Adobe: większe ekrany mobilne napędzają rynek reklamy

Rosnąca popularność urządzeń przenośnych z dużymi ekranami ma coraz większy wpływ na segment reklamy mobilnej - wynika z raportu firmy Adobe. - Współczynnik zaangażowania i konwersji w tych urządzeniach jest uderzający - podkreśla Tim Waddell, dyrektor marketingu w Adobe.

Dane zebrane za pomocą narzędzi Adobe Media Optimizer i Adobe Social wskazują, że obecność na rynku coraz większej liczby urządzeń przenośnych z dużymi ekranami (większych smartfonów, phabletów i tabletów) przekłada się pozytywnie na reklamę mobilną.

Jak podaje Adobe, w IV kwartale 2014 r. współczynnik klikalności CTR generowany na urządzeniach mobilnych wzrósł o 27 proc. w wypadku tabletów i o 26 proc. w smartfonach w porównaniu z tym samym okresem 2013 r. CTR okazał się także wyższy o 19 proc. w wypadku firm reklamujących się w Google.

- Z punktu widzenia reklamodawców tablet ma świetny interfejs - stwierdził w komentarzu do raportu Tim Waddell, dyrektor marketingu w Adobe. - Współczynnik zaangażowania i konwersji w wypadku tych urządzeń, a także dużych smartfonów jest uderzający. I będzie coraz lepszy wraz z upowszechnianiem się wśród użytkowników tego typu sprzętu - zapowiada Waddell.

Raport „Q4 Digital Advertising Benchmark report” wskazuje także na to, że marki wydają coraz większe środki na komunikację w systemie Shopping Ads, uruchomionym przez Google i pokazującym w wyszukiwarce dodatkowe informacje o produkcie oraz jego dostępności u najbliższych sprzedawców. W ciągu roku wydatki na Shopping Ads wzrosły o 47 proc. Obecnie system w USA ma udział w segmencie marketingu w wyszukiwarkach na poziomie 20 proc. Analitycy Adobe przewidują jednak, że do końca 2015 r. wzrośnie o kolejne 10 proc.

Wyliczenia Adobe ujawniają, że w IV kwartale 2014 r. w segmencie reklam tekstowych w wyszukiwarkach najwięcej kliknięć generują te zamieszczane w Google (66 proc.), wyprzedzając znacznie Yahoo (14 proc.).

ps