Strony nie zdradzają szczegółów podpisanego porozumienia. Umową objęci są użytkownicy Facebooka, Instagrama i Oculusa (moduł do wirtualnej rzeczywistości). W przyszłości dołączą do nich korzystający z Messengera.
- Tworzymy dynamiczny nowy model współpracy wytwórni muzycznych i platform społecznościowych - komentuje Tamara Hrivnak, szefowa działu do spraw rozwoju przemysłu muzycznego w Facebooku.
Dzięki porozumieniu, Facebook będzie mógł skutecznej rywalizować z YouTube. Należący do Google serwis zawarł z Uniwersal Music podobne porozumienie kilka dni temu.
W sierpniu tego roku Facebook uruchomił platformę Watch z własnymi treściami wideo, produkowanymi przez zewnętrznych wydawców i producentów. Według zapowiedzi przedstawicieli serwisu, tylko do końca przyszłego roku na produkcję treści w sekcji Watch zostanie wydane miliard dolarów.
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-podpisal-umowe-z-universal-music-nowe-mozliwosci-dla-uzytkownikow