Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 3 Października 2022
 
 
 
T-Mobile zapłacił więcej podatku dochodowego niż Orange. TVN przed Polsatem i TVP
 
W ścisłej czołówce płatników podatku CIT za ub.r. jest operator sieci Play, nieco niżej znalazły się inne telekomy, Allegro i InPost. Z powodu strat nic fiskusowi nie zapłaciły natomiast m.in. Polskie Radio, grupa Agora i Cinema City - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Reporterzy telewizyjni zarabiają od 5 do 20 tys. zł miesięcznie
 
Choć reporterzy telewizyjni muszą pracować w upale i na mrozie, a także w weekendy i święta, to część z nich zarabia kwotę zbliżoną do średniej krajowej. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl dziennikarze czołowych stacji zdradzają, że zarobki oscylują między 5 tys.,  a 20 tys. zł netto miesięcznie. Na wyższy pułap wynagrodzeń mogą liczyć nieliczni. więcej
 
 
TVN reaguje na oskarżenia Anny Wendzikowskiej o mobbing. ,,Zdarzały się zachowania, które nie powinny mieć miejsca"
 
Anna Wendzikowska, przez ostatnie 15 lat reporterka „Dzień dobry TVN”, opisała, że w miejscu pracy przez długi okres była źle traktowana, co pogłębiło jej problemy ze zdrowiem psychicznym. - W redakcji "DD TVN" zdarzały się niestety zachowania, które nie powinny były mieć miejsca w dobrze zarządzanej, przyjaznej firmie, jaką chcemy, żeby był TVN - przyznał nadawca. więcej
 
 
Canal+ będzie płacił za transmisje Ekstraklasy ponad 300 mln zł, TVP zainteresowana sublicencją
 
W najbliższych dniach akcjonariusze piłkarskiej Ekstraklasy mają zaakceptować umowę, w ramach której Canal+ Polska za transmisje przez kolejne cztery sezony będzie płacił ponad 300 mln zł rocznie. Telewizja Polska dalej chciałaby pokazywać po jednym meczu z każdej kolejki. - Biorąc pod uwagę i koszt licencji, i oglądalności Ekstraklasy, to wpisuje się w realizację misji publicznej - stwierdził Marek Szkolnikowski, dyrektor sportu w TVP. więcej
 
 
Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi
 
Bezobsługowe sklepy sieci Żabka nie będą już działać pod szyldem Żappka Store. Wszystkie zmienią nazwę na Żabka Nano - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po ujednoliceniu marki sieć planuje ruszyć z działaniami promocyjnymi tego formatu sklepów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Telewizor w areszcie lub więzieniu? Do 19 cali, bez Smart TV i pilota więcej
 
Przepaść w wynikach słuchalności między RMF FM i Radiem ZET więcej
 
"Doda - 12 kroków do miłości" hitem Polsatu. "To Doda generuje tak wysoką oglądalność" więcej
 
KRRiT zezwala na rozszczepienia programowe i reklamowe. Kołodziejski: Szansa dla stacji lokalnych więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz/Dziennikarka SEO Fakt.pl Ringier Axel Springer
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Manager ds. sprzedaży powierzchni online Grupa ZPR Media
Redaktor/-ka - magazyn MamStartup (tematyka biznesowa) 143Media
Key Account Manager Clear Channel Poland
Dziennikarze, redaktorzy i wydawcy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Graphic Designer AE Smakjam
Kierownik Postprodukcji / Postproduction Manager Smakjam
Koordynator Działu Programowego (m/k) Kino Polska TV SA
Producent telewizyjno - filmowy (m/k) Kino Polska TV SA
Wydawca/ Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
T-Mobile zapłacił więcej podatku dochodowego niż Orange. TVN przed Polsatem i TVP

W ścisłej czołówce płatników podatku CIT za ub.r. jest operator sieci Play, nieco niżej znalazły się inne telekomy, Allegro i InPost. Z powodu strat nic fiskusowi nie zapłaciły natomiast m.in. Polskie Radio, grupa Agora i Cinema City - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Reporterzy telewizyjni zarabiają od 5 do 20 tys. zł miesięcznie

Choć reporterzy telewizyjni muszą pracować w upale i na mrozie, a także w weekendy i święta, to część z nich zarabia kwotę zbliżoną do średniej krajowej. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl dziennikarze czołowych stacji zdradzają, że zarobki oscylują między 5 tys.,  a 20 tys. zł netto miesięcznie. Na wyższy pułap wynagrodzeń mogą liczyć nieliczni. więcej

