Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 17 Stycznia 2022
 
 
 
Twórca Fancy Bears: celebryci sami kupowali misie
 
Za akcją misiów NFT Fancy Bears stoi Jakub Chmielniak - współzałożyciel platformy NFT Fanadise i partner w agencji influencer marketingu DDOB. Kiedy pytamy go o szczegóły współpracy z influencerami zaangażowanym w promocję misiów, stwierdza, że to luźne partnerstwo, nie podparte kontraktami. więcej
 
 
Duży spadek słuchalności radia w 2021 roku. Jedynka i Trójka odnotowały najniższe wyniki w historii
 
W 2021 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 67,2 proc., o 1,7 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem słuchalności w zeszłym roku było RMF FM, a PR1 i PR3 odnotowały historycznie najniższe wyniki - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polski Ład porażką wizerunkową rządu. "Pierwsze wrażenie fatalne"
 
Obowiązujący od nowego roku Nowy Ład - promowany od miesięcy sztandarowy program gospodarczy rządu - budzi na razie silne negatywne emocje i wrażenie chaosu. Zdaniem ekspertów zajmujących się marketingiem politycznym, wizerunkowo Polski Ład to porażka, niespełniona obietnica. więcej
 
 
,,W kontrze" ma być emitowane w TVP Info częściej, Ogórek nie występuje już razem z Jakimowiczem
 
W najbliższym czasie nadawany na antenie TVP Info magazyn „W kontrze” zmieni formułę i będzie nadawany trzy razy w tygodniu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Magdalenę Ogórek u boku Jarosława Jakimowicza zastąpiła na razie Agnieszka Oszczyk, być może Ogórek będzie prowadziła program z inną osobą. więcej
 
 
Droższe bilety w sieciach kinowych Helios, Cinema City i Multikino
 
Od stycznia o złotówkę droższe są ceny biletów sprzedawane w dniu projekcji w kinach Helios. Bez zmian są ceny tych oferowanych w przedsprzedaży. W Cinema City bilety podrożały o 50 groszy. Multikino jeszcze w grudniu wprowadziło nowe cenniki. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kody QR wracają do łask więcej
 
Disco polo a "Sprawa dla reportera". W ciągu ostatnich lat program stracił 2 mln widzów więcej
 
Kiedyś przebrał się za penisa, dziś jest gwiazdą TVP Info. "Michał Rachoń to skarb dla każdego szefa" więcej
 
Metawersum to nowy rynek biznesowy? ,,Obiecujący obszar dla marek" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Główny Specjalista w Zespole Impresariatu TVP
Senior Account Manager Grupa NaTemat
Redaktor działu ,,Historia" Polskieradio.pl
Redaktor Polskieradio.pl
Specjalista ds. planowania kampanii TVP
Motion Designer Ringier Axel Springer
Konsultant ds. PR MSL
Performance Marketing Manager Collegium Humanum Szkoła Główna Menedżerska w Warszawie
Wydawczyni / redaktorka prowadząca do dziennika KrytykaPolityczna.pl Krytyka Polityczna
KIEROWNIK PRODUKCJI Woodpecker Motion Pictures
Wydawca - upday Polska upday
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,W kontrze" ma być emitowane w TVP Info częściej, Ogórek nie występuje już razem z Jakimowiczem

W najbliższym czasie nadawany na antenie TVP Info magazyn „W kontrze” zmieni formułę i będzie nadawany trzy razy w tygodniu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Magdalenę Ogórek u boku Jarosława Jakimowicza zastąpiła na razie Agnieszka Oszczyk, być może Ogórek będzie prowadziła program z inną osobą. więcej

500 tys. zł za lokowanie produktu w studiu olimpijskim w TVP. Rusza sprzedaż czasu reklamowego

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rusza ze sprzedażą czasu reklamowego przy transmisji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Najdroższy spot w ofercie kosztuje ponad 140 tys. zł, zaś za tzw. lokowanie produktu w studiu olimpijskim trzeba zapłacić 500 tys. zł. więcej

