Facebook wycofa przycisk „Lubię to!” z aplikacji zewnętrznych producentów

Facebook zapowiedział, że od początku 2018 roku pozbawi zewnętrzne firmy możliwości umieszczania w ich aplikacjach przycisku „Lubię to!”. W zamian deweloperzy i wydawcy będą mogli zamieszczać własne ikony kierujące użytkowników do stron tych firm w aplikacji lub serwisie Facebooka.

O swoich planach Facebook poinformował na stronie przeznaczonej dla partnerów biznesowych zapowiadając że zmiany dotyczące przycisku „Lubię to!” zostaną wprowadzone od początku lutego 2018 r.

Zgodnie z zapowiedzią producenci aplikacji nie będą mogli w nich umieszczać przycisku „Lubię to!”, którego użycie skutkuje polubieniem konkretnej aplikacji czy np. artykułu określonego wydawcy na Facebooku, polubienia z kolei mają wpływ na pozycję treści w serwisie.

Facebook zaznacza, że zmiana będzie dotyczyć deweloperów aplikacji przeznaczonej zarówno do systemu iOS, jak i Androida. Zapowiada też nowe rozwiązanie które udostępni partnerom.

Zamiast ikony „Lubię to!” producenci aplikacji będą mogli umieszczać w nich swoje własne przyciski. Użycie ich spowoduje przeniesienie użytkownika na odpowiedni fanpage na Facebooku. Dopiero tam będzie możliwość polubienia konkretnej marki lub treści od wydawcy.

Facebook nie wyjaśnia dokładnie jakie były motywy decyzji o wycofaniu przycisku „Like” z zewnętrznych aplikacji. Ogranicza się do ogólnego stwierdzenia, że stale zmienia rozwiązania na platformie poszukując najlepszych sposobów w jaki partnerzy serwisu mogą zwiększać swoje dotarcie do odbiorców i monetyzować oferowane przez siebie produkty.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

ps