Allegro znosi opłaty za wystawienie i zdjęcia, a podwyższa prowizje w kategoriach Komputery i Bilety

Serwis Allegro.pl rezygnuje z opłat za wystawienie ofert i dodanie do nich zdjęć w kategoriach Komputery i Bilety. Jednocześnie w obu podwyższa prowizję od sprzedaży: w Komputerach będzie teraz wynosić od 1,5 do 9 proc., a w Biletach - 5 proc.

W kategorii Bilety nowe zasady będą obowiązywały od 11 października. Sprzedający nie będą już płacili za wystawienie ofert i dodawanie do nich fotografii, natomiast prowizja od sprzedaży będzie wynosiła 5 proc.

Do tej pory taką wartość prowizja miała tylko przy sprzedaży ofert w cenie do 100 zł, natomiast przy wyższych kwotach sprzedaży wynosiła 3, 1,5 lub 0,5 proc. plus konkretne kwoty.

Z kolei w kategorii Komputery nowe stawki zostaną wprowadzone 16 października. W zależności od typu oferty, prowizja przy sprzedaży będzie wynosiła od 1,5 do 9 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-nowa-strona-glowna-zmienia-sie-w-wielobranzowy-sklep-internetowy-jest-jak-ebay-i-aliexpress-opinie ##

Dotychczas wysokość prowizji w kategorii Komputery była uzależniona od ceny sprzedaży. Przy transakcjach o kwocie do 100 zł wynosiła 5 proc., a przy droższych - 1,9, 0,5 lub 0,2 proc. plus konkretna kwota.

W obu kategoriach nowe stawki będą obowiązywać zarówno sprzedawców indywidualnych, jak też sklepy.

We wrześniu Allegro podobne zmiany wprowadziło w cennikach działów Motoryzacja, Zdrowie i Uroda.

Przedstawiciele serwisu uzasadniali, że znosząc opłaty za wystawienie ofert i dodanie fotografii likwidują ryzyko dla sprzedawców związane z publikowaniem ofert. - Dopiero w momencie jeśli dojdzie do sprzedaży, chcemy aby sprzedawca podzielił się z nami zyskiem - to właśnie prowizja od sprzedaży. Porównując skalę i efektywność Allegro z innymi możliwościami sprzedaży w sieci, jestem przekonany, że pomimo zmian w cenniku, sprzedaż u nas się opłaca a całościowe koszty z nią związane są niższe niż w innych kanałach - powiedział nam Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Allegro.pl zanotowało 15,37 mln realnych użytkowników i 1,33 mld odsłon.

tw