TVP Info liderem stacji informacyjnych podczas wizyty Donalda Trumpa, rekord TVN24 i Polsat News

Wśród wszystkich widzów najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce podczas wizyty Donalda Trumpa był Polsat. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się kanały newsowe TVP Info i TVN24, które miały lepsze wyniki niż m.in. TVP2, a 10. miejsce zajął Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Polsat w okresie od 5 do 6 lipca 2017 roku miał średnio 10,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,32 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 9 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/donald-trump-w-polsce-tvp-tvn-polsat ##

Na czwartym miejscu uplasowało się TVP Info, którego średni udział 5 i 6 lipca wyniósł 7,26 proc. Podczas pierwszego dnia wizyty Donalda Trumpa było to 6,35 proc., a drugiego - aż 8,20 proc. (w oba te dni stacja ta była czwartą najchętniej oglądaną w Polsce).

Piąte miejsce, ze średnim wynikiem na poziomie 6,29 proc., zajął TVN24. 5 lipca stacja ta miała 5,36 proc. udziału, a dzień później - 7,24 proc. (pierwszego dnia stacja ta była szósta w rynku, a drugiego - piąta).

Gorzej od głównych stacji newsowych TVP i TVN wypadła Dwójka, która w dniach 5-6 lipca br. miała średnio 5,68 proc. udziału.

Na wysokim - dziesiątym - miejscu uplasował się Polsat News. Jego średni wynik wyniósł 1,99 proc. (1,85 proc. 5 lipca i 2,13 proc. - 6 lipca).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-wygrala-walke-o-widza-podczas-swiatowych-dni-mlodziezy-tvp-info-i-tvn24-przed-tvp2-raport ##

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, TVP Info, TVN24 i Polsat News w dniu 6 lipca br. zanotowały jedne z najwyższych dobowych udziałów w historii nadawania. Wszystkie te stacje obszernie relacjonowały wizytę Donalda Trumpa w naszym kraju.

Dla porównania, średni dobowy udział TVP Info w pierwszym półroczu br. wyniósł 3,52 proc., TVN24 - 4,29 proc., a Polsatu News - 1,14 proc.

Również wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 stacje newsowe TVP, TVN i Polsatu 5 i 6 lipca br. zanotowały zdecydowanie wyższe wyniki od średnich danych długookresowych.

Spośród tych trzech stacji najlepiej wypadł tutaj TVN24, którego udział wyniósł 4,17 proc. TVP Info miało w tym ujęciu 3,10 proc., a Polsat News - 1,12 proc.

Z kolei w zeszłym półroczu wynik TVN24 wynosił 2,41 proc. udziału, TVP Info - 1,22 proc., a Polsatu News - 0,74 proc.

Spośród topowych audycji w analizowanych stacjach newsowych na antenie TVP Info najwięcej widzów zgromadziła relacja na żywo z wizyty Donalda Trumpa na placu Krasińskich. Śledziło ją średnio 1,16 mln widzów, co dało tej stacji 19,03 proc. udziału w rynku w 4+ i 9,07 proc. w 16-49.

W TVN24 największym hitem były „Fakty po Faktach” z 6 lipca br. (775 tys. widzów; odpowiednio 7,36 i 4,18 proc. udziału), a w Polsat News - relacja na żywo z lądowania Air Force One w Warszawie (448 tys. widzów; odpowiednio 3,91 i 2,17 proc. udziału).

Sumaryczne wpływy reklamowe TVN24 5 i 6 lipca br. wyniosły 1,05 mln zł, Polsatu News - 237 tys. zł, a publicznego TVP Info pokazującego mniej reklam - 86 tys. zł.

Michał Kurdupski