TVN reaguje na oskarżenia Anny Wendzikowskiej o mobbing. ,,Zdarzały się zachowania, które nie powinny mieć miejsca"

Anna Wendzikowska, przez ostatnie 15 lat reporterka „Dzień dobry TVN”, opisała, że w miejscu pracy przez długi okres była źle traktowana, co pogłębiło jej problemy ze zdrowiem psychicznym. - W redakcji "DD TVN" zdarzały się niestety zachowania, które nie powinny były mieć miejsca w dobrze zarządzanej, przyjaznej firmie, jaką chcemy, żeby był TVN - przyznał nadawca. więcej

Canal+ będzie płacił za transmisje Ekstraklasy ponad 300 mln zł, TVP zainteresowana sublicencją

W najbliższych dniach akcjonariusze piłkarskiej Ekstraklasy mają zaakceptować umowę, w ramach której Canal+ Polska za transmisje przez kolejne cztery sezony będzie płacił ponad 300 mln zł rocznie. Telewizja Polska dalej chciałaby pokazywać po jednym meczu z każdej kolejki. - Biorąc pod uwagę i koszt licencji, i oglądalności Ekstraklasy, to wpisuje się w realizację misji publicznej - stwierdził Marek Szkolnikowski, dyrektor sportu w TVP. więcej

Hubert Zamaro p.o. dyrektora ośrodka inwestycji i transportu TVP

Dotychczasowy zastępca szefa biura kontrolingu i restrukturyzacji w TVP, Hubert Zamaro, został w piątek powołany przez zarząd telewizji Polskiej na pełniącego obowiązku dyrektora ośrodka inwestycji i transportu TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zastąpił Jarosława Ściska, który przeszedł na emeryturę. więcej

Małgorzata Rozenek-Majdan i Krzysztof Skórzyński w ,,Milionerach" z okazji 25-lecia TVN

W poniedziałek, 3 października programy TVN „Dzień dobry TVN”, „Fakty” i „Milionerzy” - w dniu 25 urodzin stacji - będą miały specjalne wydania, na które złożą się: udział gości (m.in. w „Milionerach” pojawią się Małgorzata Rozenek-Majdan i Krzysztof Skórzyński) oraz emisja materiałów nawiązujących do jubileuszu kanału. więcej

Z Telewizji Polskiej odszedł szef TVP Dokument. ,,Gotuję się na nowe wyzwania"

Dotychczasowy dyrektor TVP Dokument, Tomasz Piechal, pod koniec tygodnia pożegnał się z publicznym nadawcą. - Każda przygoda musi mieć bowiem swój koniec, a życie to ruch i nieustanna zmiana - skomentował. więcej

Wpadka Polsatu. Putin określony "prezydentem Ukrainy"

Na belce w sobotnich „Wydarzeniach” Polsatu mylnie podpisano Władimira Putina. Zamiast prezydentem Rosji, został określony prezydentem Ukrainy. Stacja na razie nie odniosła się do tej wpadki. więcej

Telewizor w areszcie lub więzieniu? Do 19 cali, bez Smart TV i pilota

Resort sprawiedliwości chce, żeby osadzeni w aresztach śledczych i zakładach karnych płacili około 20 zł miesięcznie za prąd używany m.in. do telewizora. Przedstawiciele Służby Więziennej zdradzają Wirtualnemedia.pl, że aresztowani i więźniowie mogą używać urządzeń nie większych niż 19-calowe. O pilocie, Smart TV i „Telegazecie” mogą zapomnieć. więcej

TVP chce lepiej targetować reklamy

Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na zakup usługi DMP „Data Management Platform” przeznaczonej do zbierania, wzbogacania i segmentacji danych o użytkownikach, umożliwiających targetowanie kampanii reklamowych na powierzchniach własnych TVP oraz partnerów. Z wybraną firmą zamierza współpracować 4 lata. więcej

Abonament RTV to fikcja. Czy jest sens dalej go płacić?

Teksty dotyczące abonamentu RTV biją rekordy klikalności. Jednak bardziej interesujemy się tym, czy musimy go płacić i czy coś nam grozi, jak nie zapłacimy. Obecnie opłatę wnosi już mniej niż co dziesiąte gospodarstwo domowe. Abonament od dawna jest fikcją, ale politycy mimo deklaracji nie zdecydowali, by go zlikwidować. Obecnie zresztą tzw. media publiczne dostają pieniądze z państwowej kasy. Płacenie abonamentu już dawno przestało mieć sens. więcej

