39 proc. badanych planuje Sylwestra spędzić na imprezach organizowanych w domu. 8 proc. planuje bawić się na balu sylwestrowym, na imprezę na rynek miasta wybiera się 4 proc. respondentów, a 2 proc. planuje pójść do pubu bądź klubu. 6 proc. osób planuje zabawę w innym miejscu niż wyżej wymienione.
10 proc. badanych jeszcze nie zdecydowało, gdzie spędzi Sylwestra, a 31 proc. zostaje w domu i nigdzie się nie wybiera.
Na żywność i napoje bezalkoholowe 50 proc. badanych planuje przeznaczyć do 100 zł. 21 proc. zamierza wydać między 101 a 200 zł, a 15% planuje przeznaczyć większą kwotę niż 200 zł. 5% osób nie zamierza wydawać żadnych pieniędzy.
Na zakup napojów alkoholowych 58 proc. badanych planuje przeznaczyć do 100 zł. 12 proc. zamierza wydać między 101 a 200 zł, a 5 proc. planuje przeznaczyć większą kwotę niż 200 zł. 17 proc. osób nie zamierza wydawać na ten cel żadnych pieniędzy.
Na zakup fajerwerków 30 proc. badanych planuje przeznaczyć do 100 zł, 7 proc. - między 101 a 200 zł, a 2 proc. - więcej niż 200 zł. 55 proc. osób nie zamierza wydawać na fajerwerki żadnych pieniędzy.
Z kolei na zakup sylwestrowej kreacji 16 proc. badanych planuje przeznaczyć do 100 zł. 11 proc. zamierza wydać między 101 a 200 zł, 7 proc. planuje przeznaczyć większą kwotę niż 200 zł, a 58 proc. nie zamierza wydawać żadnych pieniędzy na ten cel.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster wśród użytkowników panelu on-line Reaktor Opinii w dniach 2-9 grudnia 2016 r. Analizą objęto grupę 1000 internautów w wieku 15-75 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/40-proc-polakow-w-sylwestra-na-domowkach-55-proc-nie-kupi-fajerwerkow-ani-strojow-infografika