Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 17 Maja 2022
 
 
 
Wysyp antyukraińskich wpisów po finale Eurowizji. Dominująca narracja: Ukraina nie okazuje nam wdzięczności za pomoc
 
Bezpośrednio po finale konkursu Eurowizji w polskim internecie zaroiło się od wpisów o charakterze antyukraińskim, bazujących na informacji o nieprzyznaniu Polsce punktów przez ukraińskie jury - informują portal Wirtualnemedia.pl Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych oraz organizacja Demagog. - Zasięg tematu w mediach społecznościowych i na portalach od soboty wynosi 56 mln - mówi nam Marcin Wiśniewski, dyrektor IBIMS. więcej
 
 
Wirtualna Polska urosła o 19 proc. i zainwestowała w Audiotekę. Telewizja WP ze spadkiem
 
W pierwszym kwartale br. holding Wirtualna Polska zanotował wzrost przychodów o 19,1 proc. do 213,15 mln zł i zysku netto z 27,29 do 45,1 mln zł. Wakacje.pl osiągnęły przychody wyższe niż przed epidemią, natomiast pogorszyły się wyniki Telewizji WP. więcej
 
 
Robert Kozyra nie jest już szefem studia filmowego Dominiki Kulczyk
 
Niecałe pół roku prezesem studia filmowego dFlights, należącego do holdingu Dominiki Kulczyk, był Robert Kozyra, w przeszłości m.in. redaktor naczelny Radia ZET - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecnie firma skupia się na promocji filmu "Infinite Storm" w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej. więcej
 
 
Nina Terentiew o Polsat SuperHit Festiwal 2022: przygotowujemy go wspólnie ze słuchaczami oraz kupującymi płyty
 
W najbliższy weekend zorganizowany zostanie Polsat SuperHit Festiwal 2022, w którym odbędą się m.in. jubileusze T.Love, LemON i Dody - Wydarzenie wyróżnia fakt, że przygotowujemy je wspólnie ze słuchaczami rozgłośni radiowych oraz osobami kupującymi płyty - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa Telewizji Polsat. więcej
 
 
Firmy stawiające na ekologię zerwały współpracę z Maciejem Orłosiem. Dziennikarz im odpowiada
 
Po tym, jak portal Wirtualnemedia.pl napisał, że Maciej Orłoś wkracza na rynek aut elektrycznych, spółki Bohema House i Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań zerwały współpracę z dziennikarzem. Obie firmy przekonują, że tego typu pojazdy są mniej ekologiczne niż te z silnikami Diesla. Wspominają o greenwashingu i konflikcie interesów. - Stanowczo nie zgadzam się z argumentacją dotyczącą wpływu technologii aut elektrycznych oraz jej przyszłości na środowisko naturalne - odpowiada Maciej Orłoś. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Gazeta Wyborcza" po 33 latach: Prasowy tygrys czy zakurzona kanapa? więcej
 
TVP popularna w Android TV, ale stawia na HbbTV więcej
 
TVN24 na czele kanałów informacyjnych więcej
 
Iga Świątek z kolejnymi sukcesami. "Świątkomania" dopiero się zaczyna więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik Działu Rozwoju Dystrybucji TVP
Researcher Peppermint powered by Quad
Redaktor Polskie Radio
Redaktor - news Polskie Radio 24
Graphic Designer AE Smakjam
Account Manager (beauty team) McCANN
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Account Manager/ Senior Account Manager Adrino Mobile
PR Consultant MSL
ANIMATOR 3D / MOTION DESIGNER/ MONTAŻYSTA/ GENERALISTA SPACE OF AD
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nina Terentiew o Polsat SuperHit Festiwal 2022: przygotowujemy go wspólnie ze słuchaczami oraz kupującymi płyty

W najbliższy weekend zorganizowany zostanie Polsat SuperHit Festiwal 2022, w którym odbędą się m.in. jubileusze T.Love, LemON i Dody - Wydarzenie wyróżnia fakt, że przygotowujemy je wspólnie ze słuchaczami rozgłośni radiowych oraz osobami kupującymi płyty - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa Telewizji Polsat. więcej

KRRiT pracuje nad analizą o WarnerBros.Discovery. ,,Trwa zbieranie dokumentów"