HBO Max ma pojawić się w Polsce pod koniec lutego

Platforma HBO Max może pojawić się w Polsce w lutym 2022 roku - wynika z nieoficjalnych informacji. Miesięczny dostęp do usługi miałby kosztować tyle samo, co obecny abonament w HBO Go. więcej

Problemy techniczne Viaplay podczas KSW 66, widzowie nie zobaczyli walki wieczoru

Transmisja na platformie Viaplay z gali KSW 66 zacięła się wielu użytkownikom w końcówce walki wieczoru. W social media posypały się narzekania i krytyka. - Bardzo przepraszamy za niedogodności - napisało Viaplay. więcej

Polo TV i Eska TV liderami oglądalności stacji muzycznych w 2021 roku, 4Fun Kids zyskał najwięcej

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w 2021 roku było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał 4Fun Kids, a najwięcej stracił 4Fun Dance - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

ViacomCBS zamyka kanały telewizyjne

Nie tylko Disney ogranicza linearną ofertę telewizyjną wraz z rozwojem platformy streamingowej. We Włoszech 16 stycznia ViacomCBS kończy nadawanie: Paramount Network i Spike. Treści na nich dostępne dalej będzie można oglądać w serwisach streamingowych. więcej

Android TV i Roku OS z największym wzrostem w 2022 roku

W 2020 i 2021 roku systemy operacyjne do telewizorów Android TV/Google TV i Roku OS odnotowały największy wzrost liczby użytkowników. Z prognozy Dataxis wynika, że na coraz bardziej zatłoczonym rynku streamingowym ten trend utrzyma się także w 2022 roku. więcej

7 kanałów tematycznych nadawcy publicznego może zakończyć emisję

Za kilka lat telewizyjne kanały tematyczne niemieckich nadawców publicznych ARD i ZDF mogą zniknąć z rynku. Takiej możliwości nie wyklucza Katja Wildermuth, szefowa Bayerischer Rundfunk (BR). więcej

Viki Gabor, Anna Rusowicz, Patryk Cebulski i Danzel wśród uczestników ,,Twoja twarz brzmi znajomo 16" (pełna lista)

Uczestnikami szesnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” będą Viki Gabor, Anna Rusowicz, Patryk Cebulski, belgijski piosenkarz Danzel, Anna Jurksztowicz, Andrzej Kozłowski, Maciej Radel oraz Karolina Pisarek. Show będzie można oglądać w Polsacie w wiosennej ramówce br. więcej

Disco polo a "Sprawa dla reportera". W ciągu ostatnich lat program stracił 2 mln widzów

Ogromna fala krytyki spłynęła na nadawaną w TVP 1 "Sprawę dla reportera" Elżbiety Jaworowicz, gdy kobieta opowiadająca o dramatycznej historii rozwodowej i walce o prawa do dzieci musiał na koniec słuchać wykonywanego w studiu utworu "Żono moja" lider zespołu Masters. Oburzyło to wielu internautów, a o wieloletnim programie znowu zrobiła się głośno. Czy to walka o oglądalność? Analizujemy jego wyniki za ostatnie 12 lat. więcej

Kiedyś przebrał się za penisa, dziś jest gwiazdą TVP Info. "Michał Rachoń to skarb dla każdego szefa"

Oburza się, gdy inni nazywają go politykiem, choć był rzecznikiem sopockiego PiS-u. W TVP zaczyna robić zawrotną karierę, gdy Jarosław Kaczyński wygrywa wybory w 2015 r. Dziś Michał Rachoń to gwiazda TVP Info i gospodarz programów, które opuszczają politycy opozycji, a komentujący w nich "eksperci" nie gryzą się w język, gdy mogą pośmiać się z Tuska czy Jachiry. - To nie dziennikarz, tylko funkcjonariusz partyjny - ocenia Rachonia prof. Tadeusz Kowalski, medioznawca z UW. - Po Wojtku Cejrowskim i Janku Pospieszalskim to najciekawsza osobowość telewizyjna z konserwatywnym spojrzeniem na świat - komentuje Rafał Porzeziński, były dyrektor radiowej Jedynki. więcej

