Szybko rośnie popularność opon wielosezonowych. Jeszcze w 2013 r. prawie nie istniały one w statystykach, a teraz osiągnęły już 6 proc. całego rynku.
Wzrost udziału w rynku opon wielosezonowych odbył się kosztem opon letnich, przy zachowanym udziale opon zimowych.
Inną charakterystyczną tendencją jest przesuwanie się sprzedaży opon w kierunku większych średnic osadzenia. Trend ten jest wyznaczany przez producentów samochodów, którzy systematycznie zwiększają średnice obręczy kół w oferowanych modelach aut. W 2016 r. ta tendencja dotknęła także dwóch najpopularniejszych rozmiarów opon (205/55 R16 i 195/65 R15), które co prawda zachowały dominującą pozycje na rynku, ale ich udział w sprzedaży spadł z 40 proc. do 35 proc., na rzecz opon o większych średnicach osadzenia.
Powyższe analizy powstały w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego od 25 lat przez GfK badania panelowego sklepów detalicznych, którego próbę stanowi ok. 6500 sklepów różnej wielkości, usytuowanych w całej Polsce, zarówno tradycyjnych jak i internetowych, specjalizujących się w różnych branżach (AGD, RTV, IT, optyce, książkach, motoryzacji i innych), a także hipermarkety i hipermarkety budowlane. Na podstawie raportowanych danych, instytut GfK opracowuje analizy strukturalne – zagregowane dla całych kanałów dystrybucji i rynków.
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-oponiarska-w-gore