Platformy cyfrowe i sieci kablowe w ciągu 5 lat stracą 68 mln abonentów

Do 2027 roku liczba abonentów płatnej telewizji w 138 krajach świata przekroczy 1,03 mld. Nieznaczny wzrost branża ma zawdzięczać głównie państwom rozwijającym się. Z prognozy Digital TV Research wynika, że platformy cyfrowe i sieci kablowe stracą 68 mln klientów. więcej

Polska Fundacja Narodowa wydała 48 mln zł. 1,6 mln zł na programy TV Republika

W ub.r. koszty Polskiej Fundacji Narodowej zmalały z 71,25 do 47,88 mln zł. Fundacja, utrzymywana przez 17 spółek państwowych, kontynuuje wsparcie budowy Muzeum Ofiar Komunizmu i projekt żeglarski „I love Poland”, a 1,6 mln zł wydała na programy w języku angielskim realizowane przez Telewizję Republika. więcej

Serial ,,Na dobre i na złe" zyskał 100 tys. widzów

Serial „Na dobre i na złe” w sezonie 2022/2023 ogląda średnio 1,88 mln osób. Produkcja rok do roku zyskała 100 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP mogła wyprodukować "Wiedźmina". "Oponować miał Kurski"

Były dyrektor TVP1 Jan Pawlicki zdradził, że publiczny nadawca miał szansę kupić prawa do serialowej ekranizacji "Wiedźmina" od Platige Image, który stał się hitem Netfliksa, ale ówczesny prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski przegapił okazję. - Nie wyczuł, że ta propozycja ma międzynarodowy potencjał. Co z tego, że pół świata zwariowało na punkcie sagi Sapkowskiego, skoro on nie wie, czym jest uniwersum Marvela czy "Wiedźmin". Co innego gdyby zgłosił się do niego Zenek Martyniuk albo Jan Pietrzak - mówi nam Jan Pawlicki. więcej

,,Ojciec Mateusz" dalej hitem TVP. Najnowsze odcinki śledzi 1,65 mln widzów

Jesienne odcinki „Ojca Mateusza” nadawane w piątkowe wieczory ogląda średnio 1,65 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia serialu się niemal nie zmieniła - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Szef Warner Bros. Discovery pozwany. Oskarżenie o zawyżanie liczby abonentów HBO Max

Do sądu w Nowym Jorku wpłynął pozew udziałowców Discovery przeciwko CEO i CFO Warner Bros. Discovery. Inwestorzy zarzucają obecnemu właścicielowi HBO Max, że przy negocjacjach fuzji z Discovery mógł znacząco zawyżyć liczbę użytkowników swojego serwisu streamingowego. więcej

Fundacja TVN pozyskała 5,77 mln zł z 1 proc. podatku

Fundacja TVN otrzymała 5,77 mln zł od osób indywidualnych w ramach akcji przekazywania 1 proc. podatku. Jest to najwyższa od 10 lat kwota uzyskana przez fundację z 1 proc. więcej

Stopklatka udostępniła pierwszy zwiastun ,,To nie ze mną", premiera serialu 16 października

Od niedzieli, 16 października w Stopklatce będzie można oglądać nowy serial „To nie ze mną”. Stacja udostępniła pierwszy zwiastun produkcji. więcej

Firma producencka Zygmunta i Tobiasa Solorzów zwiększyła wpływy o 76 proc.

W ub.r. przychody domu producenckiego TFP, należącego do Zygmunta i Tobiasa Solorzów, poszły w górę o 76 proc. do 55,5 mln zł. Firma oprócz seriali i zwiastunów dla Polsatu oraz spotów Plusa wyprodukowała dwa filmy fabularne. więcej

,,Nastolatki - generacja jutra 2" od 7 października w Polsat Play

Od 7 października Polsat Play emitować będzie drugi sezon serialu „Nastolatki - generacja jutra”. więcej

ATM Grupa: 14 mln zł półrocznego zysku. Na plusie wynajem sprzętu i deweloperka

W pierwszej połowie br. ATM Grupa przy wzroście wpływów o 17 proc. do 130,29 mln zł osiągnęła 14,3 mln zł zysku netto. Zmalały jej wpływy z produkcji telewizyjno-filmowej, natomiast wzrosły z wynajmu sprzętu i usług oraz działalności deweloperskiej. więcej

TVP Sport i PZTS z wspólnym projektem ,,Droga do Paryża", stacja do IO 2024 roku będzie transmitować mecze tenisa stołowego

Polski Związek Tenisa Stołowego i Telewizja Polska opracowali wspólny projekt „Droga do Paryża”, w ramach którego TVP Sport przez najbliższe dwa lata będzie relacjonować szereg meczów tenisa stołowego. więcej

