Onet-RASP tuż przed Wirtualną Polską. W górę Ceneo i Allegro (top 20 wydawców, domen i aplikacji mobilnych)

W listopadzie br. Grupa Onet-RASP miała minimalną przewagę zasięgową nad Grupą Wirtualna Polska, notując przy tym zdecydowanie mniej odsłon. W skali miesiąca duże wzrosty osiągnęły Ceneo.pl i Allegro.pl, a znaczące spadki - Grupa TVN i Grupa Cyfrowy Polsat.

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Google’a odwiedziło 26,61 mln realnych użytkowników (czyli 96,14 proc. wszystkich polskich internautów), o 192,4 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 7,5 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. Facebook przy 22,45 mln użytkowników (63,2 tys. mniej niż w październiku) miał 3,53 mld odsłon.

Grupa Onet-RASP zanotowała 21,26 mln użytkowników (po wzroście w skali miesiąca o 27,9 tys.), minimalnie więcej od Grupy Wirtualna Polska - 21,26 mln (269,9 tys. więcej niż w październiku). Jednocześnie Grupa WP miała 3,69 mld odsłon, wobec 2,89 mld odsłon stron i aplikacji Grupy Onet-RASP. Zaznaczmy, że pierwszy wydawca jednoodsłonowe galerie zdjęć wprowadził na razie w mobilnych wersjach swoich stron, a drugi - we wszystkich kluczowych serwisach.

W skali miesiąca Grupa Ceneo.pl i Grupa Empik Media Fashion zyskały aż po 1,03 mln użytkowników, a Grupa Allegro - 836,5 tys.

Z drugiej strony Grupa TVN straciła 815,8 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - 513,1 tys., Grupa Polska Press - 420,3 tys., a CDA.pl - 402 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,7 mln, z czego 24,2 mln korzystało z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 21,5 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl odwiedziło 26,06 mln użytkowników (94,15 proc. polskich internautów), którzy wykonali 6,45 mld odsłon, natomiast Google.com zanotowało 20,35 mln użytkowników i 947,3 mln odsłon.

Onet.pl miał 17,43 mln odwiedzających i 1,78 mld odsłon, a WP.pl - 15 mln odwiedzających i 2,58 mld odsłon. Z kolei Allegro.pl zanotowało 17,23 mln użytkowników i 1,78 mld odsłon, podczas gdy OLX.pl zanotował 13,25 mln użytkowników i 1,2 mld odsłon.

Blogspot.com stracił w skali miesiąca 592,3 tys. użytkowników, a CDA.pl - 402 tys.

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 23,42 mln internautów, którzy wykonali 5,38 mld odsłon. YouTube przy 19,27 mln użytkowników zanotował 926,3 mln odsłon, a Facebook przy 19,11 mln użytkowników miał 2,17 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 16,56 mln użytkowników i 2,5 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 16,09 mln użytkowników i 1,46 mln odsłon. Grupa Onet-RASP straciła w skali miesiąca 121,3 tys. odwiedzających, natomiast Grupa WP zyskała 426,6 tys., a Grupa Interia - 626,9 tys.

Google.pl na komputerach przy 23,09 mln użytkowników miał 4,71 mld odsłon, a Google.com - 16,11 mln użytkowników i 609,1 mln odsłon.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 998,1 tys. użytkowników, Allegro.pl - 984,4 tys., Wikipedia - 494 tys., a Gazeta.pl - 445,3 tys.

Za to Mozilla.org zanotowała spadek o 625,2 tys. użytkowników, a Onet.pl - o 297,2 tys.


Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google’a miały 18,14 mln użytkowników i 2,12 mld odsłon. Grupa Onet-RASP zanotowała 14,65 mln odwiedzających i 1,43 mld odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 14,05 mln odwiedzających i 1,18 mld odsłon.

Grupa Allegro zyskała z miesiąca na miesiąc 621,8 tys. użytkowników, a Grupa Empik Media Fashion - 538 tys. Z drugiej strony YouTube stracił 849,3 tys. użytkowników, Facebook - 726,7 tys., Grupa TVN - 683,9 tys., a Grupa Polska Press - 555 tys.

Google.pl zanotował 16,57 mln odwiedzających i 1,75 mld odsłon, a Google.com - 12,7 mln odwiedzających i 338,2 mln odsłon.

Facebook w skali miesiąca zanotował spadek liczby użytkowników o 726,7 tys., YouTube - o 849,3 tys., Blogspot.com - o 740,7 tys., a TVN24.pl - o 617 tys. Za to Onet.pl zyskał 800,7 tys. użytkowników, Allegro.pl - 628,7 tys., a Ceneo.pl - 530,8 tys.

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,75 mln internautów, o 210,7 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.

Po ponad 10 mln użytkowników miały jeszcze aplikacje YouTube (14,13 mln, po wzroście w skali miesiąca o 223,9 tys.), Messenger (11,13 mln, po wzroście o 579,3 tys.) i Mapy (10,29 mln, 410,7 tys. w dół).

Aplikacja Allegro straciła w skali miesiąca 939,4 tys. użytkowników, Google+ - 544,7 tys., a OLX.pl - 490,8 tys. Jednocześnie WhatsApp zyskał 627 tys. użytkowników, a Instagram - 444,7 tys.

Liczebność próby: N=147 703. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r

Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie


tw