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiadała, że po fuzji WarnerMedia z Discovery przyjrzy się nowemu właścicielowi TVN. Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT, zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl, że prace nad specjalną analizą wciąż trwają. Jej przygotowanie nie jest jednak proste, bo wymaga m.in. współpracy z Brukselą. więcej

Finał Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia zyskał 2,29 mln widzów

Sobotni finał 66. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 3,77 mln widzów, o 2,29 mln osób więcej niż zeszłoroczny finał - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. TVP podała, że występ polskiego reprezentanta - Krystiana Ochmana - śledziło 4,5 mln osób. więcej

2,38 mln oglądających ,,Sanatorium miłości 4". Program stracił 860 tys. widzów, ale będzie piąty sezon

Czwarty sezon „Sanatorium miłości” oglądało średnio 2,39 mln widzów, o 860 tys. osób mniej niż trzeci sezon programu emitowany ponad rok temu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,51 mln widzów ,,Twoja twarz brzmi znajomo 16", jesienią kolejna edycja

Nadawaną w wiosennej ramówce w piątkowym prime-time szesnastą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,51 mln widzów, o 140 tys. osób mniej niż miała czternasta odsłona pokazana przed rokiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,07 mln widzów ,,MasterChefa Juniora 7", TVN wiceliderem w 16-49

Siódmy sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 1,07 mln osób. W porównaniu do szóstego sezonu, emitowanego w analogicznym okresie ub.r., produkcja straciła 310 tys. widzów. TVN w czasie nadawania produkcji był trzeci w całym rynku i drugi w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Problemy z cofnięciem Eurowizji w catch up TV TVP

Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej ze sprzętami kompatybilnymi z HbbTV, które są podłączone do internetu, mogą cofać programy  nadawane przez TVP do początku. Podczas finału Eurowizji doszło jednak do usterki i nie było to możliwe. więcej

Jakimowicz żąda od Trzaskowskiego ukarania strażników miejskich. Powód: pozwolili wisieć tęczowej fladze

Aktor i prezenter TVP Jarosław Jakimowicz, wysłał w poniedziałek pismo do prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego, w którym skarży się na bezczynność straży miejskiej w kwestii „zaniechania obrony flagi państwowej w dniu Święta Państwowego” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Chodzi o tęczową flagę, która wisiała obok flagi polskiej na budynku przy ul. Belwederskiej w Warszawie. - Niech wiedzą, że to jeszcze nie jest koniec - zapowiada w rozmowie z nami Jakimowicz. więcej

Inea ma już 300 tys. klientów, 260 tys. osób korzysta ze światłowodu

Wielkopolska sieć kablowa Inea ma już ponad 300 tys. klientów indywidualnych. 30 lat temu zaczynała jako lokalna firma, dzisiaj dostarcza usługi w ośmiu województwach. - Przed nami plany związane z docieraniem z usługami do nowych lokalizacji i obszarów, gdzie rośnie potrzeba korzystania z usług światłowodowych - komentuje prezes spółki, Maciej Piechociński. więcej

,,Dzielnica strachu 2" z minimalnym wzrostem oglądalności, drugi sezon miał 232 tys. widzów

Nadawany w Puls 2 drugi sezon serialu „Dzielnica strachu” oglądało średnio 232 tys. widzów, minimalnie więcej niż emitowana jesienią ub.r. pierwsza odsłona produkcji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Spider-Man w całości na HBO Max. Jest nowa umowa z Sony

WarnerMedia i wytwórnia Sony Pictures Television zawarły nowe porozumienie w sprawie treści dostępnych w serwisie HBO Max, obecnym także w Polsce. W efekcie w ofercie platformy pojawi się komplet filmów ze Spider-Manem, a także inne przebojowe tytuły, w tym Venom 2: Carnage. Pozycje mają się znaleźć na HBO Max w czerwcu i lipcu 2022 roku. więcej

Disney+ wyprzedzi Netfliksa w 2025 roku. W ciągu 5 lat przybędzie 485 mln subskrypcji serwisów streamingowych

