86 proc. Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej. „W ciągu trzech lat płatności smartfonem staną się powszechne”

86 proc. Polaków dokonało płatności zbliżeniowej. Niemal 90 proc. z tej grupy sądzi z kolei, że w ciągu trzech lat zapłaci smartfonem - ogromna większość czułaby się bezpiecznie, gdyby do autoryzacji takiej transakcji wykorzystano rozwiązania biometryczne - wynika z raportu Digital Payments Study 2017, przygotowanego na zlecenie Visa.

Jak wynika z raportu konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71 proc, wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46 proc.), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności – 88 proc. z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych.

Rośnie zaufanie do autentykacji za pomocą biometrii – za bezpieczną uważa ją 83 proc. badanych, co stanowi wzrost o 23 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu. Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 85 proc..

Skanowanie odcisku palca jest również postrzegane jako najbezpieczniejsze rozwiązanie – za takie uważa je 74 proc. badanych. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

- Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów - powiedział dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj. smartfonem – ogromna większość czułaby się bezpiecznie, gdyby do autoryzacji takiej transakcji wykorzystano rozwiązania biometryczne.

pr