Biedronka stawia na ekologię i wprowadza nową markę goBio

W czwartek w sieci sklepów Biedronka - należących do Jeronimo Martins Polska - pojawi się nowa marka goBio. Jej produkty sprzedawane będą w ofercie pod hasłem „Natura może być z nas dumna”.

Wprowadzenie nowej linii produktów goBIO ma stanowić kolejny etap rozwoju oferty Biedronki w kategorii żywności ekologicznej. Od kilku lat w stałym asortymencie sieci dostępne są już ekologiczne owoce i warzywa. Spośród nich, największą popularnością cieszy się marchew i jabłka.

Wyróżnikiem marki goBio pośród innych produktów ekologicznych dostępnych na rynku ma być to, że w jej ramach klienci dostaną podstawowe produkty spożywcze, od których większość zaczyna codzienne zakupy.

Na początek będzie to ok. 20 produktów, takich jak: mleko, jaja, jogurt naturalny, ser żółty Gouda, miód, makarony (penne, fusilli, spaghetti), oliwa extra virgin, ryż (jaśminowy i basmati) oraz warzywa i owoce. Część z nich trafi od razu do stałego asortymentu sieci.

Wszystkie produkty z linii goBio posiadają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.

Jak podaje JMP, wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi już ok. 900 mln zł (wg Bio Planet) i każdego roku rośnie o ponad 100 proc.

- Biedronka pozostaje sklepem pierwszego wyboru dla ponad 80 proc. Polaków. Dlatego jest dla nas bardzo ważne, aby mogli oni znaleźć w naszych sklepach produkty odpowiadające ich codziennym potrzebom i stanowiące podstawę ich diety, również w wersji bio. Oferta podstawowych produktów będzie stopniowo rozszerzania w najbliższych tygodniach. Naszą ambicją jest zbudowanie rozpoznawalnej marki, która dzięki naszej skali działania jest blisko klientów. To naturalna konsekwencja wcześniejszych działań związanych m.in. z reformulacją produktów marki własnej poprzez obniżenie w nich zawartości cukru, soli, czy tłuszczu oraz zaproponowania mniejszych porcji w ramach linii Kcalculation. W ten sposób realizujemy jeden z filarów naszej odpowiedzialności społecznej, którym jest propagowanie diety dla dobrego zdrowia - mówi Michał Gontarz, dyrektor działu zakupów marki własnej JMP.

Promocję produktów goBio mają zapewnić dedykowane materiały dostępne w sklepach takie jak folder czy ulotka oraz specjalne zawieszki na produktach, a także działania w internecie.

Od pewnego czasu także inne sieci handlowe wprowadzają do oferty produkty ekologiczne. Wśród tego typu marek można wymienić m.in. Auchan Bio, Piotr i Paweł Bio czy Tesco Organic.

bg