Do roku 2027 globalna liczba subskrypcji serwisów streamingowych przekroczy 1,69 mld. Z prognozy Digital TV Research wynika też, że w ciągu 5 lat przybędzie 485 mln subskrypcji. Już za 3 lata liderem rynku pod względem liczby subskrybentów ma stać się ruszająca w Polsce w czerwcu platforma Disney+. więcej

Pod koniec 2023 roku premiera filmu ,,Akademia Pana Kleksa"

Katowice zostały oficjalnym partnerem planowanej nowej ekranizacji książki Jana Brzechwy pt. „Akademia Pana Kleksa” – poinformowano podczas poniedziałkowej konferencji prasowej z udziałem władz miasta i realizatorów filmu, towarzyszącej podpisaniu porozumienia. więcej

Marco Nobili szefem Paramount+ International. Ekspansja serwisu na 60 rynków

Marco Nobili został dyrektorem generalnym Paramount+ International, działu ViacomCBS odpowiedzialnego za rozwój platform VoD Paramount+ i SkyShowtime. Do końca 2022 roku oba serwisy mają wystartować na sześćdziesięciu nowych rynkach na świecie, w Polsce pojawi się SkyShowtime. więcej

KRRiT nie karze TVP za propagandę o Tusku, po skargach kolejne upomnienie

Posłanka PO Agnieszka Pomaska złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji skargę na materiały "Wiadomości" poświęcone Donaldowi Tuskowi. W odpowiedzi na jej pismo przewodniczący KRRiT stwierdził, że TVP w relacjach o byłym premierze "nie stanowiły bezstronnej informacji". więcej

Eurowizja 2022: zmowa sześciu państw, w tym Polski, podczas głosowania jury?

Europejska Unia Nadawców (EBU) anulowała czwartkowe i sobotnie głosowanie jurorów z sześciu krajów. Poinformowała o tym jednak dopiero dwa dni później, w czasie finału 66. Konkursu Piosenki Eurowizji. Wśród krajów, których głosu ekspertów nie uznano, jest Polska. więcej

Europejska Unia Nadawców kwestionuje głosowanie polskiego jury na Eurowizji

Europejska Unia Nadawców (EBU) zakwestionowała w sześciu krajach, w tym w Polsce, wyniki głosowania podczas konkursu piosenki Eurowizji 2022. Komisja miała wątpliwości co do rzetelności i uczciwości procesu. więcej

Cyfrowy Polsat i spółki Solorza chcą wydać 780 mln zł na skup akcji

W ramach skupu akcji własnych Cyfrowy Polsat i kontrolowane przez Zygmunta Solorza wehikuły inwestycyjne Reddev Investments i Tobe Investments Group zamierzają kupić maksymalnie 35 mln akcji firmy po 22,28 zł za sztukę. więcej

Producent ,,Familiady" po starcie News24 ze stratą dwa razy wyższą od przychodów

W pierwszym kwartale firma Astro, produkująca teleturniej „Familiada” oraz nadająca kanały E-Sport TV i News24 osiągnęła wzrost przychodów z 673,4 do 710,7 tys. zł. Koszty uruchomienia News24 przełożyły się na pogłębienie straty netto ze 186,6 tys. zł do 1,43 mln zł. więcej

Smart Casco - dopasowana ochrona na miarę potrzeb

Obawiasz się konkretnego zagrożenia: kradzieży auta, uszkodzenia karoserii z powodu gradobicia czy wichury? Jeśli posiadasz ubezpieczenie OC, a z różnych powodów nie planujesz zakupu dodatkowej polisy AC, idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie oferowane przez LINK4 Smart Casco. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Robert Kozyra nie jest już szefem studia filmowego Dominiki Kulczyk

Niecałe pół roku prezesem studia filmowego dFlights, należącego do holdingu Dominiki Kulczyk, był Robert Kozyra, w przeszłości m.in. redaktor naczelny Radia ZET - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecnie firma skupia się na promocji filmu "Infinite Storm" w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej. więcej

 
KRRiT z zyskiem. Bez dotacji dla KIM i Telemetria Polska koszty zmalały o połowę

W ub.r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przy spadku przychodów netto o 26,3 proc. do 27,74 mln zł i kosztów operacyjnych o 48 proc. do 29,08 mln zł osiągnęła wzrost wyniku netto z 11,69 mln zł straty do 5,75 mln zł zysku. więcej

