H&M, BBC, McDonald’s, John Lewis, Aldi i Apple z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (opinie)

BBC One z historią samotnego ojca, Aldi z opowieścią marchewki o świętach, pluszowe misie jako starsze małżeństwo w reklamie lotniska Heathrow – i jeszcze kilka innych reklam przygotowanych specjalnie na tegoroczne Boże Narodzenie znalazło się w zestawieniu najlepszych spotów bożonarodzeniowych tego roku. Typowali je eksperci z agencji reklamowych.

H&M - „A Magical Holiday”
Agencja: Forsman&Bodenfors

 

Baśniowa historia o złym Mikołaju (ekhm.. bracie Mikołaja) z gwiazdorską obsadą, mocną muzyką, świetnymi lokacjami i typowo świątecznym przekazem.

Uznanie za storytelling i wrażliwość wizualną,  za jedyne w swoim rodzaju przeniesienie w bajkowy i magiczny klimat świąt.

Nie trzeba być zachęcanym, aby kupić wyjątkowe prezenty w H&M. Wystarczy spojrzeć na barwną historię przedstawioną w spocie. Udział w nim wzięły rozpoznawalne osobistości, na których różnorodne “kostiumy” wyglądają jeszcze bardziej zniewalająco. Wizualna atrakcyjność w bajkowym stylu tym bardziej nie pozwala oderwać wzroku od filmu, który okazuje się być niebanalną świąteczną reklamą sklepu.

Świetny storytelling, kreatywną formę i za to, że robią coś, aby ten świat był jednak trochę lepszy.


NRMA Insurance - „Long Way”
Agencja:The Monkeys

 

Rozłąka z bliskimi jest chyba najczęściej poruszanym tematem w ckliwych świątecznych spotach. Ta reklama ujęła mnie jednak swoją absolutną szczerością i idealnym dopasowaniem muzyki do historii.


Apple - „Sway”

 

„Sway” reklamuje wyjątkowe doznania, jakich dostarcza Apple Music. Taneczna opowieść opowiedziana kolorem, ekspresją bohaterów, rytmem ujęć, oraz przede wszystkim muzyką.


Boots - „Show them you know them”
Agencja: Ogilvy&Mather London

 

Myśląc o prezentach, warto mieć w pamięci wszystkie wyjątkowe chwile, jakie kojarzą się z tą osobą. Boots chce przekazać, że w ten sposób zakupimy coś, co jeszcze bardziej ucieszy obdarowanego.


Tesco - „Turkey, Every which way”
Agencja: BBH Londyn

 

Za insight i pokazanie, że nie wszystko jest aż tak idealne w święta. Co nie przeszkadza, żeby był to najpiękniejszy okres w roku, prawda?


Aldi - „Kevin The Carrot”
Agencja: McCann Manchester

 

Za prostą świąteczną historię opowiedzianą z perspektywy marchewki / za wrażliwość wizualną i nieutrudnianie odbiorcy dojścia do pointy.

Sympatyczna historia, która idealnie oddaje to, co w brytyjskich reklamach bożonarodzeniowych najlepsze - swobodne korzystanie z kultury i popkultury, dobry humor i stałe puszczanie oka do widza.


John Lewis - „#MozTheMonster”
Agencja: Adam&Eve/DDB

 

Za ciepłą historię o potworku i ciekawe rozwinięcie w digitalu w formie kreatora własnego monstera.

Tu szerszy komentarz jest zbędny – śmieszna, wzruszająca, angażująca.


BBC One - „The Supporting Act”

 

Mocny przekaz, historia, która dotyka miliony dzieci, opowiedziana w ciekawej konwencji.

Co by było gdybyśmy mieli numer do świętego Mikołaja? Czyż nie każdy jako dziecko miał takie marzenie? Ta reklama dzięki pięknej historii odpowiada na to pytanie i pokazuje, że w święta liczą się ludzie.

Za samotnego ojca i nareszcie nie wyidealizowany model rodziny. Typowy ale też skuteczny wyciskacz łez
Za subtelne dotknięcie skomplikowanych relacji córka – ojciec w żartobliwy, aczkolwiek chwytający za serce sposób.


