Agora chce się wycofać z telewizji - negocjuje z Kino Polska TV sprzedaż akcji Stopklatki

Agora rozpoczęła rozmowy z Kino Polska TV dotyczące sprzedaży 41,14 proc. akcji firmy Stopklatka nadającej stację Stopklatka TV dostępną w naziemnej telewizji cyfrowej. W ub.r. Agora sprzedała już Discovery swój kanał Metro TV.

W komunikacie giełdowym poinformowano, że Agora i Kino Polska TV podpisały list intencyjny o prowadzeniu do końca czerwca br. negocjacji w sprawie sprzedaży przez Agorę 41,14 proc. akcji Stopklatki. Zaznaczono, że list intencyjny nie stanowi wiążącego zobowiązania do przeprowadzenia tej transakcji.

- Jest to kolejny krok w kierunku implementacji i realizacji strategii grupy Kino Polska stania się jedną z pięciu największych grup medialnych w Polsce -  mówi Bogusław Kisielewski prezes zarządu Kino Polska -  Pozwoli to znacząco podnieść wartość skonsolidowanych przychodów grupy i uzyskać szereg korzyści płynących z synergii w obszarze kosztów i możliwości integracji pewnych obszarów operacyjnych tego kanału i grupy Kino Polska, która w swoim portfolio ma kilkanaście kanałów o podobnej tematyce. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów DTT - dodaje Kisielewski.

 Obecnie Agora ma 41,14 proc. akcji Stopklatki, a Kino Polska TV - 41,5 proc. Stopklatka od marca 2014 roku nadaje kanał Stopklatka TV dostępny m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Stopklatka TV miała 0,94 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku w skali roku o 6 proc. Firma zanotowała  w ub.r. 27,99 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej) i 991 tys. zł straty netto (wobec 47 tys. zł zysku netto w 2016 roku).

Na początku stycznia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę koncesji Stopklatki TV - w ramówce może być więcej dokumentów, a mniej produkcji animowanych, edukacyjnych i publicystycznych. Do zespołu stacji dołączyły Hanna Baka (jako dyrektor) i Magdalena Błasiak-Bielińska (jako dyrektor ds. zakupów programowych).

W środę po południu cena akcji Stopklatki na warszawskiej giełdzie wzrosła z 7,50 zł na koniec wtorkowej sesji do nawet 8,85 zł, czyli o 18 proc. Przy cenie 7,50 zł za akcję kapitalizacja spółki wynosi 83,8 mln zł, tak więc 41,14 proc. akcji jest warte 34,5 mln zł.

Agora sprzedała już Metro TV i nieruchomości, otwiera lokale gastronomiczne

W grudniu 2016 roku Agora sprzedała Discovery Polska za 14 mln zł 48,94 proc. udziałów w spółce nadającej Metro TV, a we wrześniu ub.r. Discovery skorzystało z opcji kupna (za 19 mln zł) pozostałych 51,06 udziałów.

Tym samym sprzedaż akcji Stopklatki będzie oznaczać dla Agory wycofanie się z segmentu naziemnej telewizji cyfrowej.

Tydzień temu Agora sfinalizowała sprzedaż za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie i za 8,65 mln zł dwóch działek z położonym na nich budynku w Gdańsku. Natomiast przed miesiącem zawarła porozumienie z działającymi w firmie związkiem zawodowym i radą pracowników co do zwolnienia maksymalnie 53 osób z segmentu druku. Spółka wyda na to ok. 1,6 mln zł, natomiast redukcja zatrudnienia będzie potem przynosić oszczędności wynoszące ok. 2-2,5 mln zł.

We wtorek należąca do Agory spółka Helios podpisała z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim umowę dotyczącą uruchomienia sieci lokali gastronomicznych typu fast casual. Przez cztery lata ma powstać 45 takich lokali, Helios zainwestuje w to ok. 10 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Agory zanotowała 835,1 mln zł wpływów (po spadku o 2,7 proc. w skali roku) i 7 mln zł straty netto (wobec 24,9 mln zł rok wcześniej). Znacząco zmalały przychody firmy w segmentach prasy i druku, a mocno wzrosły w pionie filmowo-książkowym. Spółka nie podaje osobno wyników działalności w branży telewizyjnej.

Kino Polska TV jest już jedynym właścicielem Zoom TV

W styczniu br. spółka Kino Polska TV za 10 mln zł kupiła od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV. Tym samym stała się całościowym właścicielem stacji.

W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Kino Polska TV zanotowało 89,02 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 82,75 mln zł rok wcześniej) i 9,98 mln zł zysku netto.

Oprócz nadawania Zoom TV i posiadania akcji Stopklatki firma dystrybuuje kanały filmowe: Kino Polska, Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse, a także stacje tematyczne: Kino Polska Muzyka, DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD.

tw