 
Dawid Wildstein został wicedyrektorem radiowej Trójki

Dziennikarz, publicysta i wicedyrektor TVP World, Dawid Wildstein, został zastępcą redaktora naczelnego i dyrektora radiowej Trójki, dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. To nie oznacza, że zrywa z Telewizją Polską: prawdopodobnie w niej zostanie, choć może stracić dyrektorskie stanowisko. Informację potwierdza Polskie Radio. więcej

 
Bartłomiej Graczak gospodarzem ,,Śniadania w Trójce"

Jako gospodarz audycji publicystycznej „Śniadania w Trójce” w Programie III Polskiego Radia zadebiutował dziennikarz TVP Info Bartłomiej Graczak. Z rozgłośnią współpracuje od końcówki 2020 roku. więcej

 
RMF FM na czele w IV i I kwartale, Radio Białystok awansowało na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Radio ZET i Radio Białystok - wynika badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Firmy stawiające na ekologię zerwały współpracę z Maciejem Orłosiem. Dziennikarz im odpowiada

Po tym, jak portal Wirtualnemedia.pl napisał, że Maciej Orłoś wkracza na rynek aut elektrycznych, spółki Bohema House i Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań zerwały współpracę z dziennikarzem. Obie firmy przekonują, że tego typu pojazdy są mniej ekologiczne niż te z silnikami Diesla. Wspominają o greenwashingu i konflikcie interesów. - Stanowczo nie zgadzam się z argumentacją dotyczącą wpływu technologii aut elektrycznych oraz jej przyszłości na środowisko naturalne - odpowiada Maciej Orłoś. więcej

Grupa Dentsu z 9,1 proc. wzrostem w I kwartale

Grupa Dentsu (należą do niej takie agencje, jak dentsu x, Carat, iProspect) odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,1 proc., a Dentsu International - na poziomie 8,4 proc., osiągając w pierwszym kwartale br. rekordowe wyniki w zakresie przychodów netto, bazowego i statutowego zysku operacyjnego. Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok 2022 do 4 proc. - 5 proc. z wcześniejszych 4 proc. więcej

McDonald's znikne z Rosji. Sprzeda lokale, wycofa swoją markę

Sieć gastronomiczna McDonald's oficjalnie zapowiedziała, że przygotowuje się do definitywnego opuszczenia rosyjskiego rynku, na którym na 850 lokali. Koncern zawiesił ich działalność w pierwszej połowie marca. więcej

Wezwania do bojkotu Calvina Kleina za kampanię z ciężarnym transpłciowym mężczyzną

Marka modowa Calvin Klein rozpoczęła z okazji zbliżającego się Dnia Matki kampanię, której jednym z bohaterów jest transpłciowy mężczyzna w zaawansowanej ciąży. Internauci zareagowali natychmiast, w większości krytykując markę i wzywając do jej bojkotu. więcej

Unilever wprowadza nowe lody Algida dla dzieci. Ambasadorką Daria Ładocha

Unilever poszerza ofertę marki Algida o nowe lody dla dzieci, które powstały we współpracy z firmą Disney. Koncern zapowiada, że będzie je promować odpowiedzialnie - nie będzie kierować reklam do najmłodszych.  Ambasadorką marki została Daria Ładocha. więcej

Mieszko Guć TikTok client partnerem w Httpool Polska

Mieszko Guć dołączył do Httpool Polska. Objął stanowisko TikTok client partnera, raportować będzie do Adama Puchalskiego, strategic sales lead. więcej

Monika Jabłońska pokieruje Papaya Roster

Monika Jabłońska dołącza do zespołu Papaya Films jako szefowa Papaya Roster. więcej

Kupony promocyjne KFC w nowej wersji. W kampanii influencer MrKryha

Sieć restauracji KFC odświeża linię swoich kuponów promocyjnych, co reklamuje kampanią digitalową „KuRpony z KFC robią wrażenie”. W akcji wziął udział influencer MrKryha. więcej

Katarzyna Nosowska ambasadorką Alpro

Piosenkarka Katarzyna Nosowska została obok Borysa Szyca i Darii Ładochy twarzą nowego produktu Alpro, napoju roślinnego Alpro Nie Mlek*. więcej

