Bartłomiej Juszczyk: Grupa Adweb nie znika z rynku, wskutek awarii 2be.pl straciliśmy 10 proc. klientów

W internecie pojawiły się spekulacje, że po włamaniu na serwery połączonym z utratą danych klientów Grupa Adweb kończy działalność. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Juszczyk, właściciel i szef Adweb zdecydowanie zaprzecza takim sugestiom. - Adweb nie skończył działalności, przenosimy biuro do nowej lokalizacji - wyjaśnia.

Grupa Adweb przeszła poważny kryzys w lutym i marcu br. Doszło wówczas do włamania na serwery firmy, z których zostały wykasowane wszystkie kluczowe dane związane z usługami hostingowymi i prowadzeniem stron internetowych, które m.in. oferowała Grupa Adweb pod marką 2be.pl.

Konsekwencje awarii ciągnęły się kilka tygodni, w czasie których klienci firmy nie mieli dostępu do swoich danych i nie mogli prowadzić własnej działalności w internecie. Część klientów zaczęła domagać się od Adweb rekompensaty za poniesione straty planując wniesienie pozwu zbiorowego przeciwko firmie. Liczbę klientów, którzy stracili swoje dane szacowano na 2 tys.

Ostatnim akordem poważnego kryzysu stało się w ubiegły czwartek wypowiedzenie Grupie Adweb przez NASK obsługi nazw domen internetowych, którymi wcześniej zajmowała się firma.

W weekend w internecie pojawiły się doniesienia o tym, że Grupa Adweb zakończy swoją działalność na rynku. Wywołał to facebookowy wpis Bartłomieja Juszczyka, założyciela i szefa Grupy Adweb. - Ostatni dzień życia Adweb. 14 lat historii, upadków i wzlotów, wszystkiego. I ani trochę mi nie szkoda. Co będzie dalej czas pokaże - napisał Juszczyk.

 

Jednak z rozmowy, którą przeprowadził z szefem Grupy Adweb portal Wirtualnemedia.pl wynika, że firma pozostaje na rynku, choć przewidziane są w niej zmiany. - Adweb nie skończył działalności, przenosimy biuro do nowej lokalizacji - wyjaśnił krótko Juszczyk. - Mamy nową nazwę, pod którą najpewniej będzie działać firma, ale nazwa Adweb także funkcjonuje.

Juszczyk odesłał nas jednocześnie do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), z którego istotnie wynika, że Grupa Adweb jest nadal aktywna. - Straciliśmy ok. 10 procent klientów. Nie ma żadnych pozwów o odszkodowania, pozew zbiorowy też nie wyszedł - ujawnił szef Grupy Adweb.

Grupa Adweb funkcjonuje na rynku od 2002 r. Jest agencją działającą we wszystkich obszarach marketingu, począwszy od ustalania strategii marketingowo-komunikacyjnych, przez projektowanie graficzne, reklamę, interactive, social media i public relations, aż po systemy IT, mobilne i promocję w wyszukiwarkach (SEO).

ps