,,Piniendzy nie ma i nie będzie" ponad 100 razy w ,,Wiadomościach"

Przez 3,5 roku słowa byłego ministra finansów Jacka Rostowskiego, że na obietnice socjalne PiS „piniendzy nie ma i nie będzie”, 105 razy pojawiły się w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP - wynika z wyliczeń blogera FlasH. „Wiadomości” przytaczały te słowa głównie w materiałach chwalących obecną władzę za programy socjalne i krytykujących rząd PO-PSL za brak takich rozwiązań. więcej

Jacek Kurski w ,,Sieciach" odpiera krytykę ws. zakażenia covidem, na okładce z córką i kotem

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w wywiadzie do nowego numeru tygodnika „Sieci” odpowiada na krytykę dotyczącą m.in. udziału w finale Eurowizji Junior kilka dni po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu covidowego. Na okładce pokazano zdjęcie Kurskiego z niespełna roczną córką i kotem. więcej

Disney+ w Polsce za 39,99 zł miesięcznie? Cena będzie inna

Internauci spekulują, że Disney+ będzie kosztował nad Wisłą 39,99 zł miesięcznie. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że to fake news. W rzeczywistości cena za dostęp do platformy streamingowej będzie inna. więcej

Paweł Tobiasz po 19 latach odchodzi z zarządu ATM Grupy

Z końcem stycznia Paweł Tobiasz przestanie być członkiem zarządu ATM Grupy, produkującej głównie seriale, programy i transmisje telewizyjne. Tobiasz złożył rezygnację w zeszły piątek. więcej

Drugi sezon serialu ,,Euforia" hitem HBO. "Świetnie się zaczął, dorównuje najlepszym odcinkom pierwszego"

Początek drugiego sezonu „Euforii” nie zawiódł krytyków, poprzeczka zawieszona przez pierwszą serię znalazła się nawet wyżej. - Pierwszy odcinek spełnił moje oczekiwania, przede wszystkim na poziomie reżyserskim, wizualnym. Jest tu wszystko, za co można było cenić „Euforię” w pierwszym sezonie - ocenia Jakub Majmurek. więcej

Joanna Lichocka złożyła do KRRiT skargę na ,,Królowe życia" w TTV

Poseł Joanna Lichocka (PiS) i członek Rady Mediów Narodowych (RMN) zwróciła się w piątek listownie do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o podjęcie czynności sprawdzających wobec prowadzącej i gościa programu „Królowe życia” w TTV. więcej

Premiera filmu ,,Marusarz - Tatrzański Orzeł" 16 stycznia w TVP1

W niedziele, 16 stycznia w TVP1 odbędzie się premiera nowego filmu „Marusarz - Tatrzański Orzeł”, który przedstawia karierę i życie polskiego skoczka narciarskiego Stanisława Marusarza. więcej

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w praktyce? Poznaj filary nowoczesnego SEO!

Firma musi być doskonale widoczna w sieci, by klienci byli w stanie ją odnaleźć. Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą w jakiejkolwiek dziedzinie, powinien zdawać sobie z tego sprawę. Zwłaszcza teraz, kiedy od 80 do 85% stacjonarnych kontaktów na linii B2C rozpoczyna się od wysłania zapytania do Google przez konsumenta. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB przedstawią nam, w jaki sposób działają algorytmy wyszukiwarki. I co zrobić, by utrzymać się na szczytach jej rankingów przez jak najdłuższy czas. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Duży spadek słuchalności radia w 2021 roku. Jedynka i Trójka odnotowały najniższe wyniki w historii