Anna Wendzikowska o mobbingu w telewizji. "Byłam poniżana, gnębiona"

Anna Wendzikowska, przez ostatnie 15 lat reporterka „Dzień dobry TVN”, opisała, że w miejscu pracy przez długi okres była źle traktowana, co pogłębiło jej problemy ze zdrowiem psychicznym. - Status quo trwało latami. Tak, to ja zapoczątkowałam dochodzenie, które zakończyło się zwolnieniami - podkreśliła. więcej

Piotr Kraśko tłumaczy się z kłopotów z prawem i mówi o swojej depresji

Piotr Kraśko stwierdził, że przez kilka lat, kiedy nie miał prawa jazdy, zatrudniał kierowcę, a w przypadku rozliczeń podatkowych nieroztropnie zaufał znajomemu. Ujawnił że kilka miesięcy temu przeszedł stan przedzawałowy i leczy się na depresję. więcej

Nowa twarz ,,Wiadomości" - Marta Kielczyk. Dzisiaj debiutuje w głównym wydaniu informacyjnego programu TVP

Pracująca dotychczas w „Panoramie” TVP2 dziennikarka i prezenterka Marta Kielczyk w sobotę zadebiutuje jako prowadząca główne wydanie „Wiadomości” TVP1. Oglądać będziemy ja mogli w nowej roli także i w najbliższą niedzielę. W czwartek natomiast poprowadziła „Gościa Wiadomości”, a jej rozmówczynią była Iga Świątek. Kim jest nowa twarz informacyjnego flagowca TVP? więcej

"Doda - 12 kroków do miłości" hitem Polsatu. "To Doda generuje tak wysoką oglądalność"

Pierwszy odcinek nowego show Polsatu obejrzało ponad 800 tys. widzów, kolejne już nieco mniej, ale "Doda - 12 kroków do miłości" nadal notuje bardzo dobre wyniki oglądalności. Program jest szeroko promowany na TikToku i tam również kolejne filmiki mają imponujące liczby wyświetleń. - Telewizje tracą młodych odbiorców, więc robią co mogą w mediach społecznościowych, by dotrzeć do tej grupy - komentuje Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej. więcej

1,67 mln widzów ,,Kabaretu na żywo" w Polsacie, cykl stracił 270 tys. oglądających

Jesienne odcinki programu „Kabaret na żywo” ogląda średnio 1,67 mln widzów, o 270 tys. osób mniej niż przed rokiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

W Wigilię Polsat znów pokaże swój hit - ,,Kevin sam w domu"

Jak co roku, tak i w Wigilię 2022 roku Polsat planuje wyemitować swój hit: „Kevin sam w domu” - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. W 2021 roku ta produkcja zapewniła Polsatowi pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych, jeśli chodzi o filmowe produkcje emitowane na małym ekranie. więcej

LINK4 z nagrodą ZPP - Firma Przyjazna Klientom 2022 roku!

LINK4 znalazł się w gronie laureatów Nagród Gospodarczych zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Firma Przyjazna Klientom. Prestiżowe wyróżnienia przyznaje co roku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców za osiągnięcia w zakresie przedsiębiorczości lub jej wspierania. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rada Programowa Polskiego Radia może poskarżyć się na prezes Kamińską do KRRiT

W piątkowym posiedzeniu Rady Programowej Polskiego Radia znów nie wzięła udziału prezes Agnieszka Kamińska. Zasiadający w gremium Jan Ordyński zdradza Wirtualnemedia.pl, że przygotowuje skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Twierdzi, że w tej sprawie ma poparcie przewodniczącego Marka Suskiego. więcej

 
Konkurs dla uczestników badania słuchalności KIM. Do wygrania 50 zł

Aby zachęcić do udziału w 12-dniowym badaniu słuchalności radia, konsultanci Krajowego Instytutu Mediów zapewniają, że uczestnicy wezmą udział w konkursie. Twierdzą, że wystarczy odpowiedź na trzy proste pytania i można wygrać 50 zł. więcej

 
Angelika Kucińska, Alicja Szemplińska i Frank Leen w nowej ramówce newonce

Internetowa platforma newonce rozpoczyna jesienno-zimową ramówkę, w której nowe audycje będą prowadzili m.in. Marta Niedźwiecka, Angelika Kucińska, Miłosz Wiatrowski, Przekosa, Alicja Szemplińska, CatchUp, Frank Leen, Michał Anioł i nghtlou. Równocześnie treści z witryny newonce.sport są włączane do głównej platformy newonce. więcej

 
Abonament RTV to fikcja. Czy jest sens dalej go płacić?

