Nowe funkcje nad którymi może obecnie pracować Facebook ujawnił Matt Navarra, szef ds. mediów społecznościowych serwisu The Next Web na podstawie danych zawartych w kodzie Facebooka, o czy poinformował we wpisach na Twitterze.
Zgodnie z tymi doniesieniami Facebook planuje na platformie opcję pozwalającą na przekazywanie pieniędzy pomiędzy użytkownikami bez konieczności opuszczania serwisu. Chodzi o funkcję dzięki której internauci mogliby ofiarowywać innym użytkownikom podarunki w postaci gotówki.
NEW: Facebook is testing a ‘Red Envelope' feature to send cash gifts to friends pic.twitter.com/GsADKlKjqH
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) 3 listopada 2017
Przy okazji tej wiadomości zachodnie serwisy technnologiczne zwracają uwagę na fakt, że możliwość przekazywania gotówki oraz dokonywania drobnych płatności funkcjonuje już w ograniczonym zakresie w komunikatorze Messenger, dotąd jednak nie była dostępna na Facebooku. Jej wprowadzenie mogłoby się wiązać z dalszym rozwojem platformy Marketplace udostępnionej przez Facebook jesienią ub.r.
Druga planowana przez Facebook funkcja ma być związana z działalnością wydawców w serwisie. Chodzi o możliwość oznaczania przez nich najciekawszych i najbardziej aktualnych newsów publikowanych na platformie. Na razie nie wiadomo czy wyróżnione w ten sposób treści byłyby lepiej widoczne w News feedach użytkowników w porównaniu z newsami o standardowym statusie.
NEW: Facebook working on a ‘Breaking News’ tag for news publishers Pages? pic.twitter.com/XnjwSzEVn3
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) 3 listopada 2017
Na razie Facebook nie potwierdził w żaden sposób prowadzenia prac nad wspomnianymi funkcjami. Rzecznik serwisu oględnie wyjaśnił, że firma wciąż opracowuje nowe projekty mające na celu zwiększenie funkcjonalności Facebooka.
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-przesylanie-pieniedzy-pomiedzy-uzytkownikami-i-oznaczanie-goracych-newsow-od-wydawcow