Facebook wprowadza platformę Watch z własnymi treściami wideo

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Facebook wprowadził w swoim serwisie sekcję o nazwie Watch. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. Na razie dostęp do Watch jest mocno ograniczony.

Pierwsze informacje na temat przygotowań Facebooka do wprowadzenia platformy Watch pojawiły się wiosną br.

Zgodnie z nimi serwis kierowany przez Marka Zuckerberga zamierzał przedstawić użytkownikom ofertę ekskluzywnych treści filmowych dostępnych wyłącznie na Facebooku.

Chodziło o dwa rodzaje produkcji. Pierwszy z nich to bardziej rozbudowane seriale i programy przypominające te, które widzowie mogą spotkać w tradycyjnych serwisach VoD takich jak Netflix czy Amazon Video. Drugi typ treści to krótsze (od 5 do 10 minut) produkcje wideo, które serwis zamierza publikować każdego dnia i znikające z platformy po 24 godzinach (podobnie do materiałów publikowanych obecnie na Snapchacie).

Teraz Facebook potwierdził, że prace nad sekcją Watch weszły w kolejny etap - wersję testową dostępną na razie wyłącznie dla wybranej grupy użytkowników na terenie USA. Według zapowiedzi Stany Zjednoczone będą też pierwszym rynkiem na którym Watch zostanie szeroko udostępniona, w kolejnych miesiącach ma stopniowo objąć wszystkich internautów korzystających z Facebooka.

Na razie nie wiadomo ile treści wideo znalazło się na starcie Watch, bowiem Facebook nie podaje takich informacji. W założeniach jednak większość z nich mają stanowić rozmaite serie nadawane w odcinkach i chodzi zarówno o klasyczne seriale fabularne, jak i te o charakterze dokumentalnym.

Watch został wyposażony w funkcję Watchlist pozwalającą na subskrybowanie konkretnych serii i wysyłającą do użytkownika odpowiednie powiadomienia o nowych odcinkach.

Każda z prezentowanych serii posiada także własną grupę na Facebooku, która ma zbliżać do siebie fanów konkretnej produkcji.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

ps