PoiNTB, marka należąca do Bees&Honey, wzorem niektórych firm ze Skandynawii, zdecydowała się na skrócenie dnia pracy z ośmiu do sześciu godzin. Ma to na celu sprawdzenie, czy dzięki temu zwiększy się efektywność i wydajność pracowników.
- Ta decyzja była owocem wielu rozmyślań i przygotowań. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego systemu, ponieważ wyniki badań i rezultaty podobnych eksperymentów pozwalają wierzyć, że jest to klucz do zwiększenia efektywności i zmniejszenia presji, która spoczywa na pracownikach - wyjaśnia Honorata Popow, managing director PoiNTB.
Agencja zapowiada podzielenie się wynikami eksperymentu z rynkiem w formie studium przypadku.
Badania Eurostatu z ubiegłego roku pokazują, że Polacy zatrudnieni na pełny etat pracują w tygodniu średnio 42,5 godziny, czyli o prawie 25 proc. dłużej niż Niemcy, Francuzi i Holendrzy.
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agencja-pointb-ogranicza-dzien-pracy-do-6-godzin