Akcja dla Alior Bank "Zbuduj z nami nowy bank!"

Alior Bank jest pierwszym od 30 lat tak dużym przedsięwzięciem weuropejskiej bankowości budowanym od podstaw. Celem akcji byłabudowa wizerunku banku przyjanego i otwartego na sugestieprzyszłych klientów oraz ich rejestracja i pozyskanie - case study.

Kampania "Zbuduj z nami nowy bank" dla Alior Banku powstała przywspółpracy agencji Artegence i Departamentu Mmarketingu i PR AliorBanku.

Kalendarium: Kampanie "Zbuduj z naminowy bank" - trwała od połowy sierpnia do ostatniegotygodnia 2008 roku.

Autorzy kampanii "Zbuduj z nami nowybank": team kreatywny agencji Artegence

Cele: postawione przed agencją były wyrażonezarówno jakościowo jak i ilościowo.

Oczekiwano, że akcja:
- zwróci uwagę potencjalnych klientów na nową instytucjęfinansową;
- zbuduje wizerunek banku przyjaznego klientom i przejrzystego i tojeszcze przed jego startem;
- zbierze sugestie i opinie internautów dotyczące oczekiwańwzględem oferty i sposobu obsługi w powstającym banku;
- umożliwi wielokrotny kontakt potencjalnych klientów zmarką;
- cel ilościowy został sformułowany za pomocą liczby zaangażowanychw konkurs uczestników na poziomie 20 tys. użytkowników.

Założenia kampanii:
Alior Bank jest największym start-up'em w europejskiej bankowościod 30 lat. Przy planowaniu kampanii pre-launchowej punktem wyjściabyły następujące założenia:

Narzędzia wykorzystane w kampanii:
Z tych założeń wyłoniła się spójna koncepcja akcji. Na stronieinternetowej konkursu, przygotowanej przez bank we współpracy zagencją Artegence, można było założyć wirtualne konto i podzielićsię swoimi opiniami i oczekiwaniami wobec powstającego banku. Każdyzarejestrowany użytkownik otrzymywał regularnie pytania, adodatkowo miał możliwość zgłoszenia dowolnych własnych sugestii.Klienci w istocie mieli także wpływ na numer swojego rachunkuosobistego - sześć cyfr numeru ich wirtualnego konta konkursowegostawało się ostatnimi sześcioma cyframi numeru ich rachunkuosobistego. Zastosowanie prostej obserwacji, że wszyscy lubimydostawać nagrody, okazało się niezwykle trafne - warunkiemotrzymania nagród za udzielanie odpowiedzi na pytania byłozałożenie konta osobistego w Alior Banku. Dodatkowo konkurs zostałwzbogacony o część rekomendacyjną - osoby, które zaprosiły swoichznajomych do udziału w konkursie, mogły wygrać setki atrakcyjnychnagród, m.in. samochód (VW Passat), nowoczesne laptopy iiPhone'y.

alior


Efekty:
Udało się zrealizować zarówno cele wizerunkowe jak i ilościowekampanii.

1. W wyniku przemyślanej kreacji oraz działań marketingowychudało się w krótkim czasie zbudować świadomość nowej marki - woparciu o działania wyłącznie w  Internecie, wsparte dobrze dobranąkomunikacją PR-ową.

W optymalnej pod względem kosztów akcji, przeprowadzonej winternecie, udało się zmobilizować do budowania banku ponad 93 tys.internautów. Duża część tych osób stała się klientami AliorBanku.

Przede wszystkim przekroczono, i to znacznie, planowanychpierwotnie na 20 tys. liczbę rejestracji. W dużej mierze to zasługaczęści rekomendacyjnej. Obliczamy, że pochodzi z niej około 30%wszystkich rejestracji. Program zrealizował też jedną niezwykleistotną z punktu widzenia pozycjonowania banku misję - stworzeniewokół banku aktywnej społeczności. Dzięki niej możliwe byłopozyskanie różnorodnych, wartościowych opinii od potencjalnychklientów, co pomogło bankowi kształtować ofertę z uwzględnieniemich potrzeb i oczekiwań.

alior2

2. Uczestnicy konkursu "Zbuduj z nami nowy bank!" poważniepotraktowali swoje zadanie i ochoczo formułowali opinie o tym, jakpowinien wyglądać nowoczesny i przyjazny klientowi bank.

Artegence