„Blondynka” straciła 300 tys. widzów, ale TVP1 pozostaje liderem rynku

Szósty sezon „Blondynki” ogląda średnio 2,86 mln widzów, czyli o 300 tys. osób mniej niż piątą edycję nadawaną rok temu. Serial nadal daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia.

Produkcja nadawana jest od 10 grudnia 2017 roku w niedziele o godz. 20.15. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność szóstej serii „Blondynki” wyniosła 2,86 mln widzów. Przełożyło się to na 17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,44 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,15 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością do tej pory cieszył się drugi odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 3,07 mln osób.

Dla porównania, piątą edycję serialu, emitowaną w grudniu 2016 roku, po trzech odcinkach oglądało średnio 3,16 mln widzów, co przełożyło się na 18,28 proc. udziału w 4+, 10,34 proc. w 16-49 i 13,20 proc. w 16-59. Oznacza to że produkcja straciła 300 tys. widzów.

Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Dziewczyny ze Lwowa” śledziło 2,91 mln osób, a jego udziały w rynku wynosiły odpowiednio 17,71 proc., 10,25 proc. i 13,87 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rolnik-szuka-zony-4-wyniki-ogladalnosci ##

TVP1 w paśmie emisji serialu nadal jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, który w tym czasie pokazuje programy kabaretowe, a jego udział kształtuje się na poziomie 14,07 proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (filmy fabularne, raz wyemitowany został ostatni odcinek „MasterChefa”; 9,61 proc.) i TVP2 (gł. pasmo filmowe; 4,92 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem jest Polsat, a dalej plasują się: TVN, Jedynka i Dwójka.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Michał Kurdupski