Havas Media, TODO, One Sport, Partner of Promotion, Jet Events i Kiwigroup w przetargu Enei na agencję sponsoringową

Sześć agencji walczy w przetargu dostawcy energii Enea, w którym spółka wybiera agencję marketingu sponsoringowego. O obsługę 8,61 mln zł budżetu konkurują Havas Media, TODO, One Sport, Partner of Promotion, Jet Events i Kiwigroup.

Enea rozpoczęła przetarg na agencję marketingu sponsoringowego na początku sierpnia br. Wybrana agencja marketingu sponsoringowego będzie we współpracy ze spółką realizować strategię działań sponsoringowych w zakresie sportu profesjonalnego i amatorskiego oraz kultury i sztuki. Będzie też odpowiedzialna za branding wydarzeń z udziałem Enei, konferencji prasowych, stoisk targowych itp.

Enea z firmą wybraną w tym przetargu będzie pracować przez 18 miesięcy od momentu zawarcia umowy, a do obsługi przeznaczy budżet w wysokości 8,61 mln zł brutto.

Oferty w tym postępowaniu złożyło sześć agencji. Są to: Havas Media (z ceną 2,51 mln zł), TODO Jakub Kawa (z ceną 2,43 mln zł), One Sport (z ceną 3,81 mln zł), Partner of Promotion (z ceną 2,03 mln zł), Jet Events (z ceną 2,98 mln zł) i Kiwigroup (z ceną 3,66 mln zł).

Enea podaje, że angażuje się w sponsoring w ramach od 25 do 35 projektów rocznie, które można podzielić według zasięgu na ogólnopolskie (8-12 projektów) i projekty celowe, w szczególności na terenie działania obszaru sprzedaży dystrybucyjnej (15-25 projektów).

W 2017 roku Enea została sponsorem m.in. takich klubów sportowych jak PTPS Piła, AZS Poznań, Astoria Bydgoszcz, Stelmet Zielona Góra, Energetyk Poznań. Spółka w br. sponsorowała takie imprezy sportowe i zawody jak m.in. Enea 5150 Warsaw Triathlon, Enea 71.3 Ironman Gdynia, Enea Bydgoszcz Triathlon i Drużynowy Puchar Świata na żużlu. Spółka w zakresie kultury jest sponsorem Teatru Wielkiego w Poznaniu, Opery na Zamku w Szczecinie, Filharmonii Zielonogórskiej, Enter Enea Festival, Enea Spring Break, Plenerowe widowisko Orzeł i Krzyż, Lubuskie Lato Filmowe.

Spółka nie podaje terminu rozstrzygnięcia przetargu. Jednocześnie prowadzi przetargi na wybór domu mediowego i agencji reklamowej.

bg