Jak podaje Starcom, „Przystanek Bieszczady 3” to pierwszy polski format telewizyjny promowany w oparciu o możliwości technologiczne narzędzia Facebook Camera. Efekt rozszerzonej rzeczywistości stworzony został w oprogramowaniu udostępnionym przez AR Studio Facebooka. Jest to prawdopodobnie pierwsza na świecie realizacja efektu AR w FB Messenger, umożliwiającego sterowanie przez użytkownika modelem 3D. Model drzewa-twarzy, która jest znakiem rozpoznawczym programu, reaguje na ruchy głowy, oczu i mimikę twarzy użytkownika oraz ma zaszytą animację, uruchamiającą się w momencie wykonania konkretnej akcji przez użytkownika.
Widzowie „Przystanku Bieszczady” mogą znaleźć efekt AR i rozpocząć zabawę na fanpage’u Discovery Channel Polska oraz w bocie FB Messenger programu „Przystanek Bieszczady Sezon 3”.
Projekt stworzony został przez Discovery Channel i Starcom Polska we współpracy ze studiem Lens That. Key visual kampanii i wizualizację drzewa przygotowała agencja Today.
- Wraz z wprowadzanymi konsekwentnie przez Marka Zuckenberga nowymi funkcjonalnościami do FB Messengera staje się on coraz bardziej skutecznym narzędziem w rękach marketerów. Chatboty już udowodniły swoją przydatność, przez co ich użycie w kampaniach stało się dość częste, ale filtry AR nadal są swego rodzaju nowością. Sądzę, że wkrótce będziemy świadkami rosnącej popularności tego formatu, szczególnie w kontekście zapowiadanych przez FB rewolucyjnych zmian w tym obszarze, które mają zostać ogłoszone 1 maja br. na konferencji FB - mówi Sławomir Szwaj, szef współpracy ze startupami w Publicis Media.
bg
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/discovery-do-promocji-przystanku-bieszczady-3-wykorzystuje-facebook-camera-effects