W 2021 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 67,2 proc., o 1,7 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem słuchalności w zeszłym roku było RMF FM, a PR1 i PR3 odnotowały historycznie najniższe wyniki - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Radio Łódź bez redakcji publicystyki i muzycznej, osobny zespół ds. DAB+

Z końcem grudnia wykrystalizowała się nowa struktura organizacyjna Radia Łódź. Po zmianach w chwili obecnej funkcjonują w rozgłośni cztery redakcje w ramach dwóch pionów. Zlikwidowano redakcję muzyczną oraz redakcję publicystyki i programów kulturalnych, powołano za to nową jednostkę w strukturze: dwuosobową redakcję DAB+. więcej

 
Zmiany w informacjach Radia Kolor. Tomasz Domański szefem newsroomu

Do zespołu Radia Kolor dołączył Tomasz Domański, który objął stanowisko szefa newsroomu. Zastąpi Pawła Zyskowskiego, który odchodzi ze stacji. więcej

 
Mamoń i Duklanowski odznaczeni za działalność opozycyjną w schyłkowym PRL

Wicenaczelny „Dziennika Polskiego” (Polska Press), Marcin Mamoń, został odznaczony przez prezydenta Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski. Z kolei szef Radia Szczecin, Tomasz Duklanowski, otrzymał Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Obaj zostali odznaczeni za działalność opozycyjną w czasach PRL-u. więcej

 
Branża "radio internetowe i podcasty": wydarzenia roku 2021 i prognozy na 2022 rok

Czy ostatnie 12 miesięcy to był złoty okres dla stacji radiowych nadających wyłącznie w internecie? Czy 2021 rok to był dobry czas dla osób tworzących podcasty? Poprosiliśmy osoby, które mają styczność z tą branżą, by wymienili najważniejsze wydarzenia ostatniego roku i wskazali trendy i wyzwania na kolejne 12 miesięcy. W naszym podsumowaniu głos zabierają: prezes zarządu Radia 357 Paweł Sołtys, dziennikarz internetowego radia JazzKultura Hirek Wrona, Chief Digital Officer w Grupie Radiowej Agory Jarosław Śliżewski, wydawczyni podcastów Wyborcza.pl Martyna Turska oraz Head of Video Brothers - Tomasz Oreł. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Twórca Fancy Bears: celebryci sami kupowali misie

Za akcją misiów NFT Fancy Bears stoi Jakub Chmielniak - współzałożyciel platformy NFT Fanadise i partner w agencji influencer marketingu DDOB. Kiedy pytamy go o szczegóły współpracy z influencerami zaangażowanym w promocję misiów, stwierdza, że to luźne partnerstwo, nie podparte kontraktami. więcej

Droższe bilety w sieciach kinowych Helios, Cinema City i Multikino

Od stycznia o złotówkę droższe są ceny biletów sprzedawane w dniu projekcji w kinach Helios. Bez zmian są ceny tych oferowanych w przedsprzedaży. W Cinema City bilety podrożały o 50 groszy. Multikino jeszcze w grudniu wprowadziło nowe cenniki. więcej

87 mln zł na rządową kampanię szczepień. Najwięcej dla TVP, Polsatu i Grupy RMF, nic dla TVN i RASP

Przez prawie 11 miesięcy koszty rządowej kampanii szczepień na covid wyniosły 86,8 mln zł, z czego po ponad 7 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej i Polsatu, a prawie 6 mln zł do Grupy RMF, natomiast akcja w ogóle nie była prowadzona m.in. w mediach TVN Grupy Discovery i Ringier Axel Springer Polska, a w przypadku grupy Agora uwzględniono tylko nośniki outdoorowe jej spółki zależnej AMS. więcej

500 tys. zł za lokowanie produktu w studiu olimpijskim w TVP. Rusza sprzedaż czasu reklamowego

