Edyta Sadowska odchodzi z Ringier Axel Springer Polska. „ Jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać”

Edyta Sadowska spędziła w grupie Ringier Axel Springer Polska kilkanaście lat, jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać, wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie w nowym kontekście zawodowym - uważa Marek Sowa, były prezes RASP. Bartosz Hojka, prezes Agory, docenia sukcesy Sadowskiej na polu cyfryzacji wydawnictwa.

Kilka dni temu Edyta Sadowska ogłosiła, że żegna się z firmą na własną prośbę, z zamiarem podjęcia nowych wyzwań zawodowych. - Decyzja o odejściu z Grupy Onet-RAS Polska nie była łatwa, ale chcę podjąć nowe wyzwania. Spółka i ludzie, z którymi dane mi było pracować pozostaną mi bardzo bliskie. Przez 12 lat pracy w spółce moim głównym celem było zbudowanie silnych zespołów i wzrost konkurencyjności naszej działalności - komentowała.

W latach 2006-2012 Sadowska była w Axel Springer Polska dyrektorem finansowym, a na początku 2012 roku została prezesem Ringier Axel Springer Polska. Była też członkiem powołanego w połowie 2014 roku wspólnego kierownictwa spółek Ringier Axel Springer Polska i Grupa Onet. Zapytana przez Wirtualnemedia.pl, jak planuje dalszą karierę zawodową, odpowiada tylko: - Niestety w związku z umową z moim nowym pracodawcą nie mogę dzisiaj ujawnić dalszych planów zawodowych. Poinformuję o nich na początku roku.

Branża komentuje decyzję Sadowskiej dość oszczędnie. Większość szefów spółek medialnych nie chciała się wypowiadać na ten temat. Marek Sowa, obecnie szef Golf Channel Polska, a w przeszłości wieloletni prezes UPC Polska, były prezes Agory i Axel Springer Polska, zwraca uwagę na to, że decyzja prezes Sadowskiej o odejściu z RASP „jest zrozumiała”. - Spędziła w grupie RASP kilkanaście lat, jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać, wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie w nowym kontekście zawodowym. Nie wiązałbym przy tym jej odejścia z zapowiadaną przez rząd dekoncentracją mediów w Polsce. To wciąż mgławicowa ustawa, ewentualne nowe regulacje i tak będą musiały uwzględnić prawo Unii Europejskiej i realia współczesnego rynku mediów. Warto przy okazji zwrócić uwagę na fakt, że amerykański regulator (Federal Commnications Commission) właśnie poluzował archaiczne przepisy antykoncentracyjne, wskazując na powszechną cyfryzację rynku mediów i dominującą pozycję internetowych gigantów, takich jak Facebook czy Google - mówi Sowa dla Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anna-kaczmarska-i-wojciech-fusek-zajma-sie-tresciami-premium-w-grupie-onet-rasp ##

Z kolei Bartosz Hojka, prezes Agory, podkreśla w komentarzu dla nas, że Edyta Sadowska od chwili objęcia stanowiska prezesa Axel Springer w Polsce „intensywnie pracowała nad przyspieszeniem transformacji cyfrowej wydawnictwa”. - Osiągnęła na tym trudnym polu niemałe sukcesy. Jednocześnie wzmacniała też portfolio drukowanych tytułów, m.in. odbudowując pozycję "Newsweeka" na rynku tygodników opinii w Polsce. Co ważne, potrafiła znaleźć jeszcze czas i energię, by angażować się w różnorodne akcje społeczne i charytatywne, pokazując wielkie serce. Mam nadzieję, że będziemy jeszcze mieć okazję do współpracy oraz że dzięki swoim kompetencjom i umiejętnościom Edyta Sadowska dalej będzie wspierać rozwój rynku mediów w Polsce.

Od początku przyszłego roku za zarządzanie portfolio prasowym Grupie Onet-RAS Polska będzie odpowiadał Marcin Biegluk, który obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora zarządzającego tym pionem. Będzie kierował obszarem wydawniczym, produkcją i dystrybucją tytułów „Fakt”, „Newsweek Polska”, „Forbes”, „Przegląd Sportowy”, „Auto Świat” i „Komputer Świat”.

Według danych ZKDP tytuły prasowe wydawane przez Ringier Axel Springer Polska w ub.r. zanotowały łączną sprzedaż wynoszącą 106,9 mln egz., o 8,14 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei serwisy i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska w październiku br. miały 21,23 mln realnych użytkowników i 2,96 mld odsłon (według badania Gemius/PBI).

jk