Lidl z kampanią ,,Ahoj Przygodo". Szuka pracowników do wakacyjnej pracy

Sieć dyskontów Lidl Polska poszukuje ok. 300 pracowników do pracy w sklepach w miejscowościach turystycznych podczas wakacji. Oferta skierowana jest do obecnych pracowników sieci, a rekrutację wspiera kampania wewnętrzna pod hasłem „Ahoj przygodo”. więcej

Rosja nacjonalizuje lokalne aktywa Renault

Rosyjskie władze przejęły na własność lokalne aktywna Renault, francuskiego koncernu motoryzacyjnego - poinformowało Ministerstwo Przemysłu i Handlu. więcej

We wrześniu Wielkie Granie na 10-lecie stadionu PGE Narodowy

Stadion PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego świętuje w tym roku swoje 10. urodziny. Największym wydarzeniem muzycznym, organizowanym w ramach obchodów 10-lecia areny, jest planowane na 10 września 2022 Wielkie Granie na PGE Narodowym. więcej

Notus w reklamie pyta "Bo jak nie my to kto?"

Ruszyła pierwsza w tym roku kampania digitalowa firmy pośrednictwa finansowego Notus pod hasłem „Bo jak nie my to kto”. W akcji wykorzystano hit Łukasza „Mroza” Mrozowskiego. więcej

Lux Med Ubezpieczenia zachęca, żeby odetchnąć

Lux Med Ubezpieczenia, ubezpieczyciel należący do Grupy Lux Med wprowadził na rynek Ubezpieczenie Szpitalne – Pełna Opieka. Nową usługę promuje kampania reklamowa pod hasłem: "Odetchnij – zadbamy o Ciebie”, realizowana obecnie na kanałach VOD, w radio, mediach społecznościowych i Google. więcej

CUK Ubezpieczenia z nową strategią komunikacji i kampanią

CUK Ubezpieczenia rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem "MY.TY.". Przygotowane działania marketingowe są częścią nowej strategii komunikacji marki. więcej

Greyotters obsłuży Omnipack na 18 rynkach

Firma Omnipack zdecydowała się rozszerzyć dotychczasową współpracę z zakresu SEO z greyotters. Teraz agencja będzie pracować dla klienta na 18 rynkach w Europie. więcej

Tic Tac w loterii ,,łączy latem"

Ruszyła loteria promująca drażetki Tic Tac (produkowane przez Ferrero Polska). Za obsługę akcji, prowadzonej pod hasłem „Tic Tac łączy latem”, odpowiada agencja Hand Made. więcej

Ruszyła loteria ,,Milion nagród od Grycana"

Marka Grycan – Lody od pokoleń startuje z loterią dla konsumentów. więcej

Greg Albrecht doradcą zarządu Nieagencji

Do zespołu Nieagencji - jako doradca zarządu - dołączył Greg Albrecht.  Menadżer wesprze firmę w rozwoju i budowie kultury organizacyjnej. więcej

MullenLowe Warsaw dla Tchibo Exclusive

Agencja MullenLowe Warsaw po wygranym przetargu zrealizowała kampanię digital dla marki Tchibo Exclusive. więcej

Żeńska reprezentacja w branży esportowej - kobiety w świecie stereotypowo zarezerwowanym dla mężczyzn

W sieci można znaleźć wiele historii o kobietach-graczkach, które nie przyznawały się do swojej płci podczas rozgrywek online. Obawiały się, że nie będą traktowane na równi z resztą drużyny, w której często przeważała płeć męska. Powodem tego lęku jest stereotyp dotyczący grania w gry wideo, który przez lata utrwalał się w społeczeństwie – że jest to obszar zainteresowań przeznaczony dla mężczyzn i nie ma w nim miejsca dla kobiet. Faktyczny stan rzeczy wygląda zgoła inaczej. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Tauron rezygnuje z biuletynu, w zamian pracownicze prenumeraty dzienników Polska Press

