22 mln urządzeń wearables sprzedanych w I kwartela 2017 r., Apple Watch przed Xiaomi i Fitbit

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedano na świecie 22 miliony urządzeń z kategorii wearables. Blisko 16 proc. rynku i pozycję lidera zdobyło Apple, odbierając ją Fitbit - wynika z danych Strategy Analytics.

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w I kwartale 2017 roku zwiększyła się o 21 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (18,2 mln), do poziomu 22 milionów sztuk.

Apple sprzedało 3,5 miliona zegarków Apple Watch - o 59 proc. więcej niż rok wcześniej (2,2 mln). Dało to firmie z Cupertino 15,9 proc. udziału w rynku i awans na pozycję lidera.

Na drugie miejsce - dzięki linii Mi Band - wskoczyło Xiaomi, sprzedając 3,4 miliona urządzeń i zdobywając 15,5 proc. rynkowego udziału.

Natomiast dotychczasowy lider, firma Fitbit, sprzedał w I kwartale tylko 2,9 miliona swoich urządzeń wearables, czyli aż o 36 proc. mniej niż przed rokiem (4,5 mln). W efekcie przyniosło to spadek w rankingu na trzecie miejsce, z udziałem na poziomie 13,2 proc. - blisko dwa razy mniejszym jak w I kwartale 2016 roku (24,7 proc.). Według analityków, Fitbit płaci w ten sposób cenę za zbyt późne wejście w segment smartwatchów.

km