Teksty dotyczące abonamentu RTV biją rekordy klikalności. Jednak bardziej interesujemy się tym, czy musimy go płacić i czy coś nam grozi, jak nie zapłacimy. Obecnie opłatę wnosi już mniej niż co dziesiąte gospodarstwo domowe. Abonament od dawna jest fikcją, ale politycy mimo deklaracji nie zdecydowali, by go zlikwidować. Obecnie zresztą tzw. media publiczne dostają pieniądze z państwowej kasy. Płacenie abonamentu już dawno przestało mieć sens. więcej

 
Przepaść w wynikach słuchalności między RMF FM i Radiem ZET

RMF FM ma 2,5 raza więcej słuchaczy niż Radio ZET - wynika z ostatniego badania Radio Track. Nigdy wcześniej nie było tak dużej różnicy między tymi dwiema ogólnopolskimi stacjami. - Zetka od kilkunastu lat jest w defensywie. Permanentne zmiany właścicielskie, organizacyjne, strategiczne, programowe i wizerunkowe robią swoje. RMF mądrzej wystartował i do dziś potrafi lepiej zarządzać organizacją, programem, wizerunkiem, a co za tym idzie słuchalnością - uważa Sławomir Assendi, były redaktor naczelny Radia ZET. więcej

 
Kamil Dąbrowa prawomocnie wygrał z Polskim Radiem

Zapadł prawomocny wyrok w procesie wytoczonym Polskiemu Radiu przez Kamila Dąbrowę. Sprawa dotyczyła bezpodstawnego zwolnienia z pracy po tym jak Dąbrowa zarządził, by na antenie Jedynki grać hymn Polski i Odę do radości. - Sąd Okręgowy przyznał mi odszkodowanie w wysokości trzymiesięcznej pensji wraz z odsetkami - poinformował Dąbrowa. więcej

 
RMF FM na czele w Częstochowie. Radio Jura i Radio ZET ze spadkiem

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze RMF MAXXX i Radio Jura - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Mateusz Ligęza żegna się z Polskim Radiem, ma przejść do Radia ZET

Po niemal czterech latach pracy dziennikarz sportowy Mateusz Ligęza zdecydował się odejść z Polskiego Radia. Według ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl w listopadzie dołączy do zespołu Radia ZET. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi

Bezobsługowe sklepy sieci Żabka nie będą już działać pod szyldem Żappka Store. Wszystkie zmienią nazwę na Żabka Nano - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po ujednoliceniu marki sieć planuje ruszyć z działaniami promocyjnymi tego formatu sklepów. więcej

Netflix bez dyrektora marketingu na Europę Centralną. Odchodzi Tomasz Ebbig

Tomasz Ebbig, dyrektor marketingu Netfliksa w Europie Środkowo-Wschodniej, odchodzi z firmy - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Z platformą związany był przez pięć lat. więcej

Katarzyna Kamińska odchodzi z H+K Strategies

Wiceprezes Hill+Knowlton Strategies Katarzyna Kamińska po czterech latach współpracy odchodzi z agencji. więcej

Media do kampanii producenta Milki będzie kupować Spark Foundry

W wyniku globalnych decyzji koncernu Mondelez (właściciel m.in. marki Milka, Prince Polo) obsługa mediowa jego kampanii globalnie trafiła w ręce holdingu reklamowego Publicis. To równoznaczne z zakończeniem dotychczasowej współpracy z należącą do holdingu WPP agencją mediową Mindshare. więcej

Potrzebna agencja do kampanii na temat szczepień

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, Państwowy Zakład Higieny prowadzi w trybie przyspieszonym przetarg przygotowanie założeń i przeprowadzenie kampanii społecznej na temat szczepień ochronnych obowiązkowych i zalecanych z Programu Szczepień Ochronnych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.   więcej

Agencja Bardzo bez 30 proc. przychodów i z 306 tys. zł straty

W ub.r. przychody agencji reklamowej Bardzo zmalały o 29,6 proc. do 3,06 mln zł, a wynik netto spadł ze 146 tys. zł zysku do 305,7 tys. zł straty. więcej

Orlen, Play i PGNiG największymi płatnikami CIT w ub.r. (TOP 100)

PKN Orlen, spółka P4 - operator sieci Play i Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo to liderzy wśród indywidualnych firm, które wpłaciły w ubiegłym roku do budżetu najwyższe kwoty podatku CIT. Łączne przychody z CIT sięgnęły 66,7 mld zł. więcej

