5,5 mln regularnych użytkowników mobilnego internetu w Polsce (infografika)

5,5 miliona Polaków korzysta regularnie z internetu w telefonie. W ciągu dwóch lat liczba ta wzrosła o blisko 600% - wynika z badań Ipsos i Kantar Media.

Od 2010 do 2012 roku liczba Polaków korzystających regularnie z internetu w telefonie wzrosła o prawie 600% i obecnie wynosi 5,5 miliona (to 20% osób w wieku 15-64 lat). Analogiczny wynik penetracji internetu na komputerach odnotowano w naszym kraju w roku 2002, ale dynamika wzrostu dla internetu w komórkach jest znacznie większa.

4,7 mln Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z internetu w swoich telefonach, a 49% tej grupy to użytkownicy smartfonów.

Im młodsi użytkownicy, tym częściej regularnie korzystają z internetu w komórkach. Wśród Polaków w wieku 15-24 lat robi to 36%, czyli 1,9 mln osób, a w grupie 25-34 lat - 29%.

Obok wieku duże znaczenie mają także dochody. Regularnie z transmisji danych w telefonie korzystają osoby o wysokich dochodach i te bez dochodów, czyli głównie uczniowie i studenci.

Nie ma natomiast dużej różnicy pomiędzy płciami – z internetu w komórce korzysta 21% mężczyzn i 19% kobiet.

Posiadaczami smartfonów jest obecnie 18% Polaków i co piąty użytkownik telefonu komórkowego. Korzystają oni z internetu ponad dwukrotnie częściej niż statystyczny Polak i trzykrotnie częściej sięgają po niego codziennie.

Generalnie użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je do takich funkcji jak internet, e-mail, serwisy społecznościowe, gry i finanse. Natomiast użytkownicy różnych systemów operacyjnych różnią się od siebie jeśli chodzi o regularne korzystanie z internetu i pobieranie aplikacji. Najaktywniej robią to osoby posiadające urządzenia marki Apple (76% korzysta z internetu, a 36% pobiera aplikacje), nieco rzadziej użytkownicy Androida (63% - internet, 22% - aplikacje) oraz mobilnych wersji systemu Windows (69% - internet, 16% - aplikacje).

Wśród aplikacji największą popularnością wśród Polaków cieszą się te komunikatory (44%) i serwisy społecznościowe (41%), a także aplikacje użytkowe (41%). Równie często co gry, pobierane są aplikacje pogodowe – deklaruje to odpowiednio 39% i 38% osób pobierających aplikacje.

Consumer Connection System (CCS) to całościowe badanie typu single source przeprowadzone na zlecenie Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska przez instytuty badań Ipsos (2010) i Kantar Media (2012), w obu przypadkach na grupie 3000 Polaków w wieku 15-64 lat. Zastosowano metodę CAPI (wywiady w domach respondentów).

km