Facebook ogłasza Program Przywództwa Społeczności, przeznaczy miliony dolarów na szkolenia administratorów grup

Facebook wyda 10 milionów dolarów na szkolenia dla osób tworzących i kierujących społecznościami w serwisie. Platforma rozbuduje także narzędzia dla administratorów grup oraz  zespół techniczny odpowiedzialny za bezpieczeństwo użytkowników - wszystko to w ramach ogłoszonego Programu Przywództwa Społeczności.

Program Przywództwa Społeczności został ogłoszony na specjalnym spotkaniu przedstawicieli Facebooka z ponad 300 osobami na co dzień zajmującymi się administrowaniem i tworzeniem grup na platformie. Polskę reprezentowało dziewięć osób: Piotr Drzewiecki (Camino de Santiago Polska), Maciej Rukasz (Centrum Kultury w Lublinie), Mateusz Załęski (High Society PL), Mikołaj Dunikowski (Jak będzie na mapie? - sekcja geograficzno-kartograficzna), Kamil Nowak (Jestem tatą), Ewa Reder (League Of Legends), Katarzyna Wierzbowska (Sieć Przedsiębiorczych Kobiet), Piotr Chmielewski (Social Media Now - merytorycznie o mediach społecznościowych), Dominika Szaciłło (Uwaga, śmieciarka jedzie – Warszawa).

Facebook przygotowywał pakiet staży i stypendiów, zawierających szkolenia, wsparcie i finansowanie dla liderów społeczności z całego świata. Pięciu wytypowanych liderów społeczności otrzyma ofertę stażu oraz nagrodę w wysokości do miliona dolarów (w zależności od kursu dolara do euro lub funta brytyjskiego) aby sfinansować swoje projekty. Do 100 osób z całego świata zostanie objętych programem stypendialnym, w ramach którego otrzymają do 50 tys. dolarów na realizację konkretnej inicjatywy dla społeczności. Aplikacje na staże i stypendia są otwarte.

Serwis po udanym pilotażu w USA rozszerza globalnie Koła Przywódców Społeczności, gdzie liderzy społeczności poznają się osobiście, uczą się i współpracują. Facebook będzie dodawał także kolejnych członków do prowadzonych grup dedykowanych administratorom. Obecnie liczą 10 tys. członków z USA i Wielkiej Brytanii.
 
- Mieliśmy dziś okazję usłyszeć historie niezwykłych grup i społeczności dzięki którym ludzie odnajdują sens i wsparcie. Są wśród nich takie grupy jak Blind Veterans UK - organizacja zapewniającą praktyczne i emocjonalne wsparcie niewidomym weteranom i ich rodzinom; Donna Mama, grupa wsparcia dla matek we Francji, służąca wymianie rad i informacji; Girl Skate UK, która celebruje i łączy kobiecą społeczność skateboardingową; High Society PL, grupa entuzjastów sneakersów, których wiąże wspólna pasja; oraz Berlin Bruisers, pierwszy w Niemczech klub rugby otwarty dla gejów. Liczymy, że programy i narzędzia, które dzisiaj ogłosiliśmy pomogą administratorom, którzy kierują społecznościami w ich rozwoju oraz wzmacnianiu więzi pomiędzy członkami. Ci liderzy są dla nas inspiracją i nie możemy się doczekać, aby dalej ich wspierać – komentuje Jennifer Dulski, head of groups and community w Facebooku.

Nowości dla administratorów grup

Przedstawiciele Facebooka ogłosili także wprowadzenie kilku nowych funkcji wspierających  zarządców grup w serwisie.

- Narzędzia: od teraz administratorzy znajdą w jednym miejscu prośby o przyjęcie do grupy, statystyki, a także inne funkcje, co ułatwi im zarządzanie grupą.
- Ogłoszenia grupowe: administratorzy grup mogą opublikować do 10 ogłoszeń, widocznych na samej górze dyskusji.
- Administratorzy mogą utworzyć specjalną sekcję zasad, co pomoże w ich skutecznym komunikowaniu członkom społeczności.
- Personalizacja: zarządcy mogą dodawać spersonalizowane kolory wyświetlane wewnątrz grupy.

Do końca tego roku Facebook podwoi liczbę fachowców pracujących w londyńskim centrum inżynieryjnym – największym poza Stanami Zjednoczonymi. Będą intensywniej pracowali nad wykrywaniem i blokowaniem fałszywych kont, ograniczaniem zjawisk nękania i oszustw w serwisie. Nacisk zostanie także położony na ulepszanie możliwości zgłaszania treści.

Szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że 2018 będzie rokiem zmian w serwisie. Obejmą one kolejność treści wyświetlanych w News Feedzie, pozycję wydawców w aktualnościach oraz wyróżnienie dla wiadomości o charakterze lokalnym.

W ubiegłym roku Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

jd