Co piąty Polak słyszał o NFT, co dziesiaty uważa tokeny za oszustwo

Z pojęciem NFT (non-fungible token, niewymienialny token) zetknął się już co piąty Polak - wynika z raportu agencji public relations Hill+Knowlton Strategies. Najczęściej pojęcie to kojarzy się z kryptowalutami I kolekcjonerstwem, a w dalszej kolejności z możliwością inwestycji. Więcej niż co trzeci ankietowany uważa, że inwestycja w NFT wiąże się z dużym ryzykiem, 15 proc. uważa to za formę oszustwa. więcej

TVP chce lepiej targetować reklamy

Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na zakup usługi DMP „Data Management Platform” przeznaczonej do zbierania, wzbogacania i segmentacji danych o użytkownikach, umożliwiających targetowanie kampanii reklamowych na powierzchniach własnych TVP oraz partnerów. Z wybraną firmą zamierza współpracować 4 lata. więcej

Natalia Wrońska-Pietrzak, Michał Basiński oraz Margarita Mikulich wzmacniają kreację Ogilvy

Do działy kreacji w agencji Ogilvy dołączył seniorski team kreatywny: Natalia Wrońska-Pietrzak (senior copywriterka) i Michał Basiński (senior art director). Dział zasiliła także motion designerka – Margarita Mikulich. więcej

Volvo przedstawia ,,bezpieczeństwo na uwadze" w globalnej kampanii

Volvo Cars stworzyło kampanię, która ma zapoczątkować nową erę bezpieczeństwa. Reklamy pod hasłem „Bezpieczeństwo w umyśle” autorstwa agencji AKQA przenoszą uwagę z tego, co znajduje się na zewnątrz samochodu, na kierowcę w środku.   więcej

Polska Fundacja Narodowa wydała 48 mln zł. 1,6 mln zł na programy TV Republika

W ub.r. koszty Polskiej Fundacji Narodowej zmalały z 71,25 do 47,88 mln zł. Fundacja, utrzymywana przez 17 spółek państwowych, kontynuuje wsparcie budowy Muzeum Ofiar Komunizmu i projekt żeglarski „I love Poland”, a 1,6 mln zł wydała na programy w języku angielskim realizowane przez Telewizję Republika. więcej

Lidl nie może już sprzedawać złotych zajączków z czekolady

Sieć sklepów Lidl nie będzie mogła sprzedawać czekoladowych, zapakowanych w złotą folię zajączków wielkanocnych. Decyzją sądu właścicielem praw do nich jest firma Lindt & Sprüngli, producent słodyczy. więcej

Sieci handlowe są mocno zdeterminowane, żeby otwierać sklepy w niedzielę

Sieci handlowe są mocno zdeterminowane, żeby znajdować luki w ustawie i otwierać sklepy w niedzielę – powiedział główny ekonomista Grupy BLIX Krzysztof Łuczak. Dodał, że samo zaostrzenie kar, którego chce NSZZ "Solidarność", nie rozwiąże problemu. więcej

Dobra wiadomość z przyszłości w nowej kampanii marki Calperos

Teva Pharmaceuticals Polska rozpoczęła nową kampanię marki Calperos. Za kreację odpowiada agencja AżTuNagle, za obsługę mediową - Initiative (Mediabrands). więcej

Papaya Films wyprodukowała spot dla amerykańskiego oddziału Nestle

Dom produkcyjny Papaya Films i agencja reklamowa Wunderman Thompson NY przygotowała kampanię na rynek amerykański dla marki Stouffer's, należącej do Nestle. więcej

Marka Mall odświeża logo, podkreśla integrację z Allegro

Po kwietniowym połączeniu spółek, Mall we wszystkich swoich kanałach wprowadza logo Mall by Allegro. Zaktualizowana identyfikacja została wprowadzona w Czechach, Słowacji i Węgrzech. więcej

Deloitte wyłączy podświetlenie logotypów we wszystkich biurach w Polsce

W związku z kryzysem energetycznym, 1 października firma doradcza Deloitte wyłączy podświetlenie swoich logotypów we wszystkich dziewięciu biurach w Polsce. Ponadto, po godz. 20.00 oświetlenie zostanie wyłączone na samych przestrzeniach biurowych. więcej

Rusza przymusowa restrukturyzacja Getin Noble Banku. Zastąpi go VeloBank

Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku, którego działalność zostanie przeniesiona do wspólnego banku BFG i Systemu Ochrony Banków Komercyjnych, utworzonego przez osiem banków komercyjnych. Na proces ten przeznaczono kwotę 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia. Nowy bank będzie działał pod marką VeloBank więcej

LINK4 z nagrodą ZPP - Firma Przyjazna Klientom 2022 roku!

