Gazeta.pl i TVN mocno w dół, w mobile’u Onet i WP na równi z Facebookiem (Gemius/PBI z czerwca)

W czerwcu br. zdecydowana większość czołowych serwisów zanotowała niższe wyniki odwiedzalności niż miesiąc wcześniej. Najwięcej na zasięgu straciły Wikipedia i strony Grupy TVN. Wśród aplikacji mobilnych duże wzrosty osiągnęły Mapy i WhatsApp.

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowej Google odwiedziło 26,1 mln realnych użytkowników (czyli 96,5 proc. wszystkich polskich internautów), o 320,5 tys. mniej niż w maju. Wykonali oni 7,36 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. Z kolei Facebook miał 22,03 mln użytkowników (po spadku o 420,8 tys. w skali miesiąca) i 5,42 mld odsłon.

Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska łącznie zanotowały tylko nieznacznie więcej odsłon od Facebooka. Serwisy i aplikacje pierwszego nadawcy miały 20,48 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon, a drugiego - 20,02 mln użytkowników i 3 mld odsłon. Onet-RASP stracił w skali miesiąca 667,2 tys. odwiedzających, a WP - 453,9 tys.

Dużo większe spadki zanotowało kilku innych wydawców. Wikipedia.org straciła 1,39 mln użytkowników, Grupa TVN - 1,07 mln, Grupa Polska Press - 951,5 tys., a Grupa Gazeta.pl - 942,5 tys.

W zestawieniu wzrost osiągnęła tylko Grupa PKO BP - o 220,4 tys. odwiedzających.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano w czerwcu br. na 27 mln, w tym 23,1 mln korzystających z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 20,7 mln - na smartfonach i tabletach.


Google.pl odwiedziło w czerwcu 25,67 mln internautów, o 325,7 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 6,5 mld odsłon. Z kolei Facebook przy 22,03 mln użytkowników miał 5,42 mld odsłon.

Cztery największe polskie portale horyzontalne - Onet.pl, WP.pl, Interia.pl i Gazeta.pl - zanotowały łącznie mniej odsłon niż Google.pl czy Facebook. Onet stracił w skali miesiąca 904,8 tys. użytkowników, WP - 473,9 tys., Interia - 372,7 tys., a Gazeta.pl - 530,5 tys. Natomiast Blogspot zanotował spadek o 946 tys. odwiedzających.


Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google odwiedziło 22,37 mln użytkowników (530,7 tys. mniej niż w maju), którzy wykonali 4,91 mld odsłon.

Facebook przy 19,92 mln użytkowników miał 2,06 mld odsłon, a YouTube - przy minimalnie niższej liczbie odwiedzających miał 925,5 mln odsłon.

Grupa Onet-RASP zanotowała więcej użytkowników od Grupy Wirtualna Polska (15,24 mln wobec 15,09 mln), ale mniej odsłon (1,41 mld wobec 1,95 mld).


Google.pl zanotowało na komputerach spadek liczby użytkowników o 454,9 tys. do 22,15 mln, a Google.com - o 240,6 tys. do 14,35 mln.

Onet.pl stracił w skali miesiąca 714,4 tys. odwiedzających, Blogspot.com - 785,2 tys., a Ceneo.pl - 648,1 tys.


Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google miały 18,25 mln użytkowników (o 166,4 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,46 mld odsłon. W całym zestawieniu wzrosty liczby odwiedzających w skali miesiącach osiągnęły jeszcze tylko Grupa Ceneo.pl, Accuweather.com i Grupa Play.

Za to Grupa Polska Press zanotowała spadek o 614,9 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - o 755,4 tys., Grupa TVN - o 693,1 tys., a Orange.pl - o 875 tys.

 

Serwis Google.pl zyskał w internecie mobilnym 40,3 tys. odwiedzających, OLX.pl - 13,3 tys., Accuweather.com - 492,5 tys., a Naszemiasto.pl - 131,8 tys.

Z kolei Wikipedia straciła 690,2 tys., Onet.pl - 641,8 tys., a Google.com - 638,2 tys.


Wśród aplikacji mobilnych największe wzrosty liczby użytkowników w skali miesiąca osiągnęły Mapy (o 968,4 tys.), WhatsApp Messenger (o 894,9 tys.), Gmail (o 639,9 tys.) i Facebook Lite (520,2 tys.).

Za to Google+ straciło 625,7 tys. użytkowników, a OLX.pl - 595,9 tys.

Liczebność próby: N=139 783. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016 r.


tw