Allegro, IKEA, Lidl i Play z najlepszymi polskimi spotami świątecznymi (ranking)

Allegro ze spotem „Talizman”, IKEA namawiająca by zamienić się w słuch, Lidl i jego dzielenie się radością oraz reklamy Play z Natalią Kukulską i Andrzejem Piasecznym to zdaniem ekspertów z agencji reklamowych najlepsze tegoroczne polskie reklamy świąteczne.

O ile z wytypowaniem najlepszych zagranicznych świątecznych reklam eksperci z polskich agencji reklamowych nie mieli problemów, o tyle ze wskazaniem tych z rodzimego, polskiego rynku było już znacznie trudniej. Niektórzy nie wskazali żadnej. Inni stwierdzili, że dużo łatwiej było w Polsce znaleźć te najgorsze spoty niż te dobre, bo niestety jesteśmy daleko za resztą świata.

Są wśród naszych typujących także tacy, którzy uważają, że należy przyznać, iż widać coraz więcej prób stworzenia dobrego storytellingu w reklamach bożonarodzeniowych, coraz częściej są to również niestandardowe techniki (jak tegoroczna animacja Empiku), które wydają się mocno czerpać z brytyjskich reklam świątecznych.

Jeden z naszych rozmówców zwrócił z kolei uwagę, że wyróżnienie należy się dla wszystkich tych anonimowych marek, które zamiast wydawać pieniądze na zwiększanie szumu informacyjnego w okresie przedświątecznym i męczenie nas zgranymi chwytami zrobiły coś dobrego dla innych. W prawdziwym świecie. I na to wydały całe pieniądze przeznaczone na świąteczne działania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/boze-narodzenie-reklamy-najlepsze-w-2017-roku-od-h-m-bbc-mcdonald-s-john-lewis-aldi-i-apple ##


Allegro: „Talizman”
Agencja: Bardzo

 

Kolejna wzruszająca świąteczna kreacja Allegro. Po zeszłorocznej reklamie “Czego szukasz na Święta: English for Beginners”, wydawało się, że Allegro nie może zaproponować w 2017 roku ciekawszego spotu. Okazało się, że i tym razem miliony widzów zachwycają się wzruszającą historią chłopca, który dostał w prezencie wyjątkowy talizman, który przynosi mu szczęście. Obdaruj kogoś tym, co jest dla Ciebie najcenniejsze - mówi przesłanie opowieści, idealnie wpisując się w ideę świąt.
Wyróżnienie za odejście od funkcjonalności produktu i wejście w sferę emocji; za wyróżnialną jakość wizualną.

Allegro po raz kolejny pokazuje, że dobry storytelling potrafi zdziałać cuda. Ta  reklama ma wszystko: emocje, angażującą historię, wzruszającą muzykę i nakłonienie do refleksji.

To marka, która wyznacza standardy komunikacji reklamowej w Polsce. Jest Allegro i długo długo nic. Tym razem po wpadce z zeszłorocznym plagiatem na szczęście nie zawiedli. Są dzieci, zwierzęta i starszy pan, w dodatku bezdomny. To nie mogło się nie udać, wszyscy płaczą.

Za umiejętnie połączenie wątku niesienia pomocy z kampanią świąteczną, bez silenia się na zbędną patetyczność.
Allegro - lekki spadek formy w porównaniu z zeszłym rokiem, ale to i tak jedna z ciekawszych polskich propozycji

Choć tegoroczna kreacja świąteczna Allegro była dość przewidywalna - so what? Jeśli Bardzo funduje nam początek serii, którą można przyrównać do tych produkowanych przez Johna Lewisa, nie mam nic przeciwko. Zresztą, jakim trzeba być człowiekiem, by oczekiwać od reklam bożonarodzeniowych czegokolwiek innego niż pozytywne zakończenie...


Lidl Polska: „Dzielmy się radością na Święta”
Agencja: GPD Agency

 

„Święta są o połowę lepsze, gdy się nimi dzielisz”. O przekazaniu drugiej osobie odrobiny radości mówi reklama Lidla. Głównym bohaterem jest dziewczynka, która wie, że warto sprawić, aby grudniowy czas był wyjątkowy także dla innych.

Lidl realizuje założenia działań RTM w oparciu o gry słowne nawiązujące do świątecznych czynności i potraw. Tak kompletna i nieszablonowa komunikacja z pewnością zasługuje na wyróżnienie.


IKEA: „W Święta zamień się w słuch”
Agencja: Saatchi&Saatchi IS

 

 

 

Pięknie opowiedziana historia, która zwraca uwagę, że za każdym naszym zachowaniem kryje się głębsza przyczyna, a pamiętając o tym, możemy często zrozumieć o wiele więcej z zachowania osób w naszym otoczeniu. Do tego wciąż świeże niestandardowe podejście do podkładu lektorskiego - IKEA współpracuje z Fiszem, którego narracja zbliża się bardziej do poezji slamowej aniżeli standardowego podkładu „tła”. To właśnie narracja w spotach IKEI wybija się na pierwszy plan - a w jej prostocie i szczerości tkwi największy urok tych spotów.

Jedyne w swoim rodzaju uchwycenie polskiej mentalności i bliskich wszystkim Polakom sytuacji rodzinnych, z którymi spotykają się w święta i przekucie ich w pełen czułości przekaz, który ma na celu celebrowanie rodzinnej bliskości.


Play: „Stan nielimitowany”
Agencja: Grandes Kochonos

 

Dlaczego ta reklama zasługuje na uwagę? Ponieważ w doskonały sposób oddaje czar świąt. Duet Kukulskiej i Piaska tworzy świetny kolektyw barw, który po prostu zapada w ucho. Reklama nie jest nachalna. W subtelny i ciepły sposób prezentuje markę i jej ofertę, idealnie wpisując się w klimat Bożego Narodzenia.

Ładna piosenka, a jak na telekom to już dużo. Miło się słucha, a nudna reklama produktów treściwa i ograniczona do minimum: w totalnej opozycji do koszmarnych spotów Orange i T Mobile.


Najlepsze polskie reklamy bożonarodzeniowe typowali dla Wirtualnemedia.pl:
Karina Komorowska CEO San Markos
Jonasz Wiercioch Brave Brain
Karolina Stanisławska, senior strategic planner H20
Michał Adamczyk, head of creation, GoldenSubmarine
Patrycja Krekora, copywriterka, Peppermint
Jakub Korolczuk, Executive Creative Director Grey
Milena Le Viet, junior social media specialist, Kamikaze

bg