Apple za 400 mln dolarów kupuje aplikację Shazam do rozpoznawania utworów

Koncern Apple zawarł umowę przejęcia aplikacji Shazam, dzięki której użytkownicy mogą szybko poznać tytuł odtwarzanego utworu muzycznego. Według nieoficjalnych informacji kwota transakcji wynosi 400 milionów dolarów, a w kolejce do kupna oprócz Apple stały także Snapchat i Spotify.

Shazam to aplikacja mobilna pozwalająca użytkownikom na rozpoznawanie utworów na podstawie ich fragmentów. Platforma jest od lat popularna wśród użytkowników, według informacji podanych jesienią ub.r. została ona ściągnięta ponad miliard razy, a od początku istnienia Shazam za jej pomocą zidentyfikowano ponad 30 mld utworów.

O możliwości zakupu Shazam przez koncern Apple media technologiczne spekulowały od kilku dni, teraz obie strony potwierdziły zawarcie umowy.

Apple nie zdradza wartości transakcji, jednak serwis TechCrunch na podstawie własnych źródeł wymienia kwotę 400 mln dol. To niewygórowana cena biorąc pod uwagę fakt, że Shazam była wyceniana przez analityków na ponad miliard.

Na razie nie wiadomo dokładnie w jaki sposób Apple zamierza wykorzystać potencjał i popularność nabytej aplikacji. W komunikacie skierowanym do TechCrunch koncern zaznaczył, że Shazam zostanie w najlepszy możliwy sposób włączona do ekosystemu Apple, nie padły jednak na ten temat bliższe szczegóły.

Nieoficjalne dane mówią też o tym, że negocjacje wokół zakupu Shazam toczyły się już od 5 miesięcy, a wśród chętnych oprócz Apple znajdowały się także Snapchat oraz Spotify.

ps