3 mln widzów serialu „Wojenne dziewczyny”. TVP1 liderem rynku

Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” ogląda średnio 3,01 mln osób, o 480 tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia.

Serial „Wojenne dziewczyny” nadawany jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.25, począwszy od 5 marca 2017 roku. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 3,01 mln widzów. Przełożyło się to na 17,52 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,57 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 3,03 mln osób.

Nowy serial notuje o 480 tys. osób niższą widownię niż nadawana w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie produkcja „Bodo”. Po trzech odcinkach gromadziła ona średnio 3,49 mln widzów, co przełożyło się na 20,38 proc. udziału w grupie 4+ oraz 11,52 proc. w grupie 16-49. Warto jednak wziąć pod uwagę, że historyczna produkcja TVP1 sprzed roku wraz z kolejnymi odcinkami gwałtownie traciła widzów (wszystkie odcinki śledziło średnio 2,70 mln osób), podczas gdy oglądalność „Wojennych dziewczyn” jest stabilna (w każdym odcinku AMR oscyluje wokół 3 mln widzów).
Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 5” śledziło 3,10 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 18,07 proc. i 9,70 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/900-tys-widzow-historii-roja-w-tvp1-ogladalnosc-serialu-spada-z-odcinka-na-odcinek ##

TVP1 w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, który pokazuje reality-show „MasterChef Junior”, a jego udział kształtuje się na poziomie 14,79 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat („Kabaret na żywo”; 12,23 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 4,78 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy też jest TVN, a dalsze miejsca zajmują: TVP1, Polsat i TVP2.

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W rolach głównych występują: Aleksandra Pisula, Vanessa Aleksander i Marta Mazurek. W obsadzie znaleźli się także m.in. Danuta Stenka i Michał Czernecki. Scenariusz serialu napisał Marek Kreutz, zaś reżyserią zajął się Michał Rogalski. Producentem „Wojennych dziewczyn” jest Akson Studio.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

lb