wśród 10 najlepiej rozwijających się rynków dla podcastów

Rośnie popularność podcastów. Pod koniec kwietnia br. były one odtwarzane na całym świecie 42 proc. częściej niż przed tym okresem, a w Europie ich popularność wzrosła aż o 53 proc. Bank rozbiła Polska, w której w pierwszym półroczu 2020 r. wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż rok wcześniej. więcej

 
Joanna Lichocka: wyniki konsultacji o dekoncentracji mediów będą znane jesienią

Prowadzone są rozmowy i konsultacje dotyczące dekoncentracji mediów. Myślę, że jesienią pewne wyniki tych konsultacji będą jawne - poinformowała w czwartek posłanka PiS, członek Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka. więcej

 
Joanna Lichocka znów wiceprzewodniczącą sejmowej komisji kultury i środków przekazu

Posłanka PiS i członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka pod dwóch tygodniach przerwy ponownie została wiceprzewodniczącą sejmowej komisji kultury i środków przekazu. Wcześniej odwołano ją wskutek niezagłosowania dwojga posłów PiS. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Stadion PGE Narodowy w ub.r. z rekordowymi wpływami. Wskutek epidemii ,,niewyobrażalna skala ryzyk"

W ub.r. państwowa spółka PL.2012+, operator stadionu PGE Narodowy, osiągnęła wzrost przychodów o 9,7 proc. do 60,39 mln zł oraz spadek zysku netto z 4,64 do 2,99 mln zł. W tym roku wpływy firmy zmaleją wskutek odwołania eventów i imprez masowych. więcej

Audi przeprasza za reklamę z dziewczynką z bananem w dłoni. ,,Ktoś uległ presji i spanikował"

Koncern samochodowy Audi po fali krytyki ze strony internautów reklamy promującej model RS4, w której przed maską auta stoi mała dziewczynka i trzyma w ręku banana, przeprosił wszystkich urażonych i zapowiedział, że tej kreacji nie będzie dłużej wykorzystywać. Zdaniem strategów marketingowych, którzy w reklamie nie dopatrują się ani promowania niebezpiecznych zachowań, ani tym bardziej podtekstów seksualnych, marka z jednej strony postąpiła słusznie przepraszając, ale też tym samym niejako przyznała się do wytykanych jej błędów. Zwracają uwagę, że w obecnych czasach konsumenci przejęli pełną władzę nad markami i każdy niejasny komunikat interpretują tak, jak chcą. więcej

mBank po wpadce z dziwnymi komunikatami zareagował z dystansem na żarty innych marek

mBank, który w środę pomyłkowo rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię niezrozumiałych komunikatów testowych typu push. szybko przekuł tę wpadkę w ciekawą akcję w social mediach. Była to sytuacja potencjalnie kryzysowa, odsłaniająca źle funkcjonującą aplikację bankową. - Została dobrze zarządzona. Z pomocą przyszła memiczność całej tej sytuacji, szybkie reakcje internautów i marek, które postanowiły sobie zrobić z tego żart - ocenia Klaudia Traczyk, strategy director w WebTalk. więcej

Anna Pańczyk, CEO Grey London na niespodziewanym urlopie

Anna Pańczyk, która od początku 2019 roku zajmuje stanowisko CEO w agencji Grey London jest od połowy lipca na urlopie. Tymczasem w agencji trwają konsultacje dotyczące planowanych zwolnień pracowników. więcej

Streetcom kupuje Hash.fm od Konrada Traczyka i Agory

Agencja experience marketingu Streetcom odkupiła od Konrada Traczyka i koncernu Agora 100 proc. udziałów w agencji influencer marketingowej Hash.fm. Pod koniec lutego br. Agora 49,5 proc. udziałów Hash.fm zbyła Traczykowi za 155 tys. zł. więcej

Zalando, MISBHV i KPH ze wspólną kampanią o sytuacji osób LGBT+ w Polsce

Platforma ecommerce Zalando, polska marka MISBHV i Kampania Przeciw Homofobii (KPH) przygotowały wspólną kampanię „Historie ukryte w ubraniach". Akcja ma na celu przedstawienie prawdziwych historii osób LGBT+ i zwrócenie uwagi na ich problemy w Polsce. więcej

Media Markt może zwolnić nawet 3,5 tys. osób

Ceconomy, większościowy właściciel sieci handlowych z elektroniką - Media Markt i Saturn - planuje oszczędności. Pracę może stracić nawet 3,5 tys. osób. Zwolnień ma nie być w Niemczech. więcej

