Aplikacja PeoPay od Banku Pekao z obsługą biometrii do prowadzenia konta i płatności

Bank Pekao wprowadził nową aplikację mobilną PeoPay służącą do prowadzenia konta i płacenia za zakupy. Platforma wykorzystuje biometrię do potwierdzania transakcji, pozwala na płacenie za granicą w obcej walucie oraz umożliwia płatność za zakupy internetowe bezpośrednio w telefonie.

Nowy PeoPay zastąpi funkcjonujące do tej pory dwie aplikacje: Pekao24 do obsługi konta i poprzednią wersję aplikacji PeoPay, która służyła przede wszystkim do płacenia. Aplikacja przeznaczona jest zarówno dla klientów indywidualnych jak i mikro firm.

Według banku dzięki PeoPay klient może przy pomocy telefonu wykonywać przelewy, przeglądać historię konta oraz innych produktów czy analizować wydatki, które aplikacja sama porządkuje i przypisuje do odpowiednich kategorii. Tą samą aplikacją i bez konieczności podłączania dedykowanej karty można płacić smartfonem za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych w kraju i za granicą.

Pekao zaznacza, że to co wyróżnia PeoPay to m.in. logowanie i autoryzacja przelewów oraz płatności internetowych do 200 zł przy pomocy odcisku palca, wielowalutowość - możliwość płacenia za granicą w obcej walucie czy płacenie za zakupy robione w telefonie, bez podawania kodów czy konieczności logowania się do bankowości internetowej.

Producent aplikacji wyjaśnia, że po zalogowaniu się do PeoPay (można wybrać jedną z trzech metod logowania: odciskiem palca, czterocyfrowym PIN-em lub hasłem maskowanym) klient otrzymuje dostęp do prostego menu.

Przechodząc na pulpit ma dostęp do trzech najpotrzebniejszych funkcji: salda rachunku, ostatnich transakcji i przelewów. Następnie może zobaczyć graficzne podsumowanie wydatków w miesiącu, podzielone na najpopularniejsze kategorie m.in.: odzież i dodatki, rozrywkę i wypoczynek, transport, rachunki za czynsz i media czy zdrowie. Analogiczną analizę może zobaczyć dla każdego z rachunków walutowych oraz kart kredytowych.

W aplikacji funkcje płatnicze zostały wzbogacone o wielowalutowość. Użytkownik zapłaci smartfonem z aplikacją w sklepach tradycyjnych (wyposażonych w terminale zbliżeniowe) i internetowych w kraju i za granicą.

Pekao zapewnia, że jeśli użytkownik będzie robił zakupy w Polsce to zapłaci z rachunku w złotych, natomiast płacąc w niemieckim czy amerykańskim sklepie (tradycyjnym bądź internetowym) zapłaci bezpośrednio z rachunku prowadzonego w euro bądź w dolarach, bez żadnych dodatkowych opłat i prowizji za przewalutowanie. Aplikacja PeoPay, podobnie jak karta wielowalutowa, automatycznie przełącza się pomiędzy rachunkami w złotych i czterech najpopularniejszych walutach: euro, dolarach, funtach brytyjskich i frankach szwajcarskich.

Jak twierdzi bank osoby robiące zakupy internetowe bezpośrednio na telefonie docenią nowy PeoPay. Przechodząc do płatności za towar nie muszą one logować się do bankowości internetowej czy przepisywać danych karty. Po wybraniu płatności z Banku Pekao i wskazaniu PeoPay aplikacja uruchomi się automatycznie prosząc o autoryzację transakcji PIN-m lub odciskiem palca.

Aplikacja PeoPay występuje w wersjach do systemów Android i iOS. Płatności zbliżeniowe są dostępne jedynie dla użytkowników smartfonów opartych o system Android.

ps