W kwietniu br. strony sportowe odwiedziło 10,86 mln użytkowników, czyli dokładnie 50 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większy zasięg procentowy takie witryny miały w poprzednich latach: w kwietniu ub.r. przyciągnęły 11,56 mln użytkowników (czyli 57 proc. wszystkich polskich internautów), a w kwietniu 2012 roku - 10,67 mln (55 proc. wszystkich).
Ok. 55-56 proc. użytkowników serwisów sportowych stanowią mężczyźni. W kwietniu br. było ich 6,11 mln (56,2 proc. wszystkich odwiedzających), o 191,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 3,2 proc.). Z kolei liczba kobiet minimalnie zmalała w skali dwóch lat, przez co ich udział spadł z 44,6 proc. do 43,8 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku
Jeśli chodzi o wiek, to prawie dwie trzecie użytkowników serwisów o sporcie to ludzie w wieku 15-44 lat. Odwiedzających w wieku 15-24 lat w kwietniu br. było 2,18 mln, o 572,8 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (to spadek o 20,8 proc.), a tych w wieku 25-34 lat - 2,66 mln, o 180,2 tys. mniej niż przed dwoma laty (6,3 proc. w dół).
Za to użytkowników mających od 35 do 44 lat przybyło 394,1 tys. (wzrost o 23,3 proc.), a tych w wieku 55 lat i więcej - 350,3 tys. (28,1 proc. w górę).
Prawie trzy czwarte odwiedzających strony sportowe to osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Tych pierwszych w kwietniu br. było 4,08 mln, o 460,6 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (spadek o 10,1 proc.), a tych drugich - 3,8 mln, o 11,9 tys. mniej niż w kwietniu 2012 roku (0,3 proc. w dół).
Wyraźnie przybyło za to użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym i podstawowym. Tych pierwszych w kwietniu br. było ich 1,48 mln, o 387,4 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (35,3 proc. w górę), a drugich - 1,06 mln, o 348,3 tys. więcej niż przed dwoma laty (49,2 proc. w górę).
Zdecydowanie więcej odwiedzających strony sportowe mieszka w miastach, przy czym liczba tych użytkowników mocno zmalała w ciągu dwóch lat. Użytkowników z miast mających do 20 tys. mieszkańców w kwietniu br. było 1,29 mln (spadek o 230,4 tys. w porównaniu z kwietniem 2012 roku - to w dół o 15,2 proc.), tych z miast od 20 do 100 tys. mieszkańców - 2,32 mln (w dół o 252,5 tys., czyli o 9,8 proc.), tych z miast od 200 do 500 tys. - 2,18 mln (spadek o 60,6 tys., czyli o 2,7 proc.), a tych z największych miast - 1,57 mln (w dół o 168,6 tys., czyli o 9,7 proc.).
Za to liczba użytkowników ze wsi wzrosła w ciągu dwóch lat o 120,8 tys. (to 3,6 proc. w górę), do 3,49 mln.
Na drugiej podstronie ranking 15 najpopularniejszych serwisów sportowych
Zdecydowanie najpopularniejszymi stronami o sporcie są działy sportowe portali Onet.pl i WP.pl. W maju pierwszy odwiedziło 4,56 mln internautów, którzy wykonali w nim 195 mln odsłon i spędzili średnio po 54:51 minuty, natomiast drugi zanotował 3,33 mln użytkowników, 105,7 mln odsłon i 29:14 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze należące do obu portali serwisy poświęcone humorystycznym aspektom sportu: Ofsajd.onet.pl i należący do Wirtualnej Polski Babol.pl. Przedzielił ich wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl serwis Sport.pl.
Pozostałe witryny odwiedziło w maju br. poniżej miliona internautów. Dział sportowy Interii miał 970,2 tys. użytkowników i 25,5 mln odsłon, a związany z portalem o2.pl serwis Sportfan.pl - 587,9 mln użytkowników i 13 mln odsłon.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również Meczyki.pl (810,3 tys. użytkowników i 24,5 mln odsłon w maju br.) z treściami wideo i transmisjami rozgrywek (udostępnianymi głównie nielegalnie), serwis „Przeglądu Sportowego” (802,6 tys. użytkowników i 20,7 mln odsłon) oraz Sportowefakty.pl (661,7 tys. użytkowników i 56,2 mln odsłon), które dwa miesiące temu kupiła Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). Warto zwrócić uwagę, że Sportowefakty.pl najmocniej przyciągają użytkowników - przeciętny odwiedzający w kwietniu spędził na stronie 72 minuty i 45 sekund.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku
Poza pierwszą dziesiątką są trzy serwisy poświęcone wyłącznie piłce nożnej: 90minut.pl (504 tys. użytkowników i 34,7 mln odsłon w maju), Fangol.pl (347,8 tys. użytkowników i 9,6 mln odsłon) oraz należąca do Grupy Polskapresse Ekstraklasa.net (341,2 tys. użytkowników i 10,1 mln odsłon). Ten drugi to serwis społecznościowy działający na zasadach takich jak Demotywatory czy Kwejk, tyle że z grafikami i filmikami dotyczącymi sportu.