LinkedIn wspiera swoją społeczność w "nowej normalności" kampanią "Working It Out, Together"

Serwis społecznościowy dla profesjonalistów LinkedIn ruszył w Wielkiej Brytanii z kampanią pod hasłem „Working It Out, Together”. Akcja ma wesprzeć tysiące użytkowników, którzy muszą odnaleźć się w rzeczywistości po lockdownie i pierwszych miesiącach koronawirusa. więcej

Opus B odpowiada za reklamę marki iRobot

Agencja reklamowa Opus B wygrała przetarg na obsługę reklamową robota odkurzającego Roomba marki iRobot. więcej

Marcin Pyć nowym szefem strategii w TalentMedia

Marcin Pyć awansował na stanowisko head of strategy agencji TalentMedia (grupa LTTM). Zastąpił Łukasza Gwiazdę. więcej

K2 odpowiada za markę Jack Daniel's w social media

Agencja K2 odpowiada za obsługę kreatywno-strategiczną oraz moderację głównych kanałów marki Jack Daniel’s (Brown Forman Polska) w mediach społecznościowych. więcej

Know How Leasing i People's Best ze wspólną ofertą

Agencja doradcza Know How Leasing oraz firma rekrutacyjna People’s Best nawiązały długoterminową partnerską współpracę, polegającą na połączeniu swoich narzędzi i kompetencji. więcej

Lewiatan z kampanią ,,Wybieram lokalne"

Polska Sieć Handlowa Lewiatan wystartowała z kampanią pod hasłem „Wybieram lokalne". więcej

Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton

Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
"Gazeta Wyborcza" zachęca do prenumeraty opisując sytuację mediów na Węgrzech

"Gazeta Wyborcza" rozesłała do czytelników e-maila z zachętą do prenumeraty dziennika w wersji cyfrowej. W liście Bartosz T. Wieliński, wicenaczelny gazety, przypomina czytelnikom o tym, jak niszczone są niezależne media na Węgrzech. Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl, to jednorazowa akcja, związana z bieżącymi wydarzeniami w Polsce i na Węgrzech. więcej

Pisarze science fiction protestują przeciw przeprosinom ,,Nowej Fantastyki" za opowiadanie Jacka Komudy

Ponad dwudziestu pisarzy science fiction podpisało się pod listem otwartym do redakcji „Nowej Fantastyki”, w którym biorą w obronę Jacka Komudę. Za jego opowiadanie umieszczone w miesięczniku redakcja przepraszała kilkanaście dni temu. Pod listem podpisali się m.in. Jacek Piekara, Rafał Ziemkiewicz, Andrzej Pilipiuk i Jacek Dukaj. Wydawca „Nowej Fantastyki” nie chce go komentować. więcej

Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkami w czerwcu, ,,Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski" najbardziej w dół

W czerwcu br. liderem średniego rozpowszechniania płatnego razem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły dzienniki „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
mBank po wpadce z dziwnymi komunikatami zareagował z dystansem na żarty innych marek

mBank, który w środę pomyłkowo rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię niezrozumiałych komunikatów testowych typu push. szybko przekuł tę wpadkę w ciekawą akcję w social mediach. Była to sytuacja potencjalnie kryzysowa, odsłaniająca źle funkcjonującą aplikację bankową. - Została dobrze zarządzona. Z pomocą przyszła memiczność całej tej sytuacji, szybkie reakcje internautów i marek, które postanowiły sobie zrobić z tego żart - ocenia Klaudia Traczyk, strategy director w WebTalk. więcej

Google usunął z Youtube ponad 2,5 tys. dezinformacyjnych kanałów związanych z Chinami

W ramach walki z dezinformacją w ostatnich miesiącach Google usunął z należącej do siebie platformy Youtube ponad 2,5 tys. kanałów związanych z Chinami. więcej

Polska wśród 10 najlepiej rozwijających się rynków dla podcastów

Rośnie popularność podcastów. Pod koniec kwietnia br. były one odtwarzane na całym świecie 42 proc. częściej niż przed tym okresem, a w Europie ich popularność wzrosła aż o 53 proc. Bank rozbiła Polska, w której w pierwszym półroczu 2020 r. wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż rok wcześniej. więcej

Interia z najpopularniejszym serwisem o pogodzie, mocno w dół Accuweather i Dzis.net, w górę serwis WP (TOP 10)