 „Puls Taurona”, wewnętrzne wydawnictwo spółki, nie będzie już wydawany. W zamian za to dzienniki Polska Press Grupy raz w tygodniu wydrukują wkładkę z informacjami dla pracowników energetycznej firmy. Ta z kolei wykupiła dla nich kilkanaście tysięcy prenumerat orlenowskich gazet. - Współpraca z wydawcą została zawarta zgodnie z prawem - podkreśla w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Łukasz Zimnoch, rzecznik Grupy Tauron. więcej

W Polsce zadebiutuje magazyn motoryzacyjny ,,EVO". Naczelnym Adam Kornacki

28 czerwca w Polsce ukaże się „EVO” (Monza Publishing Polska) - wydawany w 11 krajach dwumiesięcznik o motoryzacji. Jego redaktorem naczelnym został Adam Kornacki. Wśród felietonistów znalazł się natomiast Adam Małysz. więcej

Wydawca ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" ze spadkiem wpływów i zysku, przyczynami wojna i skok cen papieru

W pierwszym kwartale br. Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5,2 proc. do 20,69 mln zł i zysku netto z 2,03 mln zł do 681 tys. zł. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wysyp antyukraińskich wpisów po finale Eurowizji. Dominująca narracja: Ukraina nie okazuje nam wdzięczności za pomoc

Bezpośrednio po finale konkursu Eurowizji w polskim internecie zaroiło się od wpisów o charakterze antyukraińskim, bazujących na informacji o nieprzyznaniu Polsce punktów przez ukraińskie jury - informują portal Wirtualnemedia.pl Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych oraz organizacja Demagog. - Zasięg tematu w mediach społecznościowych i na portalach od soboty wynosi 56 mln - mówi nam Marcin Wiśniewski, dyrektor IBIMS. więcej

Wirtualna Polska urosła o 19 proc. i zainwestowała w Audiotekę. Telewizja WP ze spadkiem

W pierwszym kwartale br. holding Wirtualna Polska zanotował wzrost przychodów o 19,1 proc. do 213,15 mln zł i zysku netto z 27,29 do 45,1 mln zł. Wakacje.pl osiągnęły przychody wyższe niż przed epidemią, natomiast pogorszyły się wyniki Telewizji WP. więcej

Marek Kopeć, szef Onet Poczty: E-mail marketing to sposób na wyróżnienie się w tłumie, mamy do tego narzędzia

Wymiana maili wciąż pozostaje najpopularniejszą formą kontaktu w internecie, i nadal jest skutecznym kanałem komunikacji dla marek. E-mail marketing oznacza bliską relację z adresatem przekazu, precyzyjne targetowanie i łatwą ocenę skuteczności kampanii prowadzonych w ten sposób. Ale żeby nie trafić do SPAM-u, trzeba znać kilka najważniejszych reguł - mówi Marek Kopeć, head of Mailbox & Logged In User w RAS Polska. więcej

Młodzi śledzą influencerów głownie dla rozrywki

87 proc. młodych Polaków zna choćby ze słyszenia, a 81 proc. obserwuje w social mediach jakiegoś influencera - wynika z autorskiego badania Świat Młodych 6 agencji badawczej IQS. Trzy czwarte badanych widzi u influencerów oznaczenia reklam w social mediach. więcej

Zweryfikowany Nadawca w Onet Poczcie z nowymi opcjami. Zabezpieczenia dla domen i raporty

Zweryfikowany Nadawca, bezpłatna usługa Onet Poczty dla użytkowników biznesowych i instytucjonalnych zyskała nowe funkcje. Wśród najważniejszych zmian znalazły się m.in.: możliwość konfiguracji zabezpieczeń dla domen, raporty i statystyki, prezentujące stan bezpieczeństwa domen i skuteczność wysyłanych mailingów.   więcej

Answear.com wznowił sprzedaż w Ukrainie

Polski sklep internetowy z odzieżą Answear.com po 2,5 miesiącach przerwy wznowił sprzedaż i dostawy zakupów w Ukrainie, z wyłączeniem południowo-wschodniej części kraju, gdzie prowadzone są działania wojenne. więcej

Legimi: wpływy 34 proc. w górę, e-booki też mogą podrożeć

Firma Legimi, wydawca platformy z e-bookami i audiobookami, w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 33,8 proc. do 14,61 mln zł i zysku netto z 525,2 do 685,7 tys. zł. Firma spodziewa się, że wzrost cen książek papierowych przełoży się także na ceny e-booków. więcej

