Bezpłatny internet podczas lotu tylko w Norwegian Air Shuttle i Emirates, nie ma go w Ryanair, WizzAir i PLL LOT

Spośród najpopularniejszych wśród Polaków linii tylko dwie – Norwegian Air Shuttle i Emirates – oferują bezpłatny dostęp do internetu podczas lotu - wynika z analizy przeprowadzonej przez zespół wyszukiwarki Kayak.pl.

Eksperci wyszukiwarki Kayak.pl sprawdzili, które spośród ulubionych linii lotniczych Polaków oferują bezpłatny dostęp do sieci, które pobierają opłatę za korzystanie z pokładowego Wi-Fi, a które w ogóle nie mają dostępu do internetu w swoich samolotach.

Okazało się, że żadna z trzech najczęściej wybieranych linii lotniczych - Ryanair, WizzAir i PLL LOT - nie ma w swojej ofercie Wi-Fi.

Korzystać z sieci za darmo pozwalają swoim pasażerom dwaj przewoźnicy - Norwegian Air Shuttle i Emirates. Linie Emirates wyznaczyły jednak limit 20 MB do  wykorzystania w ciągu 2 godz. po zalogowaniu się do sieci.

Jeśli chodzi o taryfy, przewoźnicy stosują różne formy naliczania opłat. SAS Airlines pobiera stałą kwotę za dostęp do internetu na trasach w Europie i Skandynawii (25 zł), a także w innych regionach świata (64 zł). Swiss Airline nalicza opłaty według liczby pobranych megabajtów - pakiet 20 MB danych kosztuje ok. 33 zł, a za 120 MB pasażerowie zapłacą blisko 143 zł. Lufthansa oferuje dwa sposoby naliczania opłat za korzystanie z internetu. Na trasach krótko- i średniodystansowych podróżni mogą wybrać prędkość transferu danych – 150 kb/s za 13 zł, 600 kb/s za 30 zł lub 15 Mb/s za 51 zł. W przypadku długich lotów koszt zależy od czasu korzystania z internetu. Godzina dostępu do sieci kosztuje 38 zł, 4 godziny – 59 zł, a cały lot (do 24 godzin) – 72 zł.

Dane dotyczące najpopularniejszych linii lotniczych w Polsce pochodzą z raportu Urzędu Lotnictwa Cywilnego w I kwartale 2017 r. Ceny usług Wi-Fi pochodzą z oficjalnych stron internetowych lub infolinii przewoźników według stanu na 24 października 2017 r. Dane i ceny mogą ulec zmianie lub być nieaktualne.

km