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rusza ze sprzedażą czasu reklamowego przy transmisji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Najdroższy spot w ofercie kosztuje ponad 140 tys. zł, zaś za tzw. lokowanie produktu w studiu olimpijskim trzeba zapłacić 500 tys. zł. więcej

Brokerzy i agencje mediowe o reklamie internetowej: podsumowanie 2021 roku, prognozy na 2022

Najważniejsze wydarzenia, zmiany i trendy minionego roku w marketingu internetowym analizują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z czołowych agencji mediowych i brokerów reklamy internetowej. więcej

Kody QR wracają do łask

W świecie mediów i marketingu "drugą młodość" przeżywają właśnie kody QR. Zdaniem ekspertów, narzędzie to ma szereg praktycznych zastosowań i potencjał rozwoju, głównie ze względu na szybkość i intuicyjność rozwiązania.  więcej

Nike będzie zwalniać nieszczepionych przeciwko Covid-19

Odzieżowy gigant Nike zamierza zwalniać w Stanach Zjednoczonych niektórych pracowników, którzy nie przyjęli szczepionki przeciwko koronawirusowi. Zwolnienia ruszyły 15 stycznia. więcej

Spark Foundry z obsługą Maczfit

Agencja mediowa Spark Foundry (Publicis Groupe), nawiązuje współpracę z Maczfit Foods, należącą do Żabka Polska firmą oferującą catering dietetyczny. Będzie odpowiadać za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów TV, radio, digital oraz OOH. więcej

Magdalena Strobel szefową marketingu i PR w dentsu

Magdalena Strobel objęła stanowisko head of marketing & PR w dentsu Polska i CEE (Europa Środkowa i Wschodnia). Przeszła z The Walt Disney Company, gdzie była dyrektorem marketingu na region CEE. więcej

Szef Ubera w spocie przeprasza właścicieli psów

Dara Khosrowshai, CEO firmy Uber w specjalnym wideo przeprosił właścicieli psów za reklamę Uber Eats. Ci skarżyli się, że emitowany w niej dźwięk dzwonka do drzwi wprowadza ich zwierzęta niejednokrotnie w błąd i w zakłopotanie. więcej

Najważniejsze wydarzenia 2021 roku oraz trendy i wyzwania 2022 roku wskazuje Jarosław Serednicki z Żabka Polska

Swoimi spostrzeżeniami na temat najważniejszych trendów i wydarzeń 2021 roku oraz wyzwań 2022 roku dzieli się z Wirtualnemedia.pl - w cyklu naszych rocznych podsumowań - Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu sieci sklepów Żabka Polska. więcej

Obajtek: marka Lotos pozostanie na stacjach kupionych przez Grupę MOL

Prezes Orlenu Daniel Obajtek zapewnił, że przez najbliższe 5 lat stacje Grupy Lotos, które przejmie węgierska Grupa MOL, będą działały pod dotychczasową marką. Zupełnie inne plany zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wiceprezes Grupy MOL: firma ma 5-letnią umowę licencyjną dot. marki Lotos, ale chce jak najszybciej wprowadzić do Polski własny brand. więcej

Ziemkiewicz i Miś account directorami w agencji UM

Elżbieta Ziemkiewicz i Aleksandra Miś awansowały na nowo utworzone stanowiska w zespole domu mediowego UM, należącego do grupy Mediabrands. więcej

Piotr Kupicha ambasadorem marki AGD Prestige

Piotr Kupicha, lider zespołu Feel, został ambasadorem nowo otwartego showroomu AGD Prestige w Szczecinie. więcej

Zbliża się Super Bowl. Które marki debiutują, wracają lub rezygnują z reklam przy transmisji

13 lutego br. na stadionie SoFi w Los Angeles odbędzie się finał rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl. Ze swoimi spotami pojawią się m.in. Toyota, AB InBev, Lay's, Taco Bell, Google, Meta i wiele innych marek. Zabraknie natomiast Lexusa, Jaguara czy Hyundaia. I chociaż za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić 6,5 mln dolarów, czas reklamowy przy transmisji w telewizji NBC wyprzedano już latem ub.r. więcej