Google buduje w Krakowie zespół inżynierów. Będą pracować nad chmurą obliczeniową

Google rozpoczął tworzenie zespołu inżynierów IT, którzy będą pracować w centrum w Krakowie. Specjaliści mają się zajmować tworzeniem nowych technologii i rozwiązań dotyczących głównie rozwoju usług chmurowych, w tym Content Delivery Network i systemu Borg. Aktualnie trwa proces rekrutacyjny. więcej

Netflix z programami na żywo? Nowy pomysł na przyciągnięcie użytkowników

Netflix ma nową koncepcję na przyciągnięcie nowych użytkowników i zatrzymanie odpływu obecnych abonentów. Serwis zamierza oferować programy na żywo, takie jak talent shows czy stand-upy. W bardziej odległych planach są także transmisje sportowe. więcej

Meczyki.pl pokażą teleturniej ,,Profesor Sportu", gospodarzem Mietczyński

Od końcówki maja do czerwca portal Meczyki.pl (Online Venture) będą emitować teleturniej „Profesor Sportu”. Jego prowadzącym będzie youtuber Bartłomiej Szczęśniak, lepiej znany jako Mietczyński. więcej

Żeńska reprezentacja w branży esportowej - kobiety w świecie stereotypowo zarezerwowanym dla mężczyzn

W sieci można znaleźć wiele historii o kobietach-graczkach, które nie przyznawały się do swojej płci podczas rozgrywek online. Obawiały się, że nie będą traktowane na równi z resztą drużyny, w której często przeważała płeć męska. Powodem tego lęku jest stereotyp dotyczący grania w gry wideo, który przez lata utrwalał się w społeczeństwie – że jest to obszar zainteresowań przeznaczony dla mężczyzn i nie ma w nim miejsca dla kobiet. Faktyczny stan rzeczy wygląda zgoła inaczej. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Młodzi śledzą influencerów głownie dla rozrywki

87 proc. młodych Polaków zna choćby ze słyszenia, a 81 proc. obserwuje w social mediach jakiegoś influencera - wynika z autorskiego badania Świat Młodych 6 agencji badawczej IQS. Trzy czwarte badanych widzi u influencerów oznaczenia reklam w social mediach. więcej

Polacy w obliczu inflacji i rosnących stóp procentowych najczęściej tną wydatki i mniej oszczędzają

Jak Polacy reagują na inflację, rosnące ceny i wyższe stopy procentowe? Jedni ograniczają zbędne wydatki, gromadzą mniej oszczędności, rzadziej korzystają z samochodów, inni wolą wydawać zgromadzone pieniądze niż patrzeć, jak ich wartość maleje - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Havas PR Warsaw odpowiada za obsługę komunikacyjną FM Logistic

Agencja Havas PR Warsaw nawiązała współpracę z międzynarodową firmą logistyczną FM Logistic. więcej

Zen Media w międzynarodowej sieci PR Enterie

Zen Media, agencja PR i marketingowa, dołączyła do Enterie, międzynarodowej sieci agencji public relations obsługujących marki, głównie w sektorze technologii. więcej

Proces byłego rzecznika MON odroczony. Bartłomiej M. chce wyjaśnić sprawę "Misiewiczówki"

Proces Bartłomieja M. odroczony do lipca. Obrońca byłego rzecznika resortu obrony i bliskiego współpracownika b. szefa MON zadeklarował, że jego klient oskarżony o reklamę i sprzedaż wódki "Misiewiczówka" bez wymaganego zezwolenia, chce złożyć wyjaśnienia. Sąd zdecydował, że stanie się to na rozprawie w lipcu. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Wysyp antyukraińskich wpisów po finale Eurowizji. Dominująca narracja: Ukraina nie okazuje nam wdzięczności za pomoc
Rosyjscy hakerzy wypowiadają wojnę Zachodowi. Na liście jest też Polska
Legimi: wpływy 34 proc. w górę, e-booki też mogą podrożeć
Uber Eats będzie dostarczał jedzenie autonomicznymi robotami. Ruszają testy
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj