Co dziesiąty kupujący w internecie najchętniej płaci Blikiem

6 na 10 polskich internautów regularnie kupuje w sieci. Jeśli chodzi o metodę płatności, niezdecydowani wybierają gotówkę przy odbiorze, ale co piąty woli szybkie przelewy w serwisach płatniczych. Natomiast prawie co dziesiąty kupujący w internecie najczęściej wybiera Blika - wynika z badania Mobile Institute.

59 proc. internautów regularnie kupuje przez internet. Ponad połowa internatów (52 proc.) podejmuje decyzję o zakupie dopiero podczas przeglądania produktów na stronie internetowej. 28 proc. płaci za nie dopiero przy odbiorze, a co dziesiąty e-konsument najchętniej wybiera płatność Blikiem.

Co piąty internauta zna Blika, a co trzeci ze znających korzysta z tego systemu. Co trzeci użytkownik Blika pierwszy raz wykorzystał to rozwiązanie przy okazji wypłaty pieniędzy z bankomatu. Co czwarty internauta korzystający z Blika płaci nim za zakupy w internecie, a 28 proc. również w sklepach stacjonarnych.

Z badania wynika także, że wygoda dla e-konsumentów staje się kluczowym czynnikiem zakupowym. Co piąty e-konsument rezygnuje z zakupów w sklepie internetowym z powodu zbyt skomplikowanego procesu składania zamówienia, a ponad 22 proc. przez konieczność zakładania konta. 1/4 internautów rezygnuje z zakupów, jeśli sklep nie ma ich ulubionych form płatności. Łącznie 65 proc. badanych wskazuje kwestie związane z wygodą jako powody porzucania koszyka zakupowego.

Raport "Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków" powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 23-29 maja 2017 r. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.

km