W grudniu zakupy spożywcze w promocji były o 22 proc. droższe niż rok wcześniej

W grudniu zakupy spożywcze po cenach promocyjnych były średnio o 22 proc. wyższe w porównaniu analogicznego okresu roku 2020 - wynika z "Indeksu cen promocyjnych w sklepach". Na 12 badanych kategorii produktów spożywczych, 11 zanotowało wzrost cen. więcej

Spektakularny mural Yves Saint Laurent dla L'Oreal w ścisłym centrum Warszawy!

W grudniu 2021 roku, Braughman Group Media zaprezentował najnowszy mural luksusowej marki Yves Saint Laurent L’Oreal, na prestiżowej lokalizacji w samym centrum Warszawy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Jolanta Kloc wiceprezesem AWR Wprost

Na stanowisko wiceprezesa spółki AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” została powołana Jolanta Kloc, od nieco ponad roku wiceprezes PMPG Polskie Media, jedynego udziałowca AWR Wprost. więcej

Jacek Dąbała: idealne dziennikarstwo - to takie oczywiste?

Dziennikarzem na pewno nie jest ani propagandysta, ani samozwańczy amator na portalach społecznościowych. Propagandysta na ogół po prostu tendencyjnie kłamie i udaje dziennikarza dla osobistych korzyści, to bezwstydny i odrażający sprzedawczyk, karierowicz, niszczący społeczeństwo, natomiast samozwańczy amator, który niestety zbyt często jako tzw. influencer wypisuje niezweryfikowane wiadomości dla zysku, to najczęściej osobnik powierzchowny, emocjonalny i cwany - pisze prof. Jacek Dąbała, medioznawca i audytor jakości mediów. więcej

Mamoń i Duklanowski odznaczeni za działalność opozycyjną w schyłkowym PRL

Wicenaczelny „Dziennika Polskiego” (Polska Press), Marcin Mamoń, został odznaczony przez prezydenta Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski. Z kolei szef Radia Szczecin, Tomasz Duklanowski, otrzymał Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Obaj zostali odznaczeni za działalność opozycyjną w czasach PRL-u. więcej

Prasa podrożała o 4,5 proc., a abonamenty rtv o 9 proc. W grudniu staniały tylko smartfony i routery

Według danych GUS w ub.r. prasa zdrożała o 4,5 proc., książki o 3,1 proc., a opłaty radiowo-telewizyjne - o 9,1 proc. Za to sprzęt telekomunikacyjny jest wśród najmocniej taniejących produktów, a sprzęt RTV, komputerowy i fotograficzny zdrożał minimalnie. Całoroczna inflacja wyniosła 5,1 proc., natomiast w grudniu sięgnęła 8,6 proc. więcej

Dziennikarze kpią z tezy Morawieckiego, że Polski Ład krytykują wielkomiejskie elity. ,,Strasznie żałosne"

Według Mateusza Morawieckiego Polski Ład krytykują „przede wszystkim oderwane od rzeczywistości elity finansowe, elity wielkomiejskie, które nie rozumieją potrzeb normalnych ludzi”, m.in. dziennikarze z mediów liberalnych i celebryci. Wielu publicystów polemizowało z szefem rządu, podkreślając, że Morawiecki szuka wymówek dla błędów przy wprowadzaniu zmian, a sam dobrze pasuje do wielkomiejskich elit. więcej

Na Newsweek.pl rusza podcast Katarzyny Janowskiej ,,Awantura o kulturę"

W niedzielę 16 stycznia o godz. 10 na Newsweek.pl, Mediaklub.pl (Ringier Axel Springer Polska) oraz na platformach podcastowych zadebiutuje pierwszy odcinek podcastu Katarzyny Janowskiej „Awantura o kulturę” – rozmowy i dyskusje w gronie artystów, krytyków i menedżerów kultury o najważniejszych wydarzeniach, a także wyzwaniach świata kultury. więcej

