10 mln widzów oglądało finałowy mecz Euro 2016 Francja kontra Portugalia

Finałowy mecz Euro 2016, rozegrany pomiędzy Portugalią a Francją śledziło w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport średnio 10,23 mln osób w telewizji. To o 750 tys. widzów mniej, niż oglądalność finału Euro 2012 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Finałowy mecz Euro 2016 rozegrany został w niedzielę, 10 lipca br. W Polsce transmitowały go takie kanały, jak: TVP1, Polsat i Polsat Sport.

Spotkanie, w którym Portugalia w dogrywce pokonała Francję 1:0, na antenie trzech stacji oglądało łącznie 10,23 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Przełożyło się to na 68,66 proc. ich udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Na antenie publicznej Jedynki transmisja przyciągnęła 5,18 mln widzów (co dało tej stacji 34,61 proc. udziału). W Polsacie mecz oglądało 4,45 mln osób (30,01 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 599 tys. (4,04 proc. udziału).

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Portugalia-Francja

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR (w tys.)

SHR%

TVP1

20:45:12

00:05:27

5 184

34,61%

Polsat

20:45:13

23:57:33

4 450

30,01%

Polsat Sport

20:45:13

23:57:33

599

4,04%

Łącznie:

10 233

68,66%

Dla porównania, finałowy mecz Euro 2012, w którym Hiszpania pokonała Włochy 4:0, obejrzało w TVP1, TVP Sport i TVP HD średnio 10,98 mln widzów. Dało to tym stacjom 69,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Największą popularnością podczas Euro 2016 cieszyły się mecze Polaków, które oglądało od 11,93 mln do 15,97 mln widzów.

Wszystkie mecze Euro 2016 pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (tak samo jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

Michał Kurdupski