TOP15 serwisów sportowych w maju 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
onet.pl - sport | 4 558 463 | 195 036 209 | 35 281 454 | 00:54:51 | 21,05% |
wp.pl - sport | 3 327 913 | 105 728 041 | 20 298 382 | 00:29:14 | 15,37% |
ofsajd.onet.pl | 2 535 297 | 48 776 910 | 1 658 596 | 00:14:01 | 11,71% |
sport.pl | 1 925 925 | 74 698 176 | 18 759 082 | 00:34:31 | 8,89% |
babol.pl | 1 580 108 | 10 570 227 | 679 332 | 00:05:07 | 7,30% |
interia.pl - sport | 970 182 | 25 504 674 | 4 368 152 | 00:25:08 | 4,48% |
meczyki.pl | 810 258 | 24 500 241 | 2 128 770 | 00:32:41 | 3,74% |
przegladsportowy.pl | 802 576 | 20 732 643 | 5 878 868 | 00:23:17 | 3,71% |
sportowefakty.pl | 661 749 | 56 189 512 | 12 027 024 | 01:12:45 | 3,06% |
sportfan.pl | 587 898 | 12 992 830 | 1 625 092 | 00:19:59 | 2,71% |
90minut.pl | 503 975 | 34 707 877 | 5 942 729 | 00:47:44 | 2,33% |
livesports.pl | 492 294 | - | - | - | 2,27% |
tvp.pl - sport | 363 302 | 4 314 076 | 521 871 | 00:12:35 | 1,68% |
fangol.pl | 347 809 | 9 579 408 | 488 985 | 00:57:41 | 1,61% |
ekstraklasa.net | 341 164 | 10 120 958 | 4 107 378 | 00:18:15 | 1,58% |
W skali roku dział sportowy Onetu zyskały 231,9 tys. użytkowników i 18,2 mln odsłon (to wzrosty o 5,4 proc. i 10,3 proc.), a czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zwiększył się o 9:07 minuty (to 20 proc. w górę). Za to sekcja sportowa WP.pl zanotowała spadek o 55,6 tys. odwiedzających (1,6 proc. w dół), 5,7 mln odsłon (5,1 proc. w dół) i 3:38 minuty czasu przypadającego na użytkownika (11 proc. w dół).
Dużo zyskały również Ofsajd.onet.pl i Sport.pl. Pierwszy miał o 416,6 tys. użytkowników i 18,9 mln odsłon (wzrosty o 19,7 proc. i 63,2 proc.), przy o 36 sekund krótszym czasie przypadającym na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 4,1 proc.), natomiast drugi - o 132,7 tys. użytkowników i 5,1 mln odsłon więcej (w górę o 7,4 proc. i 7,3 proc.), przy czasie na średniego użytkownika o 12:07 minuty krótszym (to spadek o 25,9 proc.).
Za to Babol.pl stracił w skali roku aż 826 tys. odwiedzających, 16,6 mln odsłon i 4:08 minuty na przeciętnego użytkownika (to spadki o 34,3 proc., 61,1 proc. i 44,7 proc.), natomiast sekcja sportowa Interii - 280,7 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 13:08 minuty na użytkownika (to 22,4 proc., 55,1 proc. i 34,3 proc. w dół).
W drugiej części zestawienia największy wzrost osiągnął serwis „Przeglądu Sportowego” - o 323,5 tys. użytkowników, 11,8 mln odsłon i 7:23 minuty na przeciętnego użytkownika (to 67,5 proc., 133,1 proc. i 46,4 proc. w górę). Spadki zanotowały natomiast Sportfan.pl i 90minut.pl. Z kolei Fangol.pl w kwietniu ub.r. odwiedziło mniej niż 44 z ponad 10 tys. uczestników badania Megapanel.
TOP15 serwisów sportowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | maj 2014 | maj 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
onet.pl - sport | 4 558 463 | 195 036 209 | 00:54:51 | 4 326 523 | 176 839 927 | 00:45:44 |
wp.pl - sport | 3 327 913 | 105 728 041 | 00:29:14 | 3 383 553 | 111 418 859 | 00:32:52 |
ofsajd.onet.pl | 2 535 297 | 48 776 910 | 00:14:01 | 2 118 690 | 29 881 245 | 00:14:37 |
sport.pl | 1 925 925 | 74 698 176 | 00:34:31 | 1 793 188 | 69 596 465 | 00:46:38 |
babol.pl | 1 580 108 | 10 570 227 | 00:05:07 | 2 406 090 | 27 150 595 | 00:09:15 |
interia.pl - sport | 970 182 | 25 504 674 | 00:25:08 | 1 250 924 | 56 830 198 | 00:38:16 |
meczyki.pl | 810 258 | 24 500 241 | 00:32:41 | 510 689 | - | - |
przegladsportowy.pl | 802 576 | 20 732 643 | 00:23:17 | 479 044 | 8 895 338 | 00:15:54 |
sportowefakty.pl | 661 749 | 56 189 512 | 01:12:45 | 508 365 | 48 037 208 | 01:38:23 |
sportfan.pl | 587 898 | 12 992 830 | 00:19:59 | 602 123 | 14 797 951 | 00:16:00 |
90minut.pl | 503 975 | 34 707 877 | 00:47:44 | 554 980 | 35 624 767 | 00:54:10 |
livesports.pl | 492 294 | - | - | 451 102 | - | - |
tvp.pl - sport | 363 302 | 4 314 076 | 00:12:35 | 359 949 | 4 079 761 | 00:12:28 |
fangol.pl | 347 809 | 9 579 408 | 00:57:41 | - | - | - |
ekstraklasa.net | 341 164 | 10 120 958 | 00:18:15 | 330 919 | 8 295 124 | 00:23:45 |
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/11-mln-uzytkownikow-stron-sportowych-na-czele-serwisy-onetu-i-wp-w-dol-interia-i-babol-pl-analiza