Agora korzysta na programie 500+, zyski spółki mają rosnąć

Analitycy Domu Maklerskiego BDM podwyższyli rekomendację dla Agory do "kupuj" z "trzymaj" i podnieśli cenę docelową akcji do 19,42 zł z 11,77 zł.

Rekomendacja została wydana przy cenie za akcję 15 zł. W środę za jedną akcję Agory na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie płacono 16,20 zł po wzroście o 1,19 proc.


fot. kurs akcji Agory, bankier.pl

- Jesteśmy zbudowani zachodzącymi zmianami w strukturze wyników grupy Agora. Doceniamy działania władz spółki, które z sukcesem przeprowadziły spółkę przez wyjątkowo trudny okres 2016 roku. Przede wszystkim wyróżniamy następujące obszary pozwalające nam na stwierdzenie, że Agora jest na ścieżce trwałej budowy wartości dla akcjonariuszy: i) znaczące wzrosty wartości rynku kinowego w Polsce (wzrost zamożności społeczeństwa, efekt 500+), ii) udana monetyzacja nowych wiat przystankowych w Warszawie, iii) rozwój projektów organicznych w obszarze internetu, iv) ekspozycja na rynek reklamy tv przez udziały w dwóch antenach, v) czy wreszcie konsekwentnie wdrażane zmiany w segmencie prasa" - napisał w uzasadnieniu Maciej Bobrowski, analityk Domu Maklerskiego BDM.

Analitycy BDM prognozują, że zysk netto spółki w 2017 r. wyniesie 6,2 mln zł przy przychodach 1,23 mld zł. W 2018 roku zysk ma wzrosnąć do poziomu 12,5 mln zł, w 2019 roku do 26,3 mln zł.

- Zwracamy też uwagę, że horyzont obecnej strategii średnioterminowej Agory dobiega powoli końca. Pomimo pewnych odchyleń in minus w poszczególnych obszarach, całościowo oceniamy pozytywnie jej realizację. Z bieżącej perspektywy czekamy na nowe cele biznesowe dla grupy na kolejne lata i mamy nadzieję, że będą one ambitne (nie oczekujemy, że przyszłe strumienie potencjalnych dywidend powinny być kluczowe dla oceny atrakcyjności inwestycyjnej w walory spółki). Zatem liczmy, że przyjęte w naszym modelu projekcje okażą się konserwatywne z punktu widzenia przyszłych celów biznesowych grupy - dodaje Bobrowski.

W ub.r. Agora zanotowała wzrost przychodów do 1 198,4 mln zł  i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto w 2015 roku). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc., natomiast wzrosły przychody w kinach Helios, internecie i firmy outdoorowej AMS. - W 2016 r. podjęliśmy wiele odważnych działań - zarówno w zakresie restrukturyzacji, jak i rozwoju naszych biznesów - komentował te wyniki Bartosz Hojka, prezes Agory.

pr