LINK4 znalazł się w gronie laureatów Nagród Gospodarczych zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Firma Przyjazna Klientom. Prestiżowe wyróżnienia przyznaje co roku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców za osiągnięcia w zakresie przedsiębiorczości lub jej wspierania. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich miało stratę szósty rok z rzędu. Ale przychody wzrosły

W ub.r. Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich osiągnęło wzrost przychodów statutowych i gospodarczych o 7,5 proc. do 3,61 mln zł, a strata netto zmalała z 1,07 mln zł do 420,5 tys. zł. Organizacja więcej zarobiła ze swojej siedziby w centrum Warszawy i domu pracy twórczej w Kazimierzu Dolnym. więcej

Gremi Media stawia na rozwój subskrypcji. Michał Kaczmarski nowym dyrektorem

Michał Kaczmarski od 1 października obejmie funkcję członka zarządu e-Kiosk, a także nowo utworzone w strukturach Gremi Media stanowisko dyrektora subskrypcji i e-commerce. Będzie odpowiadał za obszar subskrypcji i e-commerce, realizując strategię rozwoju oferty cyfrowej. Kaczmarski przez ostatni rok związany z Infor PL, wcześniej pracował w Agorze. więcej

Tomasz Wołek pochowany w podwarszawskiej Kobyłce. "Tata był wyrozumiały. Wierzył w drugiego człowieka"

W piątek, w warszawskim kościele Środowisk Twórczych rodzina, znajomi, politycy, publicyści zebrali się, żeby pożegnać dziennikarza i pisarza Tomasza Wołka. więcej

Tony Gallagher nowym szefem "The Times"

Tony Gallagher został nowym redaktorem naczelnym "The Times". Zastąpił Johna Witherowa, który odszedł ze stanowiska po dziewięciu latach pracy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Angelika Kucińska, Alicja Szemplińska i Frank Leen w nowej ramówce newonce

Internetowa platforma newonce rozpoczyna jesienno-zimową ramówkę, w której nowe audycje będą prowadzili m.in. Marta Niedźwiecka, Angelika Kucińska, Miłosz Wiatrowski, Przekosa, Alicja Szemplińska, CatchUp, Frank Leen, Michał Anioł i nghtlou. Równocześnie treści z witryny newonce.sport są włączane do głównej platformy newonce. więcej

Kolejna wpadka techniczna Viaplay. Mecze musieli komentować dziennikarze Canal+ Sport

W sobotę platforma Viaplay zaliczyła kolejną usterkę techniczną przy transmisjach z angielskiej ligi piłkarskiej: w czasie meczów pokazywanych w Canal+ nie było dźwięku. Drugą połowę skomentował dziennikarz Canal+ Sport. więcej

Prezes Ekipy: wpływy z szóstki twórców, którzy chcą odejść, są marginalne

- Przychody z działalności influencerskiej grupy sześciu twórców, którzy weszli w spór z firmą są marginalne dla Ekipa Holding - stwierdził prezes firmy Krzysztof Misiałkiewicz. Spółka współpracuje obecnie z prawie 30 influencerami. więcej

Znaczna część użytkowników Netflixa skłonna zaakceptować reklamy na tej platformie

Według badania przeprowadzonego przez Samba TV i Harris X prawie połowa subskrybentów Netflix w Stanach Zjednoczonych rozważyłaby przejście wersję platformy z reklamami. Są otwarci na opcję z ceną obniżoną o połowę ich obecnej opłaty abonamentowej i oferującą maksymalnie pięć minut reklam na godzinę. więcej

o2.pl na czele serwisów plotkarskich. Pudelek ze spadkiem, Jastrzabpost w górę

Na pozycję lidera zasięgowego wśród witryn o show-biznesie awansowała sekcja o2.pl o takiej tematyce. Spore spadki zanotowały Plotek, Pudelek i sekcja show-biznesowa WP.pl, za to mocno w górę poszła odwiedzalność analogicznego działu Fakt.pl i serwisu Jastrzabpost.pl. więcej

Facebook naruszył patenty aplikacji wojennego weterana. 175 mln dolarów odszkodowania

Koncern Meta naruszył patenty aplikacji Walkie Talkie firmy Voxer, którą stworzył weteran amerykańskiej armii. Decyzją sądu federalnego w Teksasie właściciel Facebooka i Instagrama ma zapłacić 175 mln dolarów odszkodowania. więcej