Były naczelny ,,Super Expressu" Mariusz Z. z zarzutem gwałtu, zatrzymany przez policję

Publicysta i pisarz Mariusz Z. został zatrzymany w czwartek przez policję i przetransportowany do warszawskiej prokuratury, gdzie usłyszał zarzut m.in. gwałtu - podaje dziennikarz Piotr Krysiak. Z. nie przyznaje się do zarzucanych mu czynów, warszawski Sąd Okręgowy w piątek wydał postanowienie o trzymiesięcznym areszcie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Twórca Fancy Bears: celebryci sami kupowali misie

Za akcją misiów NFT Fancy Bears stoi Jakub Chmielniak - współzałożyciel platformy NFT Fanadise i partner w agencji influencer marketingu DDOB. Kiedy pytamy go o szczegóły współpracy z influencerami zaangażowanym w promocję misiów, stwierdza, że to luźne partnerstwo, nie podparte kontraktami. więcej

Netflix podnosi ceny. 9,99 dolara za pakiet podstawowy

Netflix zapowiedział wyższe ceny za korzystanie z tego serwisu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Pakiet podstawowy drożeje o jednego dolara miesięcznie, zaś najwyższy plan będzie kosztował 19,99 dolara. W Polsce na razie bez zmian. więcej

Brokerzy i agencje mediowe o reklamie internetowej: podsumowanie 2021 roku, prognozy na 2022

Najważniejsze wydarzenia, zmiany i trendy minionego roku w marketingu internetowym analizują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z czołowych agencji mediowych i brokerów reklamy internetowej. więcej

Facebook z pozwem zbiorowym w Wielkiej Brytanii. Może zapłacić ponad 3 mld dolarów

Do sądu w Wielkiej Brytanii trafił pozew zbiorowy przeciwko koncernowi Meta, do którego należy Facebook. Serwis jest posądzany o monopol na rynku i nieuprawnione wykorzystywanie danych Brytyjczyków. Kwota roszczeń sięga 3,1 mld dolarów. więcej

Disney+ w Polsce za 39,99 zł miesięcznie? Cena będzie inna

Internauci spekulują, że Disney+ będzie kosztował nad Wisłą 39,99 zł miesięcznie. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że to fake news. W rzeczywistości cena za dostęp do platformy streamingowej będzie inna. więcej

Netflix szykuje serial o gwiazdach tenisa, jednym z wątków covidowe problemy Djokovica

Netflix potwierdził oficjalnie, że przygotowuje serial dokumentalny poświęcony topowym tenisistkom i tenisistom. Ma on obrazować jeden rok z życia najlepszych zawodników. Jednym z nich jest Novak Djokovic: jego ostatnie problemy na Australian Open mają być jednym z ważnych wątków produkcji. więcej

Metawersum to nowy rynek biznesowy? ,,Obiecujący obszar dla marek"

Zapowiadana przez Facebooka platforma metawersum ma stworzyć zupełnie nowe środowisko nieznane wcześniej w przestrzeni internetowej. Użytkownicy będą w nim występować w formie awatarów. Według branży reklamowej i marketingowej metawersum stworzy nowy rynek z nieznanymi dotąd możliwościami biznesowymi. - To internet na nowo. Dla marek oznacza niespotykane dotąd możliwości komunikacji z odbiorcami, kto będzie tam pierwszy, ten skorzysta najbardziej - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Rekordowe "Baby Shark Dance". 10 mld wyświetleń na YouTube

"Baby Shark Dance" to pierwszy klip wideo w serwisie YouTube, któremu udało się przekroczyć barierę 10 mld wyświetleń. więcej

Janusz Cieszyński: przekazaliśmy Facebookowi sprzeciw rządu wobec usunięcia profilu Konfederacji

