e-Kiosk: 10 mln zł przychodów i 585 tys. zł zysku w I kwartale 2017 r. Czas na mikropłatności

Spółka e-Kiosk, zajmująca się dystrybucją treści cyfrowych, podsumowała pierwszy kwartał 2017 roku. Osiągnęła rekordowy przychód ponad 10 mln zł i 585 tys. zysku netto. Przychody zwiększyły się o 25 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

e-Kiosk przekroczył w I kwartale 2017 r. 10 mln zł przychodów ze wzrostem do analogicznego okresu w ubiegłym roku o ponad 25 proc. W omawianym okresie zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 69 proc., a EBITDA wyniosła 0,7 mln zł (zwyżka o 18,7 proc. w stosunku do I kwartału roku 2016).

- To najlepsze wyniki od początku naszego istnienia - komentuje spółka. Prognozuje też, że tak dobry pierwsze trzy miesiące mogą być zapowiedzią rekordowego pod każdym względem roku.

Marcin Kowalczyk, prezes zarządu spółki e-Kiosk informuje, że firma ma dziś umowy z blisko 600 wydawcami.  - Rozbudowaliśmy również kanały dystrybucji i znacznie zwiększyliśmy sprzedaż po raz pierwszy przebijając w pierwszym kwartale wynik czwartego kwartału. Testujemy teraz nowe modele biznesowe w ramach których bardzo perspektywiczna jest m.in. nowa marka spółki - eContentLAB (agencja kontentowa i digitalowa) - mówi Kowalczyk.

Firma w najbliższych miesiącach chce wzbogacać ofertę o komplementarne usługi, budowane wokół głównej kompetencji firmy, jaką są cyfrowe treści. - Finalizujemy projekty, które umożliwią zastosowanie nowych modeli biznesowych, w tym sprzedaż treści w oparciu o mikropłatności. Kolejne kwartały mogą przynieść więc wiele miłych niespodzianek dla cyfrowych czytelników - zapowiada Marcin Kowalczyk.

Spółka zajmuje się dystrybucją prasy i książek w formie cyfrowej. W 2016 roku wpływy e-Kiosku ze sprzedaży wyniosły 26,25 mln zł, o 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka zanotowała 752,4 tys. zł zysku netto, o 36,8 proc. więcej niż w 2015 roku. Jej wyniki finansowe w samym czwartym kwartale ub.r. także były wyższe niż rok wcześniej.

Do e-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl i eContentLAB.pl, firma zarządza też dla Grupy Cyfrowy Polsat platformą Plusoczytelnia.pl. 50,01 proc. akcji spółki ma Gremi Media, a 28,14 proc. - Ruch SA.

jk