Wśród serwisów o pogodzie zdecydowanym liderem jest sekcja pogodowa Interii przez analogicznym działem TVN24.pl i Accuweather.com. Ta ostatnia witryna rok do roku zanotowała duży spadek odwiedzalności, podobnie jak Dzis.net i Blitzortung.org. Natomiast mocno w górę poszły wyniki działu pogodowego WP.pl. więcej

Prezydent Trump zakazał podpisywania umów z firmą ByteDance, do której należy TikTok

Prezydent Donald Trump podpisał w czwartek rozporządzenie, zgodnie z którym transakcje i umowy z właścicielką popularnej aplikacji internetowej TikTok - chińską firmą ByteDance - stają się nielegalne. Rozporządzenie zacznie obowiązywać za 45 dni. więcej

,,Sala samobójców. Hejter" hitem Netflixa w wielu krajach

Netflix poinformował, że „Sala samobójców. Hejter” tydzień po międzynarodowej premierze na tej platformie jest wśród 10 najpopularniejszych produkcji na tej platformie w wielu krajach, m.in. Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji. To drugi po „365 dniach” polski hit na Netfliksie. więcej

Za 500 mln dolarów TikTok wybuduje centrum danych w Irlandii

TikTok zapowiedział, że za kwotę 500 mln dolarów wybuduje na terenie Irlandii swoje centrum przetwarzania danych. Obiekt ma ruszyć w 2022 roku i stworzyć kilkaset nowych miejsc pracy. W centrum będą przechowywane informacje na temat europejskich użytkowników TikToka, co ma zwiększyć ich bezpieczeństwo. więcej

Instagram wprowadza Reels, konkurencję dla TikToka

Instagram Reels to nowa platforma służąca do udostępniania krótkich kreatywnych treści wideo. Funkcjonalnością i konceptem przypomina TikToka. więcej

LinkedIn wspiera swoją społeczność w "nowej normalności" kampanią "Working It Out, Together"

Serwis społecznościowy dla profesjonalistów LinkedIn ruszył w Wielkiej Brytanii z kampanią pod hasłem „Working It Out, Together”. Akcja ma wesprzeć tysiące użytkowników, którzy muszą odnaleźć się w rzeczywistości po lockdownie i pierwszych miesiącach koronawirusa. więcej

Facebook, YouTube i Twitter usunęły wideo Trumpa z powodu nieprawdziwej informacji o Covid-19

Facebook, YouTube i Twitter usunęły w środę treści, opublikowane przez konta związane z prezydentem USA Donaldem Trumpem, z powodu złamania zasad dotyczących fałszywych informacji na temat Covid-19. W nagraniu Trump utrzymywał, że dzieci są "prawie odporne" na koronawirusa. więcej

Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton

Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
85 proc. Polaków uważa, że w Polsce żyje się bezpiecznie

85 proc. Polaków uważa, że w Polsce żyje się bezpiecznie – wynika z najnowszego badania CBOS. Autorzy badania zaznaczają jednak, że odsetek odpowiedzi pozytywnych zmniejszył się w stosunku do zeszłego roku o 4 punkty procentowe. O dwa punkty procentowe wzrósł udział odpowiedzi negatywnych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Made in PR przejmuje od Walk PR obsługę public relations Ceramiki Paradyż

W ramach wygranego przetargu agencja Made in PR rozpoczyna stałą obsługę w zakresie public relations Ceramiki Paradyż, producenta płytek ceramicznych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polska wśród 10 najlepiej rozwijających się rynków dla podcastów
Prezydent Trump zakazał podpisywania umów z firmą ByteDance, do której należy TikTok
Aplikacja Żappka ma ponad 3 mln uzytkowników
Robert Lewandowski inwestuje w sportowe gry wideo, podpisał umowę z Movie Games
Sony: nowe słuchawki bezprzewodowe WH-1000XM4 z systemem redukcji hałasu (wideo)
Za 500 mln dolarów TikTok wybuduje centrum danych w Irlandii
Za 79 mln złotych Netia buduje nowe centrum danych. Start w 2021 roku
Uber przejmuje Autocab. Będzie dostępny w 170 miastach w Wielkiej Brytanii
Usługa ,,Gdzie jest dziecko" do odebrania w ramach Happy Fridays w T-Mobile
Samsung: nowy składany smartfon Galaxy Z Fold2 (wideo)
Pierwsza wyspa w całości zasilana słońcem
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj