Agencja DDB&tribal Warszawa wśród zwycięzców Facebook Awards 2017

Agencja DDB&tribal Warszawa została wyróżniona w konkursie Facebook Awards 2017 za kampanię #IWelcome-Live dla Amnesty International. To jedyny przedstawiciel polskiego rynku reklamy dostrzeżony przez tegoroczne jury. W obecnej edycji  Facebook Awards w znaczący sposób przebudowano kategorie konkursowe. - #IWelcome-Live to pierwsza globalna kampania społeczna Live wykorzystująca dostępne technologie i trendy w komunikacji - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Maciej Waligóra, executive creative director w DDB&tribal Warszawa.

Nagrody Facebook Awards są przyznawane od 2012 r. za kampanie przygotowane na Facebooku lub ze wsparciem tej platformy społecznościowej. W tegorocznej edycji konkursu Facebook odszedł od formuły znanej z lat poprzednich i wprowadził nowe kategorie:
Laugh - prace wywołujące uśmiech i dobre samopoczucie, marka zapada w pamięć dzięki solidnej dawce humoru
Cry - pomysły zmuszające do myślenia, refleksji i spojrzenia z innej perspektywy, najważniejsza jest historia angażująca odbiorców
Love - kampanie rozbudzające miłość do marki, uderzają w czuły punkt i chwytają za serce
Wow -innowacyjne pomysły, które wytyczają nowe ścieżki obecność marki na platformach Facebooka
Act - kampanie wywołujące zmianę w zachowaniu ludzi, która ma realny i mierzalny wpływ na sprzedaż lub pokrewne wskaźniki

W komunikacie przesłanym do serwisu Wirtualnemedia.pl Facebook informuje, że w obecnej edycji konkursu Love była najpopularniejszą kategorią - zgromadziła niemal połowę wszystkich zgłoszeń.

Organizator zwraca też uwagę na rosnącą rolę botów w komunikatorze Messenger - wykorzystano je w wielu najlepiej ocenianych kampaniach z Europy, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i USA. Z kolei kategoria Wow zgromadziła najbardziej kreatywne przykłady wykorzystania nowoczesnych technologii na Facebooku i Instagramie. Wiele z kampanii eksperymentowało z zaangażowaniem odbiorców w czasie rzeczywistym.

Wśród laureatów Facebook Awards 2017 znalazła się agencja DDB&tribal Warszawa, której kampania #IWelcome-Live dla Amnesty International została nagrodzona w kategorii Cry. Ta sama kampania została także wyróżniona w kategorii Love. To już drugi raz gdy DDB&tribal Warszawa zdobywa nagrodę Facebook Awards - poprzednio agencja triumfowała w 2015 r. za kampanię dla linii lotniczych LOT.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Waligóra, executive creative director w DDB&tribal Warszawa zdradza kulisy kreacji zwycięskiej kampanii.

- Pierwszy eksperyment zorganizowaliśmy w maju 2016 r. w Berlinie - wspomina Maciej Waligóra. - Powstał z niego film, który osiągnął fenomenalny wynik i poruszył ludzi na całym świecie. W odpowiedzi na nieliczne komentarze, że emocje w filmie są wynikiem montażu i pracy reżysera, w listopadzie 2016 r. zorganizowaliśmy podobne eventy w czterech miejscach świata i pokazaliśmy je „na żywo" na Facebooku.

Waligóra podkreśla, że tak powstała pierwsza globalna kampania społeczna Live wykorzystująca dostępne technologie i trendy w komunikacji.

- Możliwość jednoczesnego dotarcia z uniwersalnym komunikatem do widowni na całym świecie stała się dużo łatwiejsza dzięki możliwości transmitowania przekazu Live. Jest to niezwykle przydatne narzędzie zwłaszcza przy planowaniu kampanii społecznych, które z reguły mają bardzo małe budżety. Facebook Awards dla Amnesty International to dla nas wyróżnienie i wspaniała wiadomość - przyznaje Waligóra.


Poniżej lista wszystkich kampanii nagrodzonych na Facebook Awards 2017 w poszczególnych kategoriach (nazwa kampanii, agencja, klient, region).


Act
Anonymous Friend, J. Walter Thompson, Alcoholics Anonymous, LATAM

Careculator, R/GA, jet.com, NA
Hungerithm, Clemenger BBDO Melbourne, Snickers, APAC
MashiMachine, Leo Burnett Mexico, 4pelagatos, LATAM
The Adventures of Little Brush Big Brush, R/GA London, Unilever - Signal, APAC
Your Name Saves, Leo Burnett, Donate Life America, NA

Cry
#IWelcome-Live, DDB &tribal Warsaw, Amnesty International, EMEA
Evan, BBDO New York, Sandy Hook Promise, NA
Gone Girl, Facebook Creative Shop, Justice and Care, APAC
The DNA Journey, momondo A/S, momondo A/S, EMEA

Love
All That We Share, TV 2 Danmark A/S, TV 2 Danmark A/S, EMEA

Playstation Search for Greatness, BBH New York, Sony Interactive Entertainment Inc., NA
Pocket Patrol, Leo Burnett, Samsung Australia, APAC
We Are Here, Airbnb, Airbnb, NA

Laugh
Facebook Not Live, Barton F Graf, Tomcat Rodent Control / The Scotts Miracle-Gro Company, NA

Litbaits, Dieste, The Wild Detectives, NA
Little Caesars Facebook Surprises, Barton F Graf 9000, Little Caesars, NA
Shoes: Impossible, TBWA KOREA, ABC-MART Korea, APAC
Spanish Lessons, Alma DDB., Netflix, NA

Wow
#comeonin, DDB, Sydney Opera House, APAC

InstantDJ, BBDO New York, Bacardi, NA
Made in a Minute, BBDO New York, Lowe's, NA
Mr. Robot Season 2 Digital Launch, ISL (StrategyLabs), USA Network, NA
Out of Office Travelogue, The Monkeys Pty Ltd, Qantas, APAC

 

ps