Poinformowaliśmy Facebooka, że rząd nie zgadza się z usunięciem profilu Konfederacji; będziemy pracowali na rzecz ochrony wolności słowa - zapewnił sekretarz stanu ds. cyfryzacji Janusz Cieszyński. Konfederacja oceniła, że piątkowe spotkanie z Cieszyńskim "ujawniło bezradność rządu wobec Facebooka". więcej

Filip Trusz zastępcą redaktora naczelnego Moto.pl

Filip Trusz awansował na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego ds. kontentu Moto.pl (Agora). Od stycznia kieruje on codzienną pracą redaktorów serwisu, czuwa nad tworzeniem treści oraz zarządza newsroomem i terminami publikacji materiałów. więcej

Logan Paul oszukany na 3,5 mln dolarów

Znany youtuber Logan Paul padł ofiarą oszustwa na zawrotną sumę 3,5 mln dolarów. Twórca stracił pieniądze na rzekomo unikatowych kartach Pokémon. więcej

O dylematach internetu. Trzeci sezon Rozmów Facebooka to seria ciekawych rozmów o cyfrowych problemach, która stawia też nowe pytania

Trzeci sezon “Rozmów Facebooka” podjął temat wyzwań, jakie tworzy cyfrowa rzeczywistość. W dyskusjach o tym, jak we właściwy sposób na nie odpowiadać, wzięli udział uznani polscy eksperci zajmujący się nowymi technologiami i ich implikacjami na społeczeństwo - m.in. filozof i eseista Tomasz Stawiszyński, futurolożka Natalia Hatalska, czy Wojtek Sawicki i Agata Tomaszewska tworzący projekt Life On Wheelz. Osiem zróżnicowanych rozmów tworzy kompletną mozaikę nakreślającą najważniejsze dylematy życia online. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
34 proc. firm chce zatrudniać kobiety na stanowiska inżynierskie i naukowo-techniczne

Zawody techniczne wciąż są zdominowane przez mężczyzn; 34 proc. firm deklaruje wzrost zatrudnienia kobiet na stanowiska specjalistyczne, inżynierskie i naukowo-techniczne - poinformowała firma HRK E&M w swoim raporcie. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Polski Ład porażką wizerunkową rządu. "Pierwsze wrażenie fatalne"

Obowiązujący od nowego roku Nowy Ład - promowany od miesięcy sztandarowy program gospodarczy rządu - budzi na razie silne negatywne emocje i wrażenie chaosu. Zdaniem ekspertów zajmujących się marketingiem politycznym, wizerunkowo Polski Ład to porażka, niespełniona obietnica. więcej

Magdalena Strobel szefową marketingu i PR w dentsu

Magdalena Strobel objęła stanowisko head of marketing & PR w dentsu Polska i CEE (Europa Środkowa i Wschodnia). Przeszła z The Walt Disney Company, gdzie była dyrektorem marketingu na region CEE. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Organizacje społeczne apelują o wprowadzenie systemowych rozwiązań w kwestii kontroli nad służbami specjalnymi
Android TV i Roku OS z największym wzrostem w 2022 roku
Play ma umowę dot. 470 mln zł kredytu do EBI na rozwój internetu szerokopasmowego
Uwaga na cyberprzestępców podszywających się pod Pocztę Polską. Oszustwa "na pocztowca"
Rynek telekomunikacyjny w Polsce wart 41 mld zł i ciągle rośnie
Prasa podrożała o 4,5 proc., a abonamenty rtv o 9 proc. W grudniu staniały tylko smartfony i routery
Transakcja bitcoinem emituje tyle CO2, co gospodarstwo domowe przez trzy tygodnie
Janusz Cieszyński: przekazaliśmy Facebookowi sprzeciw rządu wobec usunięcia profilu Konfederacji
MON po tekście Onetu o gigantycznym wycieku danych wojska: trwa wyjaśnianie
Zmasowany atak hakerski na strony rządowe na Ukrainie
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj