W 2017 roku użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dolarów

58,6 miliarda dolarów to kwota przychodów jakie w 2017 roku osiągnęli producenci aplikacji oferowanych na platformach App Store oraz Google Play - wynika z danych firmy Sensor Tower. Więcej pieniędzy wydali w ciągu roku użytkownicy App Store, Google Play przoduje w liczbie ściągniętych aplikacji, wśród których dominują mobilne gry.

Ujawniona przez Sensor Tower kwota 58,6 mld dol. przychodów w App Store i Google Play obejmuje zakup aplikacji, opłaty subskrypcyjne oraz zakupy dokonywane wewnątrz aplikacji (np. gier). Oznacza ona także wzrost o 35 proc. rok do roku.

Użytkownicy App Store w ub.r. wydali na aplikacje 38,5 mld dol. (wzrost o 34,7 proc.), natomiast przychody deweloperów funkcjonujących w Google Play osiągnęły poziom 20,1 mld dol. (wzrost o 34,2 proc.).

Inaczej przedstawiają się statystyki dotyczące liczby ściągniętych aplikacji, gdzie wyraźną przewagę ma Google Play. W ub.r. ogólna liczba ściągniętych programów wyniosła 91,5 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 13,5 proc. 64 mld aplikacji ściągnięto z Google Play, natomiast z App Store - 28 mld.

Wśród aplikacji dostępnych na platformach App Store i Google Play najpopularniejszą kategorią są gry. W ub.r. przychody z tego segmentu osiągnęły poziom 48,3 mld dol. stanowiąc 82 proc. wszystkich wydatków użytkowników przeznaczonych na programy. Większe przychody (30 mld dol.) osiągnęli deweloperzy w App Store, z kolei 18 mld to kwota osiągnięta przez wydawców w Google Play.

W ub.r. użytkownicy App Store i Google Play ściągnęli do swoich urządzeń 35,5 mld mobilnych gier – o 17,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w tej kategorii jest Google Play, z którego ściągnięto 27,2 mld gier, podczas gdy App Store zanotował wynik na poziomie 8,3 mld.

 

ps