1,7 mln widzów „Twoja twarz brzmi znajomo 8”. Polsat znokautował konkurencję

Ósmą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,71 mln widzów, o 420 tys. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Pomimo spadku program jednak nadal dał Polsatowi pozycję zdecydowanego lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 28,59 mln zł.

Polsat ósmy sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” pokazywał w soboty około godz. 22.00, w okresie od 9 września do 11 listopada br. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,71 mln widzów, co przełożyło się na 16,95 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 14,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,34 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 1,93 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek nowego show. Z kolei finał produkcji przyciągnął 1,89 mln osób.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/the-brain-genialny-umysl-2-z-wieksza-widownia-niz-hell-s-kitchen-29-mln-zl-z-reklam ##

Dla porównania, szósta edycja formatu, nadawana jesienią ub.r. przyciągała przed telewizory o 420 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 2,12 mln osób, co przekładało się na 19,96 proc. udziału w grupie 4+, 18,22 w 16-49 i 18,85 w 16-49.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/25-lat-telewizja-polsat-jubileuszowa-gala ##

Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” nadal był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVN, emitującego w tym czasie filmy fabularne, co dało mu 10,07 proc. udziału. Na podium uplasowała się jeszcze TVP1 (także filmy; 6,10 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Miasto skarbów”, „Nocny recepcjonista”, „Grupa specjalna Kryzys” i relacja z 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni; 4,46 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Cennikowe wpływy reklamowe z 10 odcinków show wyniosły 28,59 mln zł. Dla porównania, premierowe odcinki formatu pokazywane jesienią ub.r., zarobiły z reklam 31,04 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Twoja twarz brzmi znajomo” to widowisko produkowane przez Endemol Shine Polska, w którym gwiazdy wcielają się w znanych wykonawców muzycznych, naśladując nie tylko ich śpiew, ale też ruch sceniczny.

W ósmej edycji programu występowali: Anna Dereszowska, Kasia Moś, Ola Gintrowska, Marcel Sabat, Beata Olga Kowalska, Mariusz Ostrowski, Krzysztof Antkowiak i Kacper Kuszewski, który został zwycięzcą.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jesienna-ramowka-polsatu-2017 ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Michał Kurdupski