Agata Lauko prezesem Netsprint, odchodzi Jarosław Dmowski

Od marca br. stanowisko prezesa zarządu Netsprint obejmie Agata Lauko. Zastąpi Jarosława Dmowskiego, który z końcem stycznia rozstaje się ze spółką.

Agata Lauko nowe stanowisko obejmie 5 marca br. Będzie odpowiadała za zbudowanie i wdrożenie strategicznego planu rozwoju spółki oraz umocnienie pozycji lidera w kategorii marketingu napędzanego danymi. Nowa prezes ma skoncentrować też na rozszerzeniu kompetencji programatycznych w zespole stworzeniu zintegrowanej oferty produktowej grupy.

- Agata jest liderem posiadającym kluczowe kompetencje w szeroko rozumianym ekosystemie digital, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru danych, programmatic, performance marketingu i contentu. Doskonała znajomość rynku, technologii, metod monetyzacji powierzchni reklamowych oraz narzędzi analitycznych w połączeniu z kompetencjami managerskimi Agaty tworzy z niej mocnego gracza, który idealnie wpisuje się w strategię Netsprint S.A. Objęcie przez Agatę funkcji prezesa stwarza spółce ogromne możliwości rozwoju oferty napędzanej danymi i analityką - komentuje Monika Bronowska, od października ubiegłego roku CEO Grupy Netsprint.

Agata Lauko ma ponad 12-letnie doświadczenie w rozwijaniu rynku digital w Polsce i w regionie CEE. Przed dołączeniem do Netsprint przez 8 lat pracowała w Zenith, zaczynając jako interactive media manager i interactive media director. Przez kolejne 5 lat zajmowała stanowiska managing director performics & newcast, by w 2015 roku objąć funkcję chief digital officer, a w lipcu 2016 -  general managera. Przez ostatnie lata w Zenith Lauko odpowiadała za powstanie spójnej strategii sprzedaży usług online, a także rozwój i umocnienie agencji w obszarach digital, performance marketingu i contentu. W ZenithOptimedia Group Agata Lauko odgrywała również rolę lidera CEE Digital Center of Excellence, koncentrując się na wymianie wiedzy z zakresu digital i umacnianiu kompetencji w tym obszarze w innych biurach agencji w regionie CEE.

- Od wielu lat jestem zaangażowana w rozwój rynku digital nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie CEE. Marketing napędzany danymi jest podstawą do dalszego, dynamicznego rozwoju świata programatycznego, natomiast od jakości tych danych zależy skuteczność realizowanych strategii i w konsekwencji konkurencyjność oferty produktowej. Cieszę się, że dołączam do zdolnego i doświadczonego zespołu Netsprint, dla którego data driven marketing stanowi bazę do rozwoju usług i produktów digital - dodaje Agata Lauko.

Pod koniec roku 2016 roku Grupa Netsprint kupiła 70 proc. udziałów agencji content marketingowej White Press oraz 80 proc. udziałów sieci reklamy mobilnej Adrino. Wiosną 2016 roku część udziałów Grupy Netsprint od spółki Dirlango kupił fundusz inwestycyjny Innova Capital.

 

jd