Akson Studio z 3 mln zł zysku, wzrost napędzają seriale dla Netflixa

W ciągu dwóch lat skala biznesu Akson Studio podwoiła się, m.in. dzięki filmom fabularnym i kręconym dla Netflixa serialom „Sexify” i „Gry rodzinne”. Spółka w ub.r. przy 82,1 mln zł przychodów sprzedażowych zarobiła na czystko 3,1 mln zł. więcej

Duże marki rezygnują z reklamy na Twitterze, powodem pornografia dziecięca

Duże marki wycofują reklamy z Twittera po tym jak pojawiały się się obok tweetów linkujących do pornografii dziecięcej. więcej

Jest wyrok w sprawie Jakuba Żulczyka, oskarżonego o znieważenie prezydenta

Sąd Apelacyjny w Warszawie prawomocnym wyrokiem orzekł, że pisarz Jakub Żulczyk mógł nazwać prezydenta RP Andrzeja Dudę per "debil". więcej

Holendrzy wydali w tym roku prawie pół miliarda euro na hazard online

W pierwszej połowie roku Holendrzy wydali na hazard w sieci 486 mln euro - informuje Kansspelautoriteit (Ksa), regulator rynku gier losowych. Hazard online najbardziej upodobali sobie młodzi gracze w wieku 18-23 lat. więcej

Oko.Press, "Polityka", naTemat i AWR Korso z finansowaniem z Google

Fundacja Kontroli Obywatelskiej OKO (wydawca Oko.Press), naTemat.pl, Polityka oraz AWR Korso są wśród 47 wydawców medialnych z całej Europy, którzy wygrali pierwszy konkurs Google News Initiative Innovation Challenge for Europe i otrzymają finansowanie na realizację innowacyjnych projektów wspierających rozwój mediów. więcej

LINK4 z nagrodą ZPP - Firma Przyjazna Klientom 2022 roku!

LINK4 znalazł się w gronie laureatów Nagród Gospodarczych zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Firma Przyjazna Klientom. Prestiżowe wyróżnienia przyznaje co roku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców za osiągnięcia w zakresie przedsiębiorczości lub jej wspierania. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Samotność i poczucie nieszczęścia przyspieszają starzenie

Według chińskiego badania poczucie samotności, beznadziei i niezadowolenie z życia silniej przyspieszają starzenie, niż palenie tytoniu - wynika z badań opublikowanych w „Aging-US”. więcej

Młodzi Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa

Polacy w coraz większej liczbie ograniczają lub zupełnie rezygnują ze spożycia mięsa – podobnie jak reszta Europy. W 2019 r. odsetek Polaków będących na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej wynosi 8,4 proc. – wynika z raportu PIE. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Adam Kasprzyk dyrektorem ds. komunikacji w PKN Orlen

Adam Kasprzyk objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji w PKN Orlen - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przeszedł z Lotosu. więcej

Co piąty Polak słyszał o NFT, co dziesiaty uważa tokeny za oszustwo

Z pojęciem NFT (non-fungible token, niewymienialny token) zetknął się już co piąty Polak - wynika z raportu agencji public relations Hill+Knowlton Strategies. Najczęściej pojęcie to kojarzy się z kryptowalutami I kolekcjonerstwem, a w dalszej kolejności z możliwością inwestycji. Więcej niż co trzeci ankietowany uważa, że inwestycja w NFT wiąże się z dużym ryzykiem, 15 proc. uważa to za formę oszustwa. więcej

Lensomai Communication wspiera komunikację i PR Kraft Heinz

Agencja Lensomai Communication rozpoczyna współpracę z Kraft Heinz Polska, właścicielem marek Heinz i Pudliszki. Agencja zajmie się stworzeniem strategii i obsługą działań w zakresie komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.   więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Telewizor w areszcie lub więzieniu? Do 19 cali, bez Smart TV i pilota
Orlen, Play i PGNiG największymi płatnikami CIT w ub.r. (TOP 100)
56 proc. odbiorców Smart TV korzysta z systemu operacyjnego Samsunga
Oszukany "na Orlen" stracił prawie 300 tys. zł
Facebook naruszył patenty aplikacji wojennego weterana. 175 mln dolarów odszkodowania
Duże marki rezygnują z reklamy na Twitterze, powodem pornografia dziecięca
Samotność i poczucie nieszczęścia przyspieszają starzenie
Duże spadki na Wall Street, Apple pociągnął rynki w dół
Google ulepszy aplikację do tradycyjnej telewizji w Android TV
Niemcy: atak na Nord Stream to ,,punkt zwrotny w bezpieczeństwie wewnętrznym"
Rosyjscy szpiedzy i hakerzy infiltrują Niemcy i Zachód
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj