2 mln polskich użytkowników Instagramu. Przeważają kobiety, młodzi i ludzie z miast

W kwietniu br. przeglądarkową wersję Instagramu po raz pierwszy odwiedziło ponad 2 mln internautów, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. 60 proc. użytkowników serwisu to kobiety, prawie dwie trzecie mieszka w miastach, a prawie 80 proc. ma mniej niż 35 lat.

Serwis Instagram.com w kwietniu br. odwiedzi 2,12 mln polskich internautów, co jest rekordowym wynikiem tej witryny - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Rok wcześniej strona miała 974 tys. użytkowników, a w styczniu i lutym ub.r. tylko ok. 500 tys. W maju ub.r. zasięg serwisu po raz pierwszy przekroczył milion użytkowników, a w sierpniu - już 1,5 mln. W kolejnych miesiącach witrynę odwiedzało po ok. 1,5 mln internautów, w styczniu i lutym br. - po ok. 1,8 mln, a w marcu - prawie 2 mln.

Instagram.com tak jak wszystkie zagraniczne strony nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile czasu spędzają ani jak wiele odsłon wykonują w nim polscy użytkownicy.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku


W kwietniu br. Instagram.com odwiedziło u nas 1,28 mln kobiet, stanowiąc 60,5 proc. wszystkich użytkowników strony. Ich liczba zwiększyła się w skali roku o 663,6 tys. (to wzrost o 106,7 proc.), natomiast liczba mężczyzn w serwisie wzrosła o 487,1 tys. (138,4 proc. w górę).

>>> Nike najpopularniejszą i najszybciej rosnącą marką na Instagramie


Mniej więcej połowa polskich użytkowników Instagram.com ma od 15 do 24 lat. W kwietniu br. takich użytkowników było 988,6 tys. i stanowili 46,5 proc., a rok wcześniej - 533,3 tys. (54,8 proc. udziału). Ponad czterokrotnie zwiększyła się w skali roku liczba odwiedzających w wieku 7-14 lat - w kwietniu br. było ich już 335,2 tys. i mieli 15,8 proc. udziału.

Minimalnie więcej było użytkowników w wieku 25-34 lat, których w ciągu roku przybyło 111,1 tys. (wzrost o 49,4 proc.). Natomiast liczba odwiedzających w wieku 45-54 lat zwiększyła się o 192,9 tys. (to 214,7 proc. w górę).

>>> Na „polskim” Ask.fm najwięcej kobiet, nastolatków i osób ze wsi (analiza)


W kwietniu br. Instagram.com odwiedziło 780,6 tys. internautów mających średnie wykształcenie, stanowiąc 36,7 proc. wszystkich użytkowników serwisu. W skali roku ich liczba wzrosła o 309,6 tys. (to 65,7 proc. w górę).

Z kolei ponad czterokrotnie zwiększyła się liczba użytkowników z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym. Tych pierwszych w kwietniu br. było już 367,6 tys. (17,3 proc. wszystkich), a drugich - 287,9 tys. (13,5 proc. ogółu).

Ponadto na stronę zajrzało 501,1 tys. internautów z dyplomami uczelni wyższych (stanowili 23,6 proc. wszystkich użytkowników) i 187,4 tys. z wykształceniem zasadniczym zawodowym (8,8 proc. wszystkich).


Wśród użytkowników serwisu w kwietniu br. było 776,9 tys. osób ze wsi (co stanowi 36,6 proc. wszystkich odwiedzających), których liczba w ciągu roku prawie się potroiła (wzrost o 574 tys.).

Jeśli chodzi o pozostałych użytkowników, to 426,5 tys. (jedna piąta wszystkich) mieszka w miastach mających od 20 do 100 tys. mieszkańców, a 372,8 tys. (17,5 proc. wszystkich) - w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców.

Po ok. 275 tys. użytkowników serwis miał w najmniejszych i największych miastach. Liczba tych pierwszych w skali roku potroiła się - z 83,3 tys. do 276,1 tys.

tw