Business Insider uruchomi hiszpańską wersję serwisu

Business Insider zapowiedział uruchomienie wersji swojego serwisu w języku hiszpańskim. Dzięki niej wydawca chce zwiększyć popularność platformy wśród odbiorców w Hiszpanii, liczy też na zdobycie użytkowników w krajach Ameryki Łacińskiej.

Informacje na temat ekspansji wydawniczej Business Insidera podał serwis Digiday opierając się na źródłach w kręgach wydawcy, który od września 2015 r. należy do koncernu Axel Springer.

Według zapowiedzi do końca grudnia br. na rynku pojawi się hiszpańska wersja Business Insidera. W zespole redagującym serwis znajdzie się 13 stałych pracowników i współpracowników, zaś 14 osób zajmie się obsługą biznesową tytułu.

Hiszpańska edycja Business Insidera ma zwiększyć zasięg odbiorców serwisu w tym kraju, która już teraz jest spora. Według danych wydawcy anglojęzyczna edycja platformy jest odwiedzana miesięcznie przez 200 do 300 tys. hiszpańskich internautów.

Wersja serwisu prowadzona w języku hiszpańskim ma też otworzyć Business Insidera na kolejne rynki, przede wszystkim te w Ameryce Łacińskiej.

Serwis Business Insider funkcjonuje obecnie w wielu wersjach lokalnych, od maja ub.r. dostępna jest też polska edycja platformy. Firma Business Insider Inc. zapowiedziała na początek 2018 r. zmianę nazwy na Insider Inc., co ma odzwierciedlać szerszy zakres tematyki którą chce się zająć wydawnictwo, szczególnie w segmencie mediów społecznościowych.

ps