M&M’s

 

Mamy tu wszystko – prosto z trendu nostalgii sequel reklamy sprzed 21 lat, wciągającą historię na miarę świątecznych hitów Disneya i jeden silny przekaz, który doskonale działa na dwóch poziomach: produktowym i emocjonalnym „Bring Everyone Together with M&M’s”


Amazon - „Give”
Agencja: Lucky Generals

 

Reklama Amazona pokazuje święta z nietypowej perspektywy przesyłki kurierskiej.


Audi - „Parking Lot”
Agencja: Venables Bell&Partners

 

Za pokazanie tego mniej słodkiego oblicza świąt.


McDonald's - „Christmas Carrot Stick"
Agencja: Leo Burnett

 

Ta kampania jest pozytywnym zaskoczeniem (może to odrobiona lekcja po wpadce ze spotem „Dad"?).

Fajna, wiarygodna historia z naturalnie osadzoną marką... Kto w szale przedświątecznych zakupów nie zapomniał o jedzeniu i nie wpadł do Maka coś zjeść? ;-)

Jest rodzinnie, jest trochę suspensu, nie ma pretensjonalnego przypominania „po co są święta". Dobra robota.


Waitrose - „#ChristmasTogether”
Agencja: Adam&eve DDB

 

To nie jest świąteczny, uniwersalny film, który mógłby być postrzegany podobnie w każdym zakątku świata - jest on zdecydowanie brytyjski.

Czarno-biały film to rzadkość sama w sobie, nie tylko wśród reklam z kategorii retail. A co dopiero, jeśli przyjrzeć się reklamom świątecznym.

Na uwagę zasługuje reżyseria (Martin de Thurah, który ma w swoim dorobku Grand Prix Film Craft w Cannes Lions), zdjęcia, sound design i muzyka znana z Home Alone. Na lokację wybrano najwyżej położony pub w Wielkiej Brytanii, który powszechnie znany jest z tego, że zasypywany jest śniegiem.

Na rynku brytyjskim film ten może być dobrze odbierany, również dlatego, że pub tradycyjnie jest tam miejscem spotkań, miejscem, w którym zacierają się różnice między ludźmi i buduje się społeczność. Również podczas Świąt, a w tej reklamie - wokół świątecznych potraw.


TalkTalk - „This is Christmas”
Agencja: CHI&Partners

 

Bardzo dobry pomysł, udowadniający, że warto czasami jest zrobić reklamę wcześniej i opublikować ją w następnym roku. Film ten jest również dobrym pomysłem dla marki, która w dokumentalny, nienachalny sposób, pokazuje życie ludzi i to, co w ich życiu liczy się przede wszystkim podczas Świąt. Super!


Heathrow Airport - „#HeathrowBears”

 

Za kontynuację z sukcesem udanej i poruszającej platformy komunikacyjnej , która na długie lata pozostanie symbolem Christmas Time dla wszystkich, również polskich rodzin, zmierzających do Anglii na święta


Marks&Spencer - „Paddington & The Christmas Visitor #LoveThe Bear”

 

Co wyjdzie z połączenia przesłodkiego, naiwnego i ponad wszystko uczciwego misia ze świątecznym złodziejem? Ocieplająca serce historia, idealnie wpasowująca się w świąteczny klimat.


Reklamy wytypowali:
Milena Le Viet, junior social media specialist, Kamikaze.
Karina Komorowska, CEO San Markos
Karolina Stanisławska, senior strategic planner, H20
Patrycja Krekora, copywriter, Peppermint
Michał Adamczyk, head od creation, GoldenSubmarine.
Marcin Błajecki, strategy director, Just, Maciej Waligóra, dyrektor kreatywny, Ddb&tribal
Jakub Korolczuk, executive creative director. Grey Warszawa
Grzegorz Iłowiecki, digital project manager. MullneLowe Warsaw
Jonasz Wiercioch, Brave Brain


bg