Wpływy i zysk ATM Grupy wzrosły m.in. dzięki nowym produkcjom tv i obsłudze The World Games

W trzech kwartałach br. ATM Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 43,3 proc. do 174,7 mln zł oraz zysku netto o 31,3 proc. do 20,88 mln zł. Najbardziej zwiększyły się wyniki firmy w segmencie produkcji telewizyjnej (m.in. dzięki realizacji nowych programów i seriali), zarządzania aktywami trwałymi (m.in. dzięki obsłudze The World Games 2017) oraz działalności pozostałej (m.in. dzięki sprzedaży domów).

Koszty sprzedaży poniesione przez ATM Grupę w trzech kwartałach br. zwiększyły się w skali roku o 39,2 proc. do 138,6 mln zł.

W samym trzecim kwartale br. firma zanotowała 84,18 mln zł wpływów sprzedażowych (o 88,2 proc. więcej niż rok wcześniej), 62,66 mln zł kosztów (po wzroście w skali roku o 86,2 proc.) oraz 13,71 mln zł zysku netto (wobec 6,73 mln zł rok wcześniej).

Segment produkcji telewizyjnej miał w br. 53,2 proc. udziału w łącznych przychodach firmy, wobec 64 proc. rok wcześniej. Udział pionu nadawania zmalał z 13,1 do 9 proc., a działalności pozostałej - wzrósł z 0,9 do aż 14,7 proc.

Wpływy ATM Grupy z produkcji telewizyjnej od stycznia do września br. wyniosły 93 mln zł, o 14,58 mln zł więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł w skali roku z 6,57 do 7,62 mln zł, a rentowność netto zmalała z 8,4 do 8,2 proc.

Firma w raporcie finansowym wyjaśnia, że wzrost przychodów wynika z realizacji nowych produkcji, m.in. seriali „Wataha”, „Mecenas Lena Barska” i „Lombard: Życie pod zastaw”, teleturnieju „Koło Fortuny”, programów „Drunk History” i „Grześki wracają do szkoły” oraz programów dla Canal+ Discovery.

W segmencie zarządzania aktywami trwałymi (czyli wynajmu obiektów i powierzchni studyjnych oraz obsługi sprzętowej i postprodukcji) wpływy ATM Grupy zwiększyły się z 38,21 do 53,94 mln zł, a zysk netto - z 4,8 do 9,1 mln zł.

W minionym kwartale firma produkowała transmisje z igrzysk sportów nieolimpijskich The World Games rozegranych we Wrocławiu.

Z nadawania ATM Grupa zanotowała 15,71 mln zł wpływów (o 214 tys. mniej niż rok wcześniej) i 1,09 mln zł zysku netto (po spadku w skali roku o 388 tys. zł.).

Firma jest właścicielem kanału ATM Rozrywka dostępnego w ramach naziemnej telewizji cyfrowej oraz mniejszościowym udziałowcem dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego Echo 24. Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. ATM Rozrywka zanotowała 0,69 proc. udziału w rynku oglądalności.

Z kolei przychody z pozostałej działalności zwiększyły się aż z 1,62 do 26,21 mln zł, a zysk netto nieznacznie zmalał - z 3,13 do 3,08 mln zł.

ATM Grupa uzasadnia, że tak duży wzrost wpływów wynika m.in. z większej sprzedaży domów z inwestycji deweloperskich realizowanych w podwrocławskich miejscowościach

tw