„Działkowiec” liderem sprzedaży w I-III kwartale, wszystkie tytuły na minusie

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie znalazł się „Działkowiec”. Wszystkie magazyny w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Magnolia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 95 989 egz. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku zmniejszyła się o 6,15 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był miesięcznik „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 213 egz., po spadku o 16,24 proc.

Ostatnią pozycję podium zajął „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,34 proc. do 64 380 egz.

Szósta była „Magnolia” (Agora) ze średnią sprzedażą ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. na poziomie 22 088 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,44 proc.

We wrześniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli miesięcznika „Działkowiec”, wyniosła 90 842 egz., po spadku względem września 2016 roku o 14,02 proc.

Podium uzupełniają: „Mam Ogród” (58 902 egz.; w dół o 18,69 proc.) i „Przepis na Ogród” (57 744 egz.; - 11,81 proc.).

Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 42,57 proc. do 19 262